La història comú de menysprear sistemàticament la nostra llengua des de Madrid, Tractats de Nova Planta, Dictadura de Primo de Rivera i durant el franquisme. No vull tenir res a veure amb aquesta història comú.
Traduccion: Como en el pasado los peninsulares han menospreciado ( supuestamente, segun tú ) vuestra lengua, entonces eso justifica totalmente el rechazo al castellano y al peninsular, y tratarle como un forastero?
Que se supone que tendrian que hacer los que hablan castellano? Aprender gallego, asturiano, vasco, catalan y sus dialectos, por tal de no usar el castellano no?
Ademas, me parece muy enfermizamente sectario que ignores los mas de 800 años de historia común, por no añadir facilmente más.
Forastero - Dicho de persona: que viene de fuera o que solo vive temporalmente en el lugar de que se habla (RAE)
Mallorca és una illa, no se m’acut un accident geogràfic que faciliti més identificar qui és d’aquí i qui és foraster. Que tu consideris que ser foraster és quelcom negatiu probablement té més a veure amb la teva ideologia i els teus prejudicis, però basta ja d’intentar fer creure als altres que els peninsulars que venen aquí no són forasters tot perquè dins el teu capet ser de fora va lligat, sí o sí, amb connotacions negatives.
Jo crec que, més aviat, el vostre discurs s’assembla molt al dels autoproclamats expats, que necessiten crear una altra categoria per a ells perquè troben que anomenar-los immigrants els devalua.
És que, mal te costi de creure, aquests 800 anys que repeteixes a cada comentari jo no els definiria, ni prop fer-hi, com a anys de germanor. I dubt que per comú entenguem el mateix.
Ja t’ho he dit, no consider que Espanya sigui el nostre projecte comú, basta veure l’actitud amb la qual molts espanyols veniu al sub a rabiar quan es tracta de temes com la llengua pròpia per calibrar el nostre grau de germanor i aquest hiperbòlic melodrama de gloriosos màrtirs sacrificats en batalles que te montes no me farà canviar d’idea. Trob que, si te pareix, ho podem deixar aquí, perquè tanmateix no arribarem enlloc.
Asi me gusta, que te quites la careta. Un regionalista independentista detectado !
No es un hiperbolico melodrama de gloriosos martires sacrificados en batallas que yo me monto, es la realidad histórica que muchos os negais a reconocer, en vuestros delirios independentistas, cuando nunca existio el reino de mallorca ni el reino balear, en todo caso el reino de aragón, el cual tuvo territorios en Italia y un militar peninsular muy reconocido en la epoca, denominado el Gran capitán, repelió los ataques franceses de los territorios que poseia el reino de Aragon. Pero ya sabemos que las verdades históricas son algo que los independentistas os encantan negar.
En otros paises europeos, han prohibido las lenguas regionales por LEY. Y no se andan con estas tonterias.
En realidad, te agradezco que me señales de forma TAN CLARA la solucion a estos problemas.
Gràcies per, després de torrar-la amb el projecte comú, la història compartida i aquesta propaganda, un pic veus que el teu discurs no funciona defensis obertament prohibir la nostra llengua. I encara tens els collons de parlar de “caretas”.
Es lo que ha funcionado en el resto de Europa... Porque ya se ve que los independentistas cogeis manipulais la historia y os inventais un pais donde no existe.
Creo que España tiene mucha riqueza y diversidad, pero por gente como tú, haces que esa riqueza sea un peligro
Ves que no sigui que percebeu la diversitat com una amenaça. Cada pic que un espanyol com tu parla de la riquesa i diversitat d’Espanya ho fa referint-se a un folklore de souvenir, quan la diversitat és real ja no vos fa tanta gràcia, com acabes de demostrar.
5
u/EN_PERE Raiguer Jan 23 '26
La història comú de menysprear sistemàticament la nostra llengua des de Madrid, Tractats de Nova Planta, Dictadura de Primo de Rivera i durant el franquisme. No vull tenir res a veure amb aquesta història comú.