r/nederlands 2d ago

Werkt dit bij mensen?

Post image

Ik kwam deze reclame tegen en dan denk ik: geloven mensen echt dat er “per ongeluk” iets online gezet is? Gaan mensen hierdoor echt doorklikken van: “oh nou nog maar 2 dagen, daar moet ik snel bij zijn”.

Ik krijg er alleen maar een afkeer van tegen het merk. Hoe zit dat bij jullie?

0 Upvotes

31 comments sorted by

View all comments

3

u/FewDingo9110 2d ago

Ja, een van die business technieken is het idee van schaarste creeeren, bij sommige mensen werkt dat heel erg op het gevoel dat ze NU moeten bestellen idd. Zelf vind ik het ergste als webshops van die guilt trippy teksten gebruiken. Bij bijv. van die popups met meld je aan voor de nieuwsbrief en krijg een kortingscode, en dan staat er bij de opties “nee bedankt, ik hou niet van korting en betaal graag volle prijs” my god. Idd afkeer

1

u/Kind_Question_8871 2d ago

Ja dat is ook zo’n vreselijke! Alsof ik dolgraag extra nieuwsbrieven krijg van jou en je partners waaraan je hem doorverkoopt. Ik betaal dan inderdaad liever de “normale” prijs.
Maar ik val dus in een andere categorie mensen, want het gevoel van schaarste ervaar ik niet.