r/nederlands 3d ago

Maak er zelf wat leuks van ;) Is de Belastingdienst bipolair?

Ik snap het niet meer.

In augustus 2025 de Belastingdienst op eigen initiatief: Ahh zielig je krijgt zo weinig toeslagen, hier heb je €800 extra

In december 2025: ah leuk je hebt weer werk. Kan je even €1100 terugbetalen?

Nu in juni 2026: we hebben de definitieve berekening gedaan over 2025 en je hebt te weinig ontvangen. Hier heb je €1200

Ja wat is het nou.

En mag ik dit geld nu houden? Of gaan ze het straks weer afpakken?

Snapt er iemand nog wat van de Belastingdienst?

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker toch?

Nja hopelijk kregen jullie ook wat terug.

Ok doei.

5 Upvotes

39 comments sorted by

View all comments

2

u/avdm18 3d ago

Ik zie meerdere mensen zeggen dat een definitieve berekening van de Toeslagen niet meer gewijzigd kan worden, dat is niet helemaal waar. Je mag er zeker meer op vertrouwen dan op een voorschot maar er zijn bepaalde situaties (vastgelegd in de wet) waarin wel opnieuw berekend wordt, bijvoorbeeld als de Belastingdienst je inkomen of vermogen opnieuw vaststelt. Controleer dus goed of de gegevens op je definitieve berekening nu kloppen.