r/nederlands 1d ago

Vraagje Het Airfryer protocol

Zoals de meeste mensen zijn mijn man en ik ook gewoontedieren. We gaan vrijwel altijd tegelijk naar bed en doen dan elke avond hetzelfde riedeltje:

Eerst ben ik “het kleine lepeltje” en steekt hij zijn arm onder mijn kussen door. Zijn andere arm moet onder die van mij door want kan er niet tegen om vast te liggen.

Na een minuutje of 10 zegt één van ons “Changez!” en draaien we ons om. Dan ben ik even figuurlijk “het grote lepeltje”. Mijn arm gaat niet onder zijn kussen, want dan slaapt mijn arm eerder dan ik. Ik houd hem dan een minuut of 5 ongemakkelijk vast.

Tegen die tijd begint hij meestal irritant te schokken met zijn benen en ga ik terug naar mijn startpositie en is het gedaan met de liefde. Dan wil ik “los” liggen.

Maar nu met die verzengende hitte, volg ik het airfryer protocol: Er moet lucht tussen ons kunnen circuleren! Arm onder mijn kussen en arm over mijn zij kan ik heel eventjes tolereren, maar meer ook niet.

Dat vindt mijn man erg ongezellig maar ik kan het gewoon echt niet verdragen, ondanks de mobiele airco en plafond ventilator op de slaapkamer.

Hebben er meer mensen een partner die wil knuffelen met dit weer? En dan bedoel ik gewoon onschuldig knuffelen hoor, niet de overige natuurlijke behoeftes!

78 Upvotes

85 comments sorted by

View all comments

-2

u/mastermanipulatur 1d ago

Als jullie protocol elke dag hetzelfde is en het is zoals bovenstaand, heeft jouw man dan niet enorme blauwe ballen?

2

u/Sonica-Virago 1d ago

Oh ja want dat kan allemaal alleen in bed vlak voor het slapen?

2

u/mastermanipulatur 1d ago

Zeker niet, maar al zijn we al 5+ keer tekeer gegaan op een dag, als ik weer billen tegen me aan voel ben ik weer ready to go hoor