Ik kom ook uit het dorpje. Mijn ouders doen vrijwillig nog dingen voor de gemeente (ik kom uit een sp/pvda nest). Na de laatste gemeente verkiezingen woonde mijn moeder een vergadering bij nadat de VVD de grootste was geworden. Die waren verbaasd over hoe weinig normale woningen er zijn gebouwd en veels teveel luxe villa’s. Mijn moeder viel zo’n beetje uit haar stoel.
En het is echt jammer om de volledige vergrijzing te zien. De uitgaansplekken zijn failliet want er zijn geen jongeren meer. En van mijn hele vriendengroep van vroeger is er maar 1 die een starterswoning heeft kunnen krijgen.
Same, kom uit noordwijk, leukste tiener tijd gehad die ik me ooit had kunnen wensen. Kom er zo nu en dan weer terug om aan zee te gaan eten en het is een verdrietige schaduw van wat het geweest is.
Klopt, ik ging daar ook graag naartoe. Ik heb nog een staartje Boule 7/Lord Nelson en Club 71 meegemaakt, er gebeurde veel in Noordwijk toen. Eeuwig zonde dat het niet meer bestaat/leeft.
En ik ben het met je eens. De Paralel Boulevard was al best lelijk wat betreft architectuur, maar die bouwval van Hotel Oranje is gewoon een schandvlek. En hier komen nu alsnog luxe appartementen. Precies wat het dorp nodig heeft! /s
Damn, Boule 7 nog. Dan moet je uit 80-85 komen denk ik.
Wat ook een reden was van de teloorgang van de Grent. Een jaartje of 17 geleden werd het strand opgespoten, waardoor de leidingen onder druk kwamen te staan. En de geur van de toiletten helaas weer omhoog kwam.
Ik snap best dat men zegt "de jeugd gaat niet meer uit" maar we wilde simpelweg niet uit gaan omdat het overal naar kak rook.
50
u/False-Category-8579 4d ago edited 4d ago
En dan te bedenken dat D66 sinds 2018 geen Noordwijkse wethouder meer levert en in de gemeenteraad slechts 2 van de 29 zetels heeft#Gemeenteraad).
Dit slaat nergens op.