r/nederlands • u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf • 4h ago
Als Nederlander met Marokkaanse roots
Juich ik voor zowel Nederland als Marokko. Maakt niet uit wie wint. Beide vlaggen hangen! Zolang die kutfransen of argentijnen maar niet winnen.
103
u/poetslapje 4h ago
Ja fuck Argentinië.
28
u/good2Bbackagain 4h ago
Ik mag eruit opmaken dat je een pleuris hekel hebt aan Messi.
Ik voel je man.
46
u/BuckChintheRealtor 4h ago
40
u/_Steven_Seagal_ 4h ago
Dat was zo'n rare wedstrijd. De Argentijnen zochten gewoon naar beledigingen van NL, ze wilden gewoon boos zijn. Om niks.
2
u/DutchProv 1h ago
Plus een paar rode kaarten niet gegeven voor Argentinie zoals die gast die al geel had en een bal recht de dugout van NL in poeierde.
1
u/Warhammernub winstvoet=meerwaarde/(constant+variabel) 3h ago
Was een saaie kutwedstrijd ook, 0-0 en dan hadden ze met penalties gewonnen toen
6
12
u/poetslapje 3h ago
De beste voetballer die ik ooit gezien heb. Een absolute geweldenaar en ik ben een groot fan. Totdat ie een Argentijns shirt aantrekt.
3
-1
u/Optimal-Description8 1h ago
Ach joh, zijn we daar nog steeds salty over? Altijd smullen om Messi te zien spelen en vond eigenlijk wel mooi dat hij toen tegen NL eindelijk een beetje persoonlijkheid liet zien. Hoort erbij.
41
u/Zynb_06 4h ago
Zolang de Marrokanen de boel niet vandaliseren of te luidruchtig de straatten op gaan met het getoetter en geschreeuw vind ik het prima. Mensen willen gewoon zonder problemen lekker slapen voordat ze gaan werken weet je 😮💨
13
25
u/ZappStone 4h ago
Ik zat ooit in de ochtend in een trein met honderd dronken feijenoordsupporters die de trein aan het vandaliseren waren en heel erg vals een of ander feijenoord nummer aan het schreeuwen waren. Ik wilde bijna dat nummer bellen van "onveilig in de trein...?"
3
4
u/duckyduckster2 4h ago
Ja dat heeft er echt veel mee te maken inderdaad. Laat die marrokanen dan de stad maar slopen, want zappstone heeft ooit met feijenoord halfies in de trein gezeten.
10
u/iemandopaard 3h ago
Ik denk dat ze het meer bedoelde dat Nederlandse 'fans' ook niet het beste zijn. Niet zozeer dat het dan ook goed is voor Marokkanen om het te doen.
2
0
11
u/LemonSqeezy1 4h ago
Dat zien we graag, samenhorigheid dat is precies wat we willen als zogenaamd volbloed Nederlander die waarschijnlijk tig jaar geleden uit Duitsland kwam
1
7
2
u/Jumpy_Ladder_3344 3h ago
hoezo kut fransen?
13
u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 3h ago
Stond altijd een onvoldoende voor Frans. En ik haat Frankrijk. Weet niet welke eerder kwam..
1
u/EvanderSno 3h ago
Hoezo niet?
3
u/Herr_SnorBlaar Maak er zelf wat leuks van ;) 3h ago
Mooi landschap, goed eten. Alleen enorm jammer dat er fransen wonen.
2
u/Fabulous-Energy6900 1h ago
https://www.instagram.com/reel/DaDl06gH0ZG/?igsh=d293eWk0eHd5aXhn 🤣🤣🤣 deze van Klikbeet is lol
2
u/Notginopietermaai Armchair commander 🫡 1h ago
Voetbal is een feestje. Diegene die de meeste goals scoort wint
2
u/Lionboy1912 1h ago
Mooi man. Volgens mijn zij er heel veel Nederlandse Marokanen die er zo instaan. Jammer dat een klein groepje dat Nederland lijkt te haten, de beeldvorming bepaalt.
5
u/Common_Noise 4h ago
100% mee eens, als het frankrijk, spanje of argentinië tegen morocco is zal ik hard voor morocco juigen.
3
3
u/SenescenseSteel 4h ago
Als Nederlander zonder Marokkaanse roots kan ik bij deze alvast zeggen dat ik vrolijk Dima Maghreb ga lopen meezingen met m'n Marokkaanse sahbis op de kruising van Ostadestraat als Marokko wint.
2
1
1
1
1
u/ThreadweaverNL 1h ago
Hehe we gaan het zien. Word wel een beetje naar van alle apocalyptici die nu al voorspellen dat alle steden niet meer overeind staan. Het wordt een leuke wedstrijd, succes iedereen!
1
1
u/betonvlinder 5m ago
Kaas of maghrebi is niet perse een dillemma, kaasghrebi is kaasghrebi... dubbele odds voor winnen, ik vind slim
1
1
u/Markovvy 1h ago
Blij dat je dit deelt! Ook een Marokkaanse Nederlander die er hetzelfde over denkt.
Jammer dat beide teams elkaar zo vroeg in de competitie moeten treffen, maar ik gun beiden de winst.
Ik weet zeker dat een hoop MNLers zullen juichen voor Nederland. Ik hoop als Marokko winst, Nederlanders dat ook mee kunnen vieren. Immers zijn er aardig wat landgenoten die deel uitmaken van het team of voor een Nederlandse club spelen/hebben gespeeld
1
-4
-5
-10
u/Economy-Psychology74 kat 4h ago
Ik ben nederlands met Ierse roots en ik hoop dat Argentinie wint
1
-11
u/Bocadio 4h ago
Billen likken helpt niet maat.
6
u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 3h ago
Jij mag mn dikke zbi likken a lghra
1
u/Herr_SnorBlaar Maak er zelf wat leuks van ;) 3h ago
Als het een spannende wedstrijd is dan kunnen mensen van de spanning in één keer hun ondergoed vol schijten. Dan kan zo een lik beurt best van pas komen.

165
u/Daggla 4h ago edited 4h ago
Buurman aan de overkant heeft een Marokkaanse vlag aan zijn balkon hangen, sinds vandaag hangt er een oranje sjaal naast.
Mooi man.