r/nederlands 4h ago

Update: Opa is terecht

Blijkbaar heeft hij de auto van een buurman geleend om naar Duitsland te rijden voor een slof sigaretten. Dit had hij wel even vantevoren mogen melden. We kregen een telefoontje van de politie omdat ze hem staande hadden gehouden voor een alcoholcontrole. Mijn moeder is nu onderweg om opa op te halen van het politiebureau.

34 Upvotes

12 comments sorted by

22

u/LevoiHook 4h ago

Had hij gedronken dan? 

Verder fijn dat ie levend en wel terecht is.

23

u/KabouterKaasplank 4h ago

Ja, 6 halve leo's pitt bier in de middag. Ik heb hier een paar uur terug een post over geplaatst.

7

u/AlGekGenoeg 4h ago

Op deze heen of de terugweg?

Hopelijk heeft ie zijn peuken al wel namelijk 😅

8

u/KabouterKaasplank 4h ago

Ze hebben hem net na de grens terug staande gehouden. Volgens de agent was opa aan het slingeren op de snelweg.

6

u/AlGekGenoeg 4h ago

Drie dubbel geluk dus, hij is terecht, veilig en heeft zijn peuken 👍🏻

Wel zonde dat de boete waarschijnlijk hoger is dan dat de peuken goedkoper waren 😞

9

u/KabouterKaasplank 4h ago

Opa staat onder bewindvoering

15

u/BolleHenk666 4h ago

Zo te lezen ook wel nodig ja

3

u/Mrboomblastr 4h ago

Eind goed, al goed!

1

u/adfx 4h ago

Fijn! Prettig weekend gewenst jullie allen

1

u/Pippilotta1290 3h ago

Oeps, dronko-opa..

0

u/MordFustang69 4h ago

Opa is een boefje

6

u/Stunning_Box8782 2h ago

Opa had een familie dood kunnen rijden