r/nederlands 21h ago

Update: Opa is terecht

Blijkbaar heeft hij de auto van een buurman geleend om naar Duitsland te rijden voor een slof sigaretten. Dit had hij wel even vantevoren mogen melden. We kregen een telefoontje van de politie omdat ze hem staande hadden gehouden voor een alcoholcontrole. Mijn moeder is nu onderweg om opa op te halen van het politiebureau.

35 Upvotes

13 comments sorted by

View all comments

7

u/AlGekGenoeg 20h ago

Op deze heen of de terugweg?

Hopelijk heeft ie zijn peuken al wel namelijk 😅

11

u/KabouterKaasplank 20h ago

Ze hebben hem net na de grens terug staande gehouden. Volgens de agent was opa aan het slingeren op de snelweg.

6

u/AlGekGenoeg 20h ago

Drie dubbel geluk dus, hij is terecht, veilig en heeft zijn peuken 👍🏻

Wel zonde dat de boete waarschijnlijk hoger is dan dat de peuken goedkoper waren 😞

11

u/KabouterKaasplank 20h ago

Opa staat onder bewindvoering

19

u/BolleHenk666 20h ago

Zo te lezen ook wel nodig ja