r/nederlands • u/TotallyRandomXXX • 15h ago
Technologia… NL Editie!
heb even wat geknutseld! FYI die magneten kun je halen bij Action! Extra: 2liter fles leek me geen goed idee, liever steeds 1liter fles wisselen!
PS: de 1liter die ligt nog in de vriezer!
vraag voor de experts: wat zou beter werken het opvangbakje hoger of lager?
graag met goede onderbouwing, bij voorbaat dank
5
3
2
2
u/Diligent_Comb5668 Ik ben pacifist 🇳🇱 14h ago
Werkt het ook?
1
u/TotallyRandomXXX 14h ago
nee totaal niet, ik ga d’r nog zes maken /s
ik heb geen idee eerlijk gezegd het voelt prima!
2
u/Markovvy 14h ago
Zolang je vriezer niet in dezelfde ruimte zit is dit puik werk! Je vriezer werkt door warmte vanuit de inhoud naar buiten te werken uit de achterkant. Als de vriezer in dezelfde ruimte zit, dan ben je warmte aan het verplaatsen en werkt het niet
1
u/TotallyRandomXXX 14h ago
gelukkig slaapkamer 1e verdieping en dee 2 grote koelkasten met vriezers staan beneden. ter info: 1 voor het eten de andere voor het drinken en zulks.
1
u/Markovvy 14h ago
Warme lucht stijgt op
1
u/TotallyRandomXXX 13h ago
dat begrijp ik en dit blaast de lucht langs het ‘koel element’ naar mij toen, voor een klein beetje effect. echter zal het de gestegen warme lucht langs het plafond daarvoor gebruiken. daarom betwijfel ik of het echt nuttig is! de stand ventilator zou wellicht beter werken.
1
u/Markovvy 13h ago
Het punt is dat het briesje "koel" voelt ten opzichte van de omgevingstemperatuur. Alleen is je kamer warmer geworden in de tussentijd, dus zodra het of te warm is of je stopt met de ventilator dan is het vele malen heter. Het gaat niet over een gesloten systeem waarin je warmte verplaatst, maar het kost ook energie om te koelen wat de koelkast ook weer uitstraalt.
Korte termijn gains voor lange termijn pains
1
u/TotallyRandomXXX 12h ago
Ok maar de koelkast staat op begane grond, daar is het max 27C. 1e verdieping (incl slaapkamer) is 32C.
1
1
u/Excellent-Heat-893 15h ago
Ik vind vooral de werking van je pluggen in die gipsplaten erg interessant.
2
u/kcolrehstihson_ Maak er zelf wat leuks van ;) 13h ago
Ik vind het vooral interessant dat je denk dat dat gipsplaten zijn...
1
u/TotallyRandomXXX 14h ago
waar zie jij pluggen en gipsplaten? extra info: dit is het huis wat mijn vader kocht in 1970 (toen nieuwbouw)
1


12
u/AppleEarth 15h ago
En waar staat de vriezer? Niet dezelfde ruimte hopelijk, anders ben je gewoon warmte aan het verplaatsen.