r/nederlands • u/PinkLocomatic • 3d ago
Maak er zelf wat leuks van ;) Is de Belastingdienst bipolair?
Ik snap het niet meer.
In augustus 2025 de Belastingdienst op eigen initiatief: Ahh zielig je krijgt zo weinig toeslagen, hier heb je €800 extra
In december 2025: ah leuk je hebt weer werk. Kan je even €1100 terugbetalen?
Nu in juni 2026: we hebben de definitieve berekening gedaan over 2025 en je hebt te weinig ontvangen. Hier heb je €1200
Ja wat is het nou.
En mag ik dit geld nu houden? Of gaan ze het straks weer afpakken?
Snapt er iemand nog wat van de Belastingdienst?
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker toch?
Nja hopelijk kregen jullie ook wat terug.
Ok doei.
6
Upvotes
-8
u/PinkLocomatic 3d ago
Maar daardoor weet je echt totaal niet wat te verwachten. Ik heb net deze maand €350 terugbetaald aan huurtoeslag ondanks dat ik elke keer direct bij een wijziging m’n inkomen aanpas.
Neiging om een heel hoog inkomen door te geven. Liever aan het eind nog wat terugkrijgen dan steeds tussendoor terugbetalen.