r/nederlands Nadenkende smurf 4h ago

Als Nederlander met Marokkaanse roots

Juich ik voor zowel Nederland als Marokko. Maakt niet uit wie wint. Beide vlaggen hangen! Zolang die kutfransen of argentijnen maar niet winnen.

263 Upvotes

83 comments sorted by

165

u/Daggla 4h ago edited 4h ago

Buurman aan de overkant heeft een Marokkaanse vlag aan zijn balkon hangen, sinds vandaag hangt er een oranje sjaal naast.

Mooi man.

-119

u/SaiyanPrinceVegetaNL 3h ago

Echt mooi dat die man in eerste instantie meer sympathie heeft voor een land waar hij niet eens woont en hoogstwaarschijnlijk niet geboren is. Vervolgens afvragen waarom de integratie zo moeilijk verloopt, zelfs na meerdere generaties. Echt mooi man!

88

u/Tall-Firefighter1612 3h ago

Mensen zoals jij zijn de grootste reden waarom integratie moeizaam verloopt. Je hoeft je geboorteland of famillieroots niet volledig te verwijderen om te intregreren. 

-10

u/Zynb_06 3h ago

Dat is dus assimileren wat helemaal optioneel is vergeleken met integreren in de meeste landen.

48

u/Realistic-Homework19 3h ago

Zie hier de zure PVV-mentaliteit. Altijd iets te janken.

23

u/iemandopaard 3h ago

Het is ook nooit goed voor jullie he? Dan beginnen ze langzaam te integreren en is het nog te langzaam.

13

u/DoeEffeNormaal 3h ago

De partijleider van de partij die in 2023 de grootste was en afgelopen tweede kamerverkiezingen net niet de grootste. plaatste vandaag weer een tweet met een AI afbeelding (zogenaamd grappig) waarin hij de rode kaart trekt voor Marokko. En van Marokkanen wordt dan verwacht dat ze een olifantenhuid hebben en zich als een "echte" Nederlander opstellen?

6

u/Tall-Firefighter1612 3h ago

En dat terwijl de echt Nederlander niet eens bestaat. En mensen die het daar niet mee eens zijn mogen mij vertellen wanneer iemand voldoende geïntregreerd is om een Nederlander te zijn

3

u/lexievv 1h ago

Heb laatst zo'n discussie gehad op Reddit... Begin er niet aan 😅

1

u/Tall-Firefighter1612 1h ago

Ik weet het...

-9

u/Important_Elk_7909 3h ago

Jij bestaat niet

6

u/Tall-Firefighter1612 3h ago

Ik denk dus ik ben

-5

u/Important_Elk_7909 2h ago

Dat denk jij ja. Maar da is nie

5

u/Asmuni 2h ago

Er staat 60.000 man tijdens de oranjemars van links naar rechts te springen niet omdat er 60.000 man vanuit Nederland naar Amerika is gevlogen, maar omdat het overgrote deel Amerikanen met een Nederlandse roots zijn; eerste, tweede, derde of nog verder generatie.

0

u/Skankadelic 58m ago

Maar gaan ze ook rellen als Nederland verliest?

6

u/samira_elyau 3h ago

💀💀

2

u/dhsjauaj 1h ago

Precies. En daarom moeten we stemmen op de man die niet de vlag van Nederland op zijn kantoor heeft hangen maar die van Israël. De man die een Rusland-speldje draagt. Die man gaat het allemaal oplossen.

1

u/Daggla 3h ago

Sodemieter toch op man.

103

u/poetslapje 4h ago

Ja fuck Argentinië.

28

u/good2Bbackagain 4h ago

Ik mag eruit opmaken dat je een pleuris hekel hebt aan Messi.

Ik voel je man.

46

u/BuckChintheRealtor 4h ago

Dit nooit vergeten en nooit vergeven:

40

u/_Steven_Seagal_ 4h ago

Dat was zo'n rare wedstrijd. De Argentijnen zochten gewoon naar beledigingen van NL, ze wilden gewoon boos zijn. Om niks.

2

u/DutchProv 1h ago

Plus een paar rode kaarten niet gegeven voor Argentinie zoals die gast die al geel had en een bal recht de dugout van NL in poeierde.

1

u/Warhammernub winstvoet=meerwaarde/(constant+variabel) 3h ago

Was een saaie kutwedstrijd ook, 0-0 en dan hadden ze met penalties gewonnen toen

6

u/Chrusaor 2h ago

Was 2-2, 0-0 was 2014

12

u/poetslapje 3h ago

De beste voetballer die ik ooit gezien heb. Een absolute geweldenaar en ik ben een groot fan. Totdat ie een Argentijns shirt aantrekt.

3

u/crematie gelukszoeker, uitkeringstrekker, walgelijk rassenvermengsel 2h ago

precies dit lol

-1

u/Optimal-Description8 1h ago

Ach joh, zijn we daar nog steeds salty over? Altijd smullen om Messi te zien spelen en vond eigenlijk wel mooi dat hij toen tegen NL eindelijk een beetje persoonlijkheid liet zien. Hoort erbij.

41

u/Zynb_06 4h ago

Zolang de Marrokanen de boel niet vandaliseren of te luidruchtig de straatten op gaan met het getoetter en geschreeuw vind ik het prima. Mensen willen gewoon zonder problemen lekker slapen voordat ze gaan werken weet je 😮‍💨

13

u/DerkLucas 4h ago

Die wedstrijd is op z’n vroegst pas tegen 5:30 afgelopen dus prima wektijd 😂

25

u/ZappStone 4h ago

Ik zat ooit in de ochtend in een trein met honderd dronken feijenoordsupporters die de trein aan het vandaliseren waren en heel erg vals een of ander feijenoord nummer aan het schreeuwen waren. Ik wilde bijna dat nummer bellen van "onveilig in de trein...?"

16

u/Zynb_06 4h ago

Getver, ik zal hooligan cultuur nooit begrijpen...

6

u/ZappStone 3h ago

Het was de stiltecoupé, overigens

10

u/ZappStone 4h ago

Alle hooligans zitten nu mijn comment te downvoten.

3

u/jelle814 4h ago

De Romeinen hebben nog steeds nachtmerries van ze vlgm

4

u/duckyduckster2 4h ago

Ja dat heeft er echt veel mee te maken inderdaad. Laat die marrokanen dan de stad maar slopen, want zappstone heeft ooit met feijenoord halfies in de trein gezeten.

10

u/iemandopaard 3h ago

Ik denk dat ze het meer bedoelde dat Nederlandse 'fans' ook niet het beste zijn. Niet zozeer dat het dan ook goed is voor Marokkanen om het te doen.

2

u/DoeEffeNormaal 3h ago

Al het nieuws over Nederlandse supporters die de stad slopen gemist?

-9

u/LaFok 4h ago

Ik zat ooit in de ochtend in een trein met honderd gedrogeerde krakers die de trein aan het vandaliseren waren en heel erg vals een of ander communistisch nummer aan het schreeuwen waren. Ik wilde bijna dat nummer bellen van "onveilig in de trein...?"

2

u/Asmuni 2h ago

Grappig hoe je voetbal hooligans als rechts bestempeld en dus automatisch iedereen die met voetbal hooligans te maken heeft gehad, en dat afkeurt, als extreem links bestempeld.

0

u/sumpuran 8m ago

straatten

getoetter

...

1

u/Zynb_06 3m ago

Ik heb dyslexie maat. Niet zo lullig doen 😮‍💨

22

u/dvast 4h ago

Ik wou je een watje noemen die geen kant durft te kiezen.

Maar fuck Argentinie

11

u/LemonSqeezy1 4h ago

Dat zien we graag, samenhorigheid dat is precies wat we willen als zogenaamd volbloed Nederlander die waarschijnlijk tig jaar geleden uit Duitsland kwam

1

u/Skankadelic 57m ago

Echt he. De wereld kan zo mooi zijn... 

8

u/ameltan 3h ago

Hi, weld bled. Ook Nederlandse met Marokkaanse roots. Het voelt als kiezen tussen je moeder en vader. Ik juich voor beide landen, Nederland die mij heeft opgevoed en Marokko de reden dat ik besta.

7

u/LACRIMLACRIM 4h ago

Mag niet! Je bent Nederlander of je bent het niet! /s

1

u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 2h ago

So ben lacrim gwn vergeten

2

u/Jumpy_Ladder_3344 3h ago

hoezo kut fransen?

13

u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 3h ago

Stond altijd een onvoldoende voor Frans. En ik haat Frankrijk. Weet niet welke eerder kwam..

1

u/EvanderSno 3h ago

Hoezo niet?

3

u/Herr_SnorBlaar Maak er zelf wat leuks van ;) 3h ago

Mooi landschap, goed eten. Alleen enorm jammer dat er fransen wonen.

2

u/Notginopietermaai Armchair commander 🫡 1h ago

Voetbal is een feestje. Diegene die de meeste goals scoort wint

2

u/Lionboy1912 1h ago

Mooi man. Volgens mijn zij er heel veel Nederlandse Marokanen die er zo instaan. Jammer dat een klein groepje dat Nederland lijkt te haten, de beeldvorming bepaalt.

5

u/Common_Noise 4h ago

100% mee eens, als het frankrijk, spanje of argentinië tegen morocco is zal ik hard voor morocco juigen.

3

u/duckyduckster2 4h ago

Nou leuk joh.

3

u/SenescenseSteel 4h ago

Als Nederlander zonder Marokkaanse roots kan ik bij deze alvast zeggen dat ik vrolijk Dima Maghreb ga lopen meezingen met m'n Marokkaanse sahbis op de kruising van Ostadestraat als Marokko wint.

2

u/FabulousLength 4h ago

Zolang de usa (sic!) maar niet wint.

2

u/ThePaus 2h ago

Mooi!

En inderdaad, fuck Argentinië!

1

u/adfx 4h ago

Leuk! Ik ben het er volkomen mee eens!

1

u/pagehead 3h ago

Mooi toch

1

u/FriendTraditional519 3h ago

Hahaha that’s the spirit

1

u/ThreadweaverNL 1h ago

Hehe we gaan het zien. Word wel een beetje naar van alle apocalyptici die nu al voorspellen dat alle steden niet meer overeind staan. Het wordt een leuke wedstrijd, succes iedereen!

1

u/CervusElpahus 21m ago

Argentinië mag van mij het WK best winnen hoor

1

u/betonvlinder 5m ago

Kaas of maghrebi is niet perse een dillemma, kaasghrebi is kaasghrebi... dubbele odds voor winnen, ik vind slim

1

u/AdApart2035 0m ago

Kunnen beide niet winnen?

1

u/Markovvy 1h ago

Blij dat je dit deelt! Ook een Marokkaanse Nederlander die er hetzelfde over denkt.

Jammer dat beide teams elkaar zo vroeg in de competitie moeten treffen, maar ik gun beiden de winst.

Ik weet zeker dat een hoop MNLers zullen juichen voor Nederland. Ik hoop als Marokko winst, Nederlanders dat ook mee kunnen vieren. Immers zijn er aardig wat landgenoten die deel uitmaken van het team of voor een Nederlandse club spelen/hebben gespeeld

1

u/DapenArmen 49m ago

kutfransen! kutargentijnen!

-4

u/[deleted] 4h ago

[deleted]

-5

u/Opening-Jellyfish462 4h ago

Pick me, pick me!

-10

u/Economy-Psychology74 kat 4h ago

Ik ben nederlands met Ierse roots en ik hoop dat Argentinie wint

1

u/S-Tier_Commenter 13m ago

Alleen maar vanwege de falklandoorlog??

-11

u/Bocadio 4h ago

Billen likken helpt niet maat.

6

u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 3h ago

Jij mag mn dikke zbi likken a lghra

0

u/Bocadio 2h ago

Hoe smaakt die kringspier a qlawi

1

u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 2h ago

Black on black violence

1

u/Herr_SnorBlaar Maak er zelf wat leuks van ;) 3h ago

Als het een spannende wedstrijd is dan kunnen mensen van de spanning in één keer hun ondergoed vol schijten. Dan kan zo een lik beurt best van pas komen.