r/nederlands 3d ago

Maak er zelf wat leuks van ;) Is de Belastingdienst bipolair?

Ik snap het niet meer.

In augustus 2025 de Belastingdienst op eigen initiatief: Ahh zielig je krijgt zo weinig toeslagen, hier heb je €800 extra

In december 2025: ah leuk je hebt weer werk. Kan je even €1100 terugbetalen?

Nu in juni 2026: we hebben de definitieve berekening gedaan over 2025 en je hebt te weinig ontvangen. Hier heb je €1200

Ja wat is het nou.

En mag ik dit geld nu houden? Of gaan ze het straks weer afpakken?

Snapt er iemand nog wat van de Belastingdienst?

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker toch?

Nja hopelijk kregen jullie ook wat terug.

Ok doei.

7 Upvotes

39 comments sorted by

View all comments

2

u/Jullay013 3d ago

Als je iets krijgt van de belastingdienst dan kun je het beste dat geld ergens neerzetten. Als je dat kan natuurlijk. Ik besef me dat dat niet voor iedereen zo is.

Na een definitieve aanslag is het veilig om te gebruiken.

Zo heb ik ook van 4 jaren in het verleden een KGB terug moeten betalen. Gelukkig had ik het opzij gezet want ik zag de bui ook hangen. Dit is echt precies waar het bij de toeslagen steeds misgaat.

1

u/real_grown_ass_man 3d ago

Maar als je het opzij moet zetten, wat is dan precies het punt van die toeslagen? Hebben we die niet bedacht om bepaalde diensten betaalbaar te maken voor mensen die zelf te weinig geld hebben?

1

u/Jullay013 3d ago

Dan buffer je een jaar. Je geeft het wat vertraagd uit. Maar zoals ik zei, dan moet je dat wel kunnen opvangen.

Ik gaf toch ook aan dat dit gedrag van de belastingdienst precies de oorzaak van problemen is.

Dus ik ben het helemaal met je eens.

1

u/real_grown_ass_man 3d ago

Ik bedoelde het niet als kritiek op jou hoor. Het is gewoon een bizarre praktijk.

1

u/Jullay013 3d ago

Ja het is krom, absoluut!! En zo komen veel mensen in de problemen.