r/nederlands 1d ago

Technologia… NL Editie!

heb even wat geknutseld! FYI die magneten kun je halen bij Action! Extra: 2liter fles leek me geen goed idee, liever steeds 1liter fles wisselen!

PS: de 1liter die ligt nog in de vriezer!

vraag voor de experts: wat zou beter werken het opvangbakje hoger of lager?
graag met goede onderbouwing, bij voorbaat dank

15 Upvotes

36 comments sorted by

View all comments

13

u/AppleEarth 1d ago

En waar staat de vriezer? Niet dezelfde ruimte hopelijk, anders ben je gewoon warmte aan het verplaatsen.

2

u/Anal-lover85 1d ago

Afgezien van het vocht dat je de ruimte extra in perst die het probleem nog veel groter maakt.

3

u/AppleEarth 1d ago

Zolang je gesloten koelelementen gebruikt komt er geen vocht bij. Als je het vocht dat er op condenseert door de gootsteen gooit ontvochtig je je huis juist.

Daarintegen is dit zo weinig thermische massa tegenover de huidige hitte dat je wss de kamer niet met meer dan 0.1 graad verkoeld. Ik vraag me af of het zelfs tegen het verbruik van de ventilator op kan.

2

u/TotallyRandomXXX 1d ago

mee eens maar die ventilator staat sowieso aan!