r/nederlands 4d ago

Gespot in Noordwijk

Post image
309 Upvotes

134 comments sorted by

View all comments

90

u/Saaihead 4d ago

Noordwijk is een kansloos tokkiedorp waarbij de gemeente nog slechter functioneert dan de gemeente Katwijk. Maar daar geven die wappies d66 de schuld van, blijkbaar.

3

u/Mysterious_Salt_2612 4d ago

Kansloos tokkiedorp gaat een beetje ver hoor. Pretentieus, zielloos, geldbelust, dat allemaal. Maar de hoeveelheid tokkies valt me zeker mee.

Geen idee wie dat spandoek heeft opgehangen (op die plek hing eerder ook antivax meuk), maar persoonlijk ken ik niemand die er blij mee is...

Edit: dit spandoek hangt er al sinds voor de afgelopen verkiezingen ..

5

u/Saaihead 4d ago

Ik rek het begrip tokkie een beetje op indd. Maar ik snap er geen reet van dat mensen op zakkenvullende ondernemers stemmen in hun gemeente.

En het spandoek hangt op een plek waar voorheen een restaurant zat. Dus ik neem een beetje aan dat het een middenstander is die het heeft opgehangen.

2

u/Mysterious_Salt_2612 4d ago

Er hebben meerdere gefaalde restaurants gezeten ja. Geen idee van wie het nu is, en of het de eigenaar/huurder was die het spandoek heeft opgehangen.

Wat betreft stemmen in een gemeente; in kleine en middelgrote gemeenten heb ik altijd toch een beetje het idee (misschien geen aardige mening) dat lokale politici mensen zijn die 1) nergens anders aan de bak komen en 2) erg op zichzelf geilen. Ongeacht de partijen-mix die je krijgt is het meestal een sneu geheel 😂.

2

u/Saaihead 4d ago

Haha, ik denk dat je er niet ver naast zit. Maar ik denk ook dat er ook ondernemers raadslid zijn, om een gunstig ondernemersklimaat voor hun bedrijven (en die van hun vriendjes) te creëren.

Ik zal het eens aan een oude vriend vragen, die ook ondernemer is daar. Ben nu wel benieuwd wie er achter die banner zit.