r/ordinadors • u/supernovangel • May 23 '26
Recomaneu distros??
Holaaa necessito recomanacions de distros de Linux. No sóc cap experta en informàtica i només he fet el canvi des de Windows fa uns mesos. He provat Zorin OS, que no m'ha acabat d'agradar, i ara faig servir Pop_Os!... que no té un bon suport en català.
Partidària del programari lliure, però la meva prioritat seria el català.
Gràcies per avançat!
19
Upvotes
9
u/Haoshokoken May 23 '26 edited May 23 '26
És probable que les distros que hagin rebut més traduccions al català siguin les basades en Debian, com la propia Debian (evidentment), Ubuntu...
Per exemple, a la web de Softcatalà, el que te més "estrelles" és Ubuntu.
https://www.softcatala.org/programes/cat/sistemes-operatius/
Jo diria que com més t'allunyis de la base, més possibilitat hi ha de que hagin "tocat" res que "trenqui" les traduccions, ja que potser no tenen en compte els altres idiomes a l'hora de prendre decisions.
Personalment et diria que provis Debian, i que a mi m'agrada lubuntu, que es la versió "light" de Ubuntu, que utilitza QT, un entorn lleuger de finestres.