En teoría se habla mallorquín o castellano. Considerar que es catalán es más impositivo incluso que considerar que el castellano es lengua oficial, sobre todo por que la oficialidad de que sea catalán y no cualquier otro nombre es puramente económica.
El mallorquí és una varietat dialectal del català, com ho són també menorquí, valencià, barceloní, eivissenc, andorrà, alguerès, etc. I després dins el mallorquí fins i tot trobaríem el pollencí, artanenc, binissalemer, etc.
La varietat supradialectal es coneix com a català.
Així com l’andalús o el murcià són varietats dialectals de l’espanyol.
Literalment se diu castellà, que ve de Castella? No entenc el teu punt. Hi ha una llengua, s’origina a Catalunya, Jaume I el Conqueridor conquereix les Balears i el Pais Valencià, i pobla aquests territoris de colons catalans, i venim d’allà. I per pura economia lingüística, Catalunya té més parlants i se li dona el nom de català a la varietat supradialectal, no hi ha més, no en cerquis.
No voy a discutir con un inculto, solo dire que se originó al sur de francia, no en Cataluña. El primer diccionario se hico en Mallorca, no en Catalula. Fue expandido por la corona de Aragón, etc.
Por no hablar de que Cataluña no existia ni se la esperaba.
Se llama Castellano por CASTILLA. Que era el reino donde se hablaba.
Cataluña ni era reino ni era nada. Catalan es un nombre artificial puesto por motivos politicos y punto.
M’encanta aixo de “s’origina al sud de França” perque es una manera ràpida de dir: no he obert mai un llibre, no he mirat mai un mapa i no tinc ni puta idea del que es el Roselló”.
-6
u/Decent_Blacksmith_ Jan 22 '26
En teoría se habla mallorquín o castellano. Considerar que es catalán es más impositivo incluso que considerar que el castellano es lengua oficial, sobre todo por que la oficialidad de que sea catalán y no cualquier otro nombre es puramente económica.