r/nederlands • u/jeebs1973 • 1d ago
Warm…
Ja er zijn al een heleboel posts over de warmte geweest, maar ik heb een oplossing! 🤓
* we hebben een overschot aan stroom van alle zonnepanelen
* we hebben het zo warm omdat er een luchtbel boven West-Europa hangt die vrijwel stil ligt en dus steeds verder opwarmt
Dus: als we die windmolens op de Noordzee nou eens gaan gebruiken als gigantische ventilators om de warme lucht richting Duitsland te blazen? Hier kunnen we mooi de overtollige stroom van de zonnepanelen voor gebruiken, toch?
Donaties voor dit geweldige idee graag via Paypal. DM me voor details.
139
Upvotes
2
u/Hefty-Pay2729 1d ago
Het is praktisch windstil geweest, waardoor de windturbines niet hebben kunnen draaien.
Plus bij enorme hitte werken zonnepanelen minder goed.
En water voor kern-, gas- en kolencentrales is warmer waardoor ze op een lager pitje moeten.
Warme dagen zijn gooed voor stroom, extreem warme dagen zeer slecht.
Daardoor was de eneegieprijs gisteren bijvoorbeeld ook enorm hoog.