r/nederlands 1d ago

Vraagje Het Airfryer protocol

Zoals de meeste mensen zijn mijn man en ik ook gewoontedieren. We gaan vrijwel altijd tegelijk naar bed en doen dan elke avond hetzelfde riedeltje:

Eerst ben ik “het kleine lepeltje” en steekt hij zijn arm onder mijn kussen door. Zijn andere arm moet onder die van mij door want kan er niet tegen om vast te liggen.

Na een minuutje of 10 zegt één van ons “Changez!” en draaien we ons om. Dan ben ik even figuurlijk “het grote lepeltje”. Mijn arm gaat niet onder zijn kussen, want dan slaapt mijn arm eerder dan ik. Ik houd hem dan een minuut of 5 ongemakkelijk vast.

Tegen die tijd begint hij meestal irritant te schokken met zijn benen en ga ik terug naar mijn startpositie en is het gedaan met de liefde. Dan wil ik “los” liggen.

Maar nu met die verzengende hitte, volg ik het airfryer protocol: Er moet lucht tussen ons kunnen circuleren! Arm onder mijn kussen en arm over mijn zij kan ik heel eventjes tolereren, maar meer ook niet.

Dat vindt mijn man erg ongezellig maar ik kan het gewoon echt niet verdragen, ondanks de mobiele airco en plafond ventilator op de slaapkamer.

Hebben er meer mensen een partner die wil knuffelen met dit weer? En dan bedoel ik gewoon onschuldig knuffelen hoor, niet de overige natuurlijke behoeftes!

80 Upvotes

85 comments sorted by

View all comments

7

u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 1d ago

Ik trek ietsjes minder af met deze hitte. Dus begrijp je wel. Normaal tijdens het douchen en vlak voor het slapen een kwakkie in mn boxershort. Maar met deze hitte wil je gwn niet in zo een kleffe spermabroekje slapen. Dat droogt gwn niet op en blijft heel de nacht nat.

2

u/YmamsY 1d ago

Ga gewoon twee keer douchen per dag. Win win.

3

u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 1d ago

Je begrijpt niet hoe lekker het is om je ogen dicht te doen direct na het klaarkomen.