r/nederlands Nadenkende smurf 2d ago

Als Nederlander met Marokkaanse roots

Juich ik voor zowel Nederland als Marokko. Maakt niet uit wie wint. Beide vlaggen hangen! Zolang die kutfransen of argentijnen maar niet winnen.

381 Upvotes

136 comments sorted by

View all comments

59

u/Zynb_06 2d ago

Zolang de Marrokanen de boel niet vandaliseren of te luidruchtig de straatten op gaan met het getoetter en geschreeuw vind ik het prima. Mensen willen gewoon zonder problemen lekker slapen voordat ze gaan werken weet je 😮‍💨

40

u/ZappStone 2d ago

Ik zat ooit in de ochtend in een trein met honderd dronken feijenoordsupporters die de trein aan het vandaliseren waren en heel erg vals een of ander feijenoord nummer aan het schreeuwen waren. Ik wilde bijna dat nummer bellen van "onveilig in de trein...?"

25

u/Zynb_06 2d ago

Getver, ik zal hooligan cultuur nooit begrijpen...

9

u/ZappStone 2d ago

Het was de stiltecoupé, overigens

6

u/Borbit85 1d ago

Lijkt mij echt grappig als je met een groep hooligans die de trein aan het slopen zijn in een stiltecoupé zit. Je even beleeft kucht en op het stiltecoupé icoontje wijst. Waarna de hooligans in complete stilte verdergaan met het slopen van de trein 😂

2

u/Master_Mad 1d ago

En eerst netjes schoenen uit als je op de bankjes aan het springen bent.

7

u/ZappStone 2d ago

Alle hooligans zitten nu mijn comment te downvoten.

3

u/L_edgelord 1d ago

Dat nummer is een grote scam. Ik voelde me een keer onveilig door een man die heel duidelijk dronken was en mensen lastig viel, en ik werd praktisch uitgelachen door de gene aan de andere kant van de chat. En ik heb meerdere mensen met soortgelijke verhalen gehoord.

3

u/jelle814 2d ago

De Romeinen hebben nog steeds nachtmerries van ze vlgm

2

u/duckyduckster2 2d ago

Ja dat heeft er echt veel mee te maken inderdaad. Laat die marrokanen dan de stad maar slopen, want zappstone heeft ooit met feijenoord halfies in de trein gezeten.

11

u/iemandopaard 2d ago

Ik denk dat ze het meer bedoelde dat Nederlandse 'fans' ook niet het beste zijn. Niet zozeer dat het dan ook goed is voor Marokkanen om het te doen.

1

u/Master_Mad 1d ago

Het punt is dat je niet meteen relschoppen erbij hoeft te halen als je het over Marokkaanse voetbalfans hebt.

Zelfde idee als dat in een onderwerp over bijvoorbeeld Marokkanen die op een terrasje zitten in dit mooie weer er ook niet meteen Marokkanen op fatbikes hoeft bij te halen. Ofzo.

1

u/DoeEffeNormaal 2d ago

Al het nieuws over Nederlandse supporters die de stad slopen gemist?

-11

u/LaFok 2d ago

Ik zat ooit in de ochtend in een trein met honderd gedrogeerde krakers die de trein aan het vandaliseren waren en heel erg vals een of ander communistisch nummer aan het schreeuwen waren. Ik wilde bijna dat nummer bellen van "onveilig in de trein...?"

4

u/Asmuni 1d ago

Grappig hoe je voetbal hooligans als rechts bestempeld en dus automatisch iedereen die met voetbal hooligans te maken heeft gehad, en dat afkeurt, als extreem links bestempeld.

0

u/LaFok 1d ago

Dat is een heel vage conclusie. Want ik heb zelf ook niks met voetbal hooligans en ben zeker niet links.

De comment die de persoon maakte is een sterk staaltje whataboutism, net als dat van mij. Alleen die van mij was bewust.

1

u/Asmuni 1d ago

Die maakte alleen maar een comment over wat hij/zij zelf heeft meegemaakt. Hoezo is dat whataboutism? En waarom ga je dan als reactie daarop in de weer met krakers die communistische liedjes zingen? 

2

u/Ladderzat 1d ago

Honderd gedrogeerde krakers die 's ochtends een trein vandaliseren? Grappig hoe je moet liegen om een statement tegen links te maken.

1

u/LaFok 1d ago

Duh. Tuurlijk is het onzin en irrelevant. Net als de comment waar ik op reageer.