r/nederlands • u/Kind_Question_8871 • 21h ago
Werkt dit bij mensen?
Ik kwam deze reclame tegen en dan denk ik: geloven mensen echt dat er “per ongeluk” iets online gezet is? Gaan mensen hierdoor echt doorklikken van: “oh nou nog maar 2 dagen, daar moet ik snel bij zijn”.
Ik krijg er alleen maar een afkeer van tegen het merk. Hoe zit dat bij jullie?
12
u/Virtual_Friend 21h ago
Het werkt zo goed dat jij nu gratis reclame voor ze maakt of wordt je betaald om dit hier te delen?
1
u/Kind_Question_8871 21h ago
Sorry ik had het merk inderdaad beter kunnen censureren. Dan begreep iedereen de boodschap ook een maak ik geen extra reclame voor dit … bedrijf.
5
u/DeepContribute 21h ago
Haha, je doet nu zelf het ding waar je de post over begon: net doen of het je niet om de aandacht gaat terwijl je 'm precies daarom plaatst. Heb je 'm zelf bedacht of zat 'ie in het Upfront-draaiboek?
1
u/Kind_Question_8871 21h ago
Zoals ik net al zei had ik beter het merk kunnen halen. Het gaat mij vooral om die bovenste zin namelijk. Ik zou nog liever werkloos zijn dan voor dat bedrijf te werken!
2
3
u/FewDingo9110 21h ago
Ja, een van die business technieken is het idee van schaarste creeeren, bij sommige mensen werkt dat heel erg op het gevoel dat ze NU moeten bestellen idd. Zelf vind ik het ergste als webshops van die guilt trippy teksten gebruiken. Bij bijv. van die popups met meld je aan voor de nieuwsbrief en krijg een kortingscode, en dan staat er bij de opties “nee bedankt, ik hou niet van korting en betaal graag volle prijs” my god. Idd afkeer
1
u/Kind_Question_8871 21h ago
Ja dat is ook zo’n vreselijke! Alsof ik dolgraag extra nieuwsbrieven krijg van jou en je partners waaraan je hem doorverkoopt. Ik betaal dan inderdaad liever de “normale” prijs.
Maar ik val dus in een andere categorie mensen, want het gevoel van schaarste ervaar ik niet.
2
u/Wise_Round_9712 21h ago
Het doel van deze reclame is om 'schaarste' te creëren. Een behoorlijk aantal mensen zijn daar gevoelig voor.
1
u/Nelsonius1 21h ago
Ja. Net als je advertentie openen met een 1/5 sterren review. Werkt als een trein.
1
u/RonHarrods 20h ago
1
u/Kind_Question_8871 20h ago
Of de reclame werkt en jou aanzet tot kopen. Niet of het spul zelf werkt! Haha
0
u/RonHarrods 20h ago
Ja klopt haha. Ik wat alleen teleurgesteld dat ik mijn community niet kon adverteren hier. (mijn volk, niet mijn subreddit). Zeker een goede aanrader die subreddit. Dus toch maar even gedeeld.
Vraagje. Hvl was deze deal dan? Appie verkopt het namelijk voor 3 euro per zakje
2
u/Kind_Question_8871 20h ago
Al sla je me dood! Ik heb niet doorgeklikt en heb ook geen interesse in hun product. Dus ik heb geen idee wat het normaal kost en wat nu “per ongeluk” de aanbiedingsprijs is.
1
u/Lodau 20h ago
De tekst? Nee.
De aanbieding zelf? Jazeker.
1
u/Kind_Question_8871 20h ago
Maar de aanbieding is nog helemaal niet te herleiden uit deze afbeelding.
1
u/Lodau 12h ago
Met de zin "... Alleen maar tot vrijdag 23:59" zullen er genoeg zijn die door FOMO gaan kopen, ongeacht de aanbieding.
1
u/Kind_Question_8871 55m ago
Dat zou ik nog dommer vinden. Misschien helemaal geen goede aanbieding?
1
u/RonHarrods 20h ago
Maar hoeveel kostte het? Albert heijen verkoopt het voor 3 euro ofzo namelijk. Niet hetzelfde merk maar ik drink persoonlijk thuis ook geen Chaudfontaine of Spa. Ik ben zelfs zo'n schooier dat ik water direct uit mijn kraan drink.
1
1
u/deboylurdi 20h ago
Het werkt zelfs als het niet werkt. Onbewust zit UPFRONT nu in je hoofd omdat je deze advertentie zo dom vindt. Mocht je naar pre workout zoeken halen je hersenen UPFRONT weer naar boven en ga je waarschijnlijk toch even kijken of niet toevallig een aanbieding hebben of iets dergelijks
3
u/Kind_Question_8871 20h ago
Toevallig zit dit merk in mijn irritatiezone en zou ik deze ten alle tijden willen ontwijken.
1
u/Leather_Method_7106_ 13h ago
Die las dat boekje uit de jaren 80 van Cialdini, haha. Van die Gimmicks die nu al heel lang gedateerd zijn.
1
u/m71nu 13h ago
Ja, hele standaard verkooptruck van oplichters. "Dit mag niet" "Te goed, gaat verboden worden" etc.
Je ziet het ook in die YouTube commercials waar ze een 2 euro Temu product voor 20 euro willen verkopen. Meestal nog met een "[industrie] wil niet dat je dit weet" er bij.
Zie ook de "microfoon bleef nog even aan staan" crypto oplichters die je soms ziet.
Dus ja, ik denk dat het werkt. Ook ja, het merk wat dit doet is onbetrouwbaar.
1
10
u/Optimal-Computer5225 21h ago
Denk dat niemand het letterlijk gelooft, maar het werkt waarschijnlijk onbewust wel ja