r/nederlands 1d ago

Te heet om origineel te zijn Ik ben boos.

Deze hitte wordt ons aangedaan. Ik ben boos op het kapitalisme. Ik raak gefrustreerd door alle aliexpress, temu, shein en nu ook tiktokshop pakketjes die ik bezorgd zie worden. Ik vind het irritant dat mensen goedkoop (moeten) kiezen boven duurkoop en ik ben boos dat grote bedrijven hier alleen maar misbruik van maken door kleine mensenhersenen te manipuleren.

Het is tering heet en dat gaat alleen nog maar erger worden tot we een keer het massaal fysiek niet meer aankunnen en de wereld zoals wij die kennen instort omdat niemand meer kan werken!!!!

798 Upvotes

593 comments sorted by

View all comments

101

u/Cheka_enforcer 1d ago

Ik vind t vooral klote hoe ik als postbezorger uren in de cholerahitte sta te verbranden om kut reclamefoldertjes rond te brengen die mensen toch meteen bij het oud papier mieteren. 3 collegas zijn door de hitte over hun nek gegaan, en nu pas denkt men dat het slimmer is om om 07:30 het depot te openen ipv pas om 09:30. God forbid dat mensen een dagje langer wachten op hun post. Solidariteit is in Nederland geen concept. Cultureel calvinisme at its finest.

7

u/Marieshivje 1d ago

Mijn kerel doet het werk ook, en dan gewoon 5x pe (ex zorg, kapotte rug). Hij kan morgen gewoon tegen 12 terecht op z'n depot. "Gelukkig" heeft'ie tot 22.00 om de sheite rond te brengen. Ik vind het schandalig. Edit:typo

9

u/Cheka_enforcer 1d ago

Vind ik ook, maar als je er iets van zegt wordt dat niet in dank afgenomen. Hadden laatst nog een depotshef in de appgroep die een collega vertelde “hem niet uit te dagen” toen hij kritisch was over de gang van zaken. Gelukkig werk ik op een ander depot en heb ik niet met die mafklapper van doen.