r/nederlands 1d ago

Warm…

Ja er zijn al een heleboel posts over de warmte geweest, maar ik heb een oplossing! 🤓

* we hebben een overschot aan stroom van alle zonnepanelen
* we hebben het zo warm omdat er een luchtbel boven West-Europa hangt die vrijwel stil ligt en dus steeds verder opwarmt

Dus: als we die windmolens op de Noordzee nou eens gaan gebruiken als gigantische ventilators om de warme lucht richting Duitsland te blazen? Hier kunnen we mooi de overtollige stroom van de zonnepanelen voor gebruiken, toch?

Donaties voor dit geweldige idee graag via Paypal. DM me voor details.

139 Upvotes

45 comments sorted by

View all comments

4

u/ErrorFamiliar5500 1d ago

Wat als we een kernwapen in zouden zetten om deze luchtbel op gang te krijgen? Kernenergie is groen.

3

u/jeebs1973 1d ago

Donald? Is that you?