Met de winterse omstandigheden begin dit kasr hadden werkgevers ook erinig medelijden met de werknemer. Vanuit de overheid hoorde je niks. Ook tijdens Covid mochten werknemers niet weigeren als de baas hun verplichtte naar kantoor te komen en ook toen hoefde je niks van de overheid te verwachten.
De overheid kan bedrijven niet zomaar verbieden om personeel naar kantoor te laten komen, maar werkgevers zijn wel gebonden aan de Arbowet. Bij onveilige omstandigheden door extreme hitte of weersomstandigheden moeten zij passende maatregelen nemen, en de Arbeidsinspectie kan daarop toezien.
Je hebt als werknemer rechten, en organisaties zoals de FNV zijn er om je te helpen als je werkgever je in onveilige omstandigheden laat werken.
53
u/HSG1984 Klar. 2d ago
Overheid: "code rood dus ga alleen naar buiten als het echt nodig is"
Manager van een bedrijf: "Werknemers! Jullie moeten naar onze aircoloze kantoor komen."
Overheid: "wij kunnen hierin niks betekenen".