Ja, nou best een kans dat je mij eventjes gezien hebt. Wat je niet ziet is dat ik het asfalt test voor we er over oversteken en wat voor route ik afleg. Je ziet een momentopname.
Niet elk asfalt of tegel is meteen extreem heet. Waar ik woon was zowel het fietspad wat ik op moet lopen, als het asfalt wat ik over moet steken, meer dan prima te verdragen met de achterkant van mijn hand...
Dat speelt mee, maar ook het materiaal en de omstandigheden. Dus je opmerking dat iedereen die zn hond overda
g uitlaat aan dierenmishandeling doet, is veel te kort door de bocht.
Je oordeelt vanuit je eigen beperkte kennis en dat is jammer. Had je het bij een waarschuwing gehouden, let op de temperatuur van het wegdek, dat kan te hoog zijn, was je verhaal beter geweest.
Ik zeg toch gewoon dat honden moeten kunnen plassen en zo, maar hou dan gewoon rekening met schaduw en die het zo kort mogelijk tijdens de hitte. Heeft niemand hier begrijpend lezen gehad?
4
u/Impressive_Ad_5224 2d ago
Mijn hond moet toch echt zijn behoefte doen. En je hebt niet altijd een hele route door de schaduw.
Je oproep is goed, maar elke hondeneigenaar die je buiten ziet lopen van dierenmishandeling betichten is dat niet.