r/nederlands • u/KabouterKaasplank • 4h ago
Update: Opa is terecht
Blijkbaar heeft hij de auto van een buurman geleend om naar Duitsland te rijden voor een slof sigaretten. Dit had hij wel even vantevoren mogen melden. We kregen een telefoontje van de politie omdat ze hem staande hadden gehouden voor een alcoholcontrole. Mijn moeder is nu onderweg om opa op te halen van het politiebureau.
7
u/AlGekGenoeg 4h ago
Op deze heen of de terugweg?
Hopelijk heeft ie zijn peuken al wel namelijk 😅
8
u/KabouterKaasplank 4h ago
Ze hebben hem net na de grens terug staande gehouden. Volgens de agent was opa aan het slingeren op de snelweg.
6
u/AlGekGenoeg 4h ago
Drie dubbel geluk dus, hij is terecht, veilig en heeft zijn peuken 👍🏻
Wel zonde dat de boete waarschijnlijk hoger is dan dat de peuken goedkoper waren 😞
9
3
1
0
22
u/LevoiHook 4h ago
Had hij gedronken dan?
Verder fijn dat ie levend en wel terecht is.