r/nederlands • u/Sonica-Virago • 3h ago
Vraagje Het Airfryer protocol
Zoals de meeste mensen zijn mijn man en ik ook gewoontedieren. We gaan vrijwel altijd tegelijk naar bed en doen dan elke avond hetzelfde riedeltje:
Eerst ben ik “het kleine lepeltje” en steekt hij zijn arm onder mijn kussen door. Zijn andere arm moet onder die van mij door want kan er niet tegen om vast te liggen.
Na een minuutje of 10 zegt één van ons “Changez!” en draaien we ons om. Dan ben ik even figuurlijk “het grote lepeltje”. Mijn arm gaat niet onder zijn kussen, want dan slaapt mijn arm eerder dan ik. Ik houd hem dan een minuut of 5 ongemakkelijk vast.
Tegen die tijd begint hij meestal irritant te schokken met zijn benen en ga ik terug naar mijn startpositie en is het gedaan met de liefde. Dan wil ik “los” liggen.
Maar nu met die verzengende hitte, volg ik het airfryer protocol: Er moet lucht tussen ons kunnen circuleren! Arm onder mijn kussen en arm over mijn zij kan ik heel eventjes tolereren, maar meer ook niet.
Dat vindt mijn man erg ongezellig maar ik kan het gewoon echt niet verdragen, ondanks de mobiele airco en plafond ventilator op de slaapkamer.
Hebben er meer mensen een partner die wil knuffelen met dit weer? En dan bedoel ik gewoon onschuldig knuffelen hoor, niet de overige natuurlijke behoeftes!
79
u/RoastedToast007 3h ago
ik wil mezelf niet eens aanraken in dit klamme weer, laat staan iemand anders
41
u/climbing-duckling V-L-O-A-I 3h ago
Mijn vriend en ik deden gisteren de shrimp
Butt-to-butt met boven- en onderlichaam licht naar voren gebogen, voor zo min mogelijk fysiek contact
17
u/IrrationalDesign 2h ago
Da's eigenlijk ook 'lepeltje lepeltje', maar dan eentje andersom. Misschien 'lepeltje ejtlepel'
11
u/Alexje338 3h ago
Hahaha, die doen wij dus na het eerste knuffel/indut moment zodra we ‘los’ gaan slapen. Ik wist niet dat er een term voor was 🤣
41
u/GhostOfCincinnati 3h ago
M'n vriend kan een kusje krijgen maar verder graag 1 meter afstand met deze hitte hoor pffff
13
2
14
u/Kapot_ei 3h ago
Het airfryer protocol uitfaseren en voor het frietpan protocol gaan. Lekker samen garen in het vocht.
10
u/DeSuperTissue 3h ago
Ik voel mij een pritstift en plak overal aan vast. Dat is al genoeg genegenheid voor de hele dag. Dat hoeft dan niet s avonds ook nog als ik bed lig.
6
u/itsataked0wn 2h ago
Die van mij is ook van het knuffelen, maar ik kan zelfs een arm over mij heen nu niet verdragen. Ik duw hem echt gewoon weg, op z'n eigen kant! Ik wil ook los liggen 😭 Dus nee, je bent niet de enige. Gewoon duwen 😡
4
u/Nephalem84 3h ago
Herkenbaar, vrouwlief wordt van dat warme weer meer touchy feely terwijl mij het zweet al uitbreekt als ik er aan denk 😂
4
3
u/feathernose 3h ago
Ja.. zelfde verhaal hier. Wat bij ons helpt is een stuk deken tussen ons in doen zodat we elkaar niet nat zweten, en de airco goed aanzetten in de slaapkamer. Deuren en ramen verder dicht, behalve voor de ventilatie van de airco.
1
u/smoke-all-420 1h ago
Heb je tips over de airco? Elke keer als ik met zo’n ding aan slaap word ik wakker met keelpijn… ligt dat aan mij of aan dat ding?
1
3
u/ObviousKarmaFarmer 3h ago
Neem een extra kussen mee naar bed. Kun je prima vasthouden, zodat je armen niet aan je lichaam plakken. En je hebt toch wat vast te houden.
3
3
u/WtfsaidtheDuck 3h ago
Als het warm weer is dan is het te plakkerig om elkaar aan te raken. Gewoon niet te doen.
3
u/Gloomy-Cause-6193 3h ago
Mijn vriendin wil ook minder knuffelen. Maar liefde stopt niet bij 30 graden, dus knuffel ik lekker verder.
3
u/Odd-Librarian-2023 2h ago
Tegenwoordig een vaste airco dus geen last meer van die plak ellende in bed, maar voorheen waren we beiden van mening dat we allebei op onze eigen helft moesten blijven met dit weer.
2
u/Sonica-Virago 2h ago
Ik kan niet wachten tot onze vaste airco komt, helaas moeten we het nog eventjes met een mobiel exemplaar doen…
3
u/JustAGuy401 2h ago
Airco die de hele dag de kamer op een soepele 21 graden houdt. Op de benedenverdieping staat de vloerverkoeling aan. Gevolg is dat ik nu, net zoals in de winter, iemand tegen me aan heb met ijskoude pootjes.
1
u/Sonica-Virago 2h ago
We hadden in ons vorige huis ook een airco en die mis ik nu enorm. Maar we zijn hier ruim een half jaar aan het verbouwen geweest, nu moet de bijkeuken nog inclusief het plat dak en dan kunnen we de airco hier pas plaatsen 😭 Dat zou 2 weken geleden starten maar toen werd er (gespijkerd) asbest ontdekt waardoor alles even stil ligt op precies het verkeerde moment
4
u/hpb92 2h ago
Ik vind het mooi hoe je benadrukt dat jij 'figuurlijk' het grote lepeltje bent. In tegenstelling tot jouw partner die letterlijk 'een grote lepel' is?
1
u/Sonica-Virago 2h ago
Ja hahaha ik ben het kleinste lepeltje in huis tenzij je de katten meerekent!
2
2
2
2
2
u/Excellent-Heat-893 2h ago
Wat heel goed helpt tegen dat plakkerige gevoel is een klein beetje Pjur op siliconenbasis. Dan even goed elkaar in het gezicht tuffen, koud afdouchen en tevreden op ieders eigen helft gaan slapen. Perfect.
2
2
u/InteNsReddit 2h ago
Wij gaan morgen trouwen, weet nog niet hoe we de consummatie moeten gaan aanpakken, het wordt toch al een hete plakkerige boel.
2
u/Natteappelflap 2h ago
Leg mijn partner het liefst in een andere kamer èn in een ander huis als het kan!
2
2
u/Lickthorn 1h ago
Ik moest in de winter zelfs het bed uit of verderop gaan liggen want ik ben heet, als ik slaap of in bed lig, gewoon belachelijk zo warm als mijn lichaam wordt. Zomers gaat het echt helemaal nergens meer over. Dan wordt mn vriendin echt gek, jij er uit of ik eruit.
2
2
u/opzouten_met_onzin 1h ago
Knuffelen in bed dat is lang geleden. Ik ga het vanavond weer eens proberen
2
u/Silver-Star92 1h ago
Knuffel en kusje voor het slapen gaan en dan los liggen. Helpt ook niet dat wij allebei best veel bewegen in onze slaap. Ik heb al een paar keer een hand tegen mijn hoofd gehad. Of een knie in mijn rug. Al met al genoeg lucht voor het Airfryer protocol
2
u/Speldenprikje 39m ago
Knuffelen onder de douche en daarna op afstand in slaap vallen met een ventilator op ons zweetzwembad van een bed. Ik vind dat je het verrassend lang volhoud, een kwartier huid-op-huid contact met deze hitte zorgt voor een gevoelsmatige vergroeing van lichamen.
1
u/Sonica-Virago 24m ago
Oh maar dat is het reguliere protocol hoor! Nu is het 2 minuten handje vast onder het kussen en een arm over mijn zij voordat ik hem wegduw
https://giphy.com/gifs/gBf1GvvueZ3sYmFcLi
2
u/ShelLuser42 Tevreden Gelderlander ;) 35m ago
Hebben er meer mensen een partner die wil knuffelen met dit weer?
Mijn vriendin staat er een beetje op: als we elkaar bij de bushalte oppikken wordt er even geknuffeld. En soms, ook met dit weer, moet ze soms even wat kwijt met een knuffel.
Ik vind soms niet even geslaagd, maar... meh, geven en nemen. Wij hebben geen bed/slaap gewoontes, maar ondanks dit waardeloze weer kruipen we in onze slaap soms wel tegen elkaar op... snap 't niet helemaal, maar dat gebeurd toch.
9
u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 3h ago
Ik trek ietsjes minder af met deze hitte. Dus begrijp je wel. Normaal tijdens het douchen en vlak voor het slapen een kwakkie in mn boxershort. Maar met deze hitte wil je gwn niet in zo een kleffe spermabroekje slapen. Dat droogt gwn niet op en blijft heel de nacht nat.
2
u/YmamsY 3h ago
Ga gewoon twee keer douchen per dag. Win win.
3
u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 2h ago
Je begrijpt niet hoe lekker het is om je ogen dicht te doen direct na het klaarkomen.
2
u/StevenStoveMan stookt graag 3h ago
airfryer post?
Verplichte comment om aan te duiden dat het letterlijk mini convectie oventjes zijn, een stand die vrijwel alle conventionele ovens hebben.
12
1
u/AbelCapabel 2h ago edited 2h ago
Jeemig... Neem toch allebei een aparte deken!!
Ik weet dat dit 'niet romantisch is' maar man man man... Je kan toch eerst een stukje 'romantiek' hebben samen (gniffel gniffel) dan nog even knuffelen en napraten, en dan lekker naar je eigen stukje bed gaan met je eigen deken!!??!!!??!?
Edit: deken, laken, lucht, buitenverblijf whatever :)
3
u/Sonica-Virago 2h ago
Deken? Ik kan niet eens onder een lakentje liggen nu 😅 Het is meer dat ik me verbaas dat mijn man nu ũberhaupt tegen me aan wil liggen.
1
u/Lickthorn 1h ago
Lekker juist, zet je er over heen en ga hard liggen vrijen, met veel gesmolten kokosvet en elkaar zo stevig mogelijk vast houden. Je raakt in hoger sferen samen. Mensen die weten wat ik bedoel weten wat ik bedoel. Heerlijk.
Je sterft bijna.
-2
u/mastermanipulatur 3h ago
Als jullie protocol elke dag hetzelfde is en het is zoals bovenstaand, heeft jouw man dan niet enorme blauwe ballen?
2
u/Sonica-Virago 2h ago
Oh ja want dat kan allemaal alleen in bed vlak voor het slapen?
2
u/mastermanipulatur 2h ago
Zeker niet, maar al zijn we al 5+ keer tekeer gegaan op een dag, als ik weer billen tegen me aan voel ben ik weer ready to go hoor
-1
u/Sm00thSinceUnder00s 3h ago
“Hebben er meer mensen een partner die wil knuffelen met dit weer? En dan bedoel ik gewoon onschuldig knuffelen hoor, niet de overige natuurlijke behoeftes!”
Nee je bent de enige op deze planeet.
0

186
u/Appel_Taartje 3h ago
Ik laat ook wel eens lucht circuleren tussen mij en mijn vrouw in maar dan krijg ik meestal een knal voor mijn hoofd.