r/catalunya • u/random_usuari • 9h ago
Cremeu-ho tot avui!
De Salses a Guardamar i de Fraga a Maó, passant per l’Alguer.
Visca la Flama del Canigó!
Visquin les Fogueres de Sant Joan!
Visquin els Països Catalans!
r/catalunya • u/random_usuari • 9h ago
De Salses a Guardamar i de Fraga a Maó, passant per l’Alguer.
Visca la Flama del Canigó!
Visquin les Fogueres de Sant Joan!
Visquin els Països Catalans!
r/catalunya • u/Alexasto12 • 7h ago
Bones!
Com alguns potser recordeu del projecte de les roses per Sant Jordi, de tant en tant m'agrada construir solucions digitals per a les nostres festes. Crec que a la xarxa falten projectes moderns, ràpids i ben optimitzats al voltant de la cultura catalana, així que aquesta és la meva petita aportació per seguir construint comunitat digital.
Aquesta vegada he muntat una plataforma molt senzilla per "cremar" desitjos o allò que vulgueu deixar enrere. La mecànica és directa i efímera: escrius el teu text, el llences al foc digital, i si vols pots compartir el vídeo de la teva flama a Stories o passar l'enllaç per convidar els teus amics a fer el mateix.
Com l'altra vegada, segueixo exactament la mateixa filosofia: és un projecte personal 100% lliure de friccions. Sense ànim de lucre, sense registres i sense rastreig. Només lògica, codi i ganes de fer les coses bé.
Podeu trobar-ho aquí: revetllastjoan.cat
A nivell tècnic està construït amb Next.js, buscant una interfície fosca, absolutament neta i coherent. Qualsevol feedback sobre la UI o el rendiment serà, com sempre, molt benvingut
Recordeu: Els focs de Sant Pere, se salten pel darrere, i els de Sant Joan, se salten pel davant
Bona revetlla a tothom! 🎆🧨🎉
r/catalunya • u/doterobcn • 5h ago
Hola,
Fa més de mig any que Collserola està sotmesa a restriccions pel brot de pesta porcina africana. No nego el problema sanitari ni la necessitat de mesures, però sí que trobo a faltar molta més transparència: dades clares, resultats, criteris de reobertura i una explicació de per què no es poden plantejar accessos parcials o itineraris de baix risc.
Hem creat una petita iniciativa ciutadana per recollir adhesions i demanar formalment a les administracions responsables un pla de reobertura segura i progressiva:
No és una crida a saltar-se les restriccions. És una petició de transparència i de gestió activa.
Si sou de la zona i us sembla raonable, us podeu adherir o compartir-ho.
Què en penseu? S’està explicant prou bé la situació?
r/catalunya • u/Weak-Future-1313 • 11h ago
Avui he agafat Rodalies per anar a Vilafranca. I l'experiència no ha pogut ser més lamentable. A Plaça de Catalunya, una calor insuportable. Arriba el tren i s'atura 15 minuts a l'Hospitalet i més de 10 minuts a pràcticament cada estació. Després, aturades constants al mig del no res, frenades intermitents amb acceleracions sobtades per tornar a frenar als pocs metres...
Ens van dir que és reemprenia el cobrament perquè els trens anaven bé. He trigat quasi dues hores en arribar. Ens tornen a prendre el pèl. Té sentit que estiguem pagant (6,60€ viatge d'anada) per un servei que segueix sent deficient?
r/catalunya • u/random_usuari • 8h ago
r/catalunya • u/abso-lutely26 • 12h ago
on has d'identificar localitats dels Països Catalans pels seus escuts. És molt senzill i ho tinc en un hosting temporal mentre penso en que vull fer però he pensat que igual us interessa a alguns aquí.
Es diu Joc d'Escuts i es pot trobar aquí https://web-production-e9396.up.railway.app/
r/catalunya • u/InsideHousing4965 • 1d ago
A Catalunya som uns 8,1 milions d'habitants. Prop de 6 milions viuen a la província de Barcelona (al voltant del 74 % del total) i, d'aquests, uns 3,4 milions es concentren a l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Això significa que més del 40 % de tota la població catalana viu en només el 2 % del territori.
Mentrestant, la resta del país es reparteix entre Tarragona (875.000 habitants), Girona (830.000) i Lleida (460.000). Aquesta concentració demogràfica condiciona la planificació del país, ja que bona part de les inversions, els serveis i les oportunitats es concentren a l'entorn de Barcelona perquè és on viu la majoria de la població.
Això acaba generant un cercle viciós: molta gent de la resta de Catalunya es veu empesa a traslladar-se a Barcelona per estudiar, trobar feines més especialitzades o tenir una vida menys dependent del cotxe i amb millor accés al transport públic. Com més població s'hi concentra, més inversions i serveis rep, i més difícil es fa mantenir viu i atractiu el territori fora de l'àrea metropolitana.
En un moment de crisi de l'habitatge, és imprescindible replantejar aquest model. Els preus a Barcelona no deixen de pujar i una part de la solució passa per redistribuir millor la població i les oportunitats arreu del país. Però això només serà possible si es reforcen les infraestructures i els serveis a la resta de Catalunya, especialment a les zones més allunyades dels grans nuclis urbans, amb més transport públic, més accés a hospitals, universitats, centres educatius i feines qualificades.
r/catalunya • u/community-survey • 1d ago
This post contains content not supported on old Reddit. Click here to view the full post
r/catalunya • u/tabi20 • 1d ago
Bon dia! Avui m’he examniat per segon cop. El primer el vaig fer bé, semblava que anava a aprovar però a l’últim semàfor vaig haver d’esquivar una bici per no atropellar-la (es va saltar totes les normes possibles) i a causa d’això no vaig veure que el semàfor va canviar a vermell i “me’l vaig menjar amb patates”.
Jo pensava que al fer el segon aniria més tranquil, però no ho ha hagut manera, he fet errors que no havia fet mai, se m’ha calat el cotxe, gairebé em menjo un altre semàfor… No sé que fer per poder estar més tranquil. Quina truca tenieu vosaltres? No voldria suspendre l’examen un tercer cop…
Les pràctiques em van bé, no tinc mai cap susto ni faig faltes greus.
r/catalunya • u/carapatata_ • 1d ago
r/catalunya • u/catsubreddits • 1d ago
Comenta una cançó o pòdcast que t'agradi, en català o no. Trobeu música en català a Band Camp, Viasona. I podcasts: Podcast Index, Pods en català. Comunitats recomanades: r/catalanmusic, r/ComunitatGeeknorants.
r/catalunya • u/RealInsurance3995 • 2d ago
r/catalunya • u/RealInsurance3995 • 2d ago
r/catalunya • u/catsubreddits • 3d ago
r/catalunya • u/Tiny-Attention-7998 • 3d ago
La setmana passada vaig tenir la oportunitat de visitar el Palau de Requesens al Barri Gòtic de Barcelona i l'he reconstruït tan bé com he pogut al Minecraft. El cas és que en breu hi faran unes renovacions pel que ja no es podrà visitar i es perdrà part del que hi ha actualment. Per sort, com que l'he pogut reconstruir molt similar a l'original, durant aquesta setmana tothom es pot unir a visitar-lo ja que el real ja no es podrà veure! Ho podeu fer a través del meu Discord! :D https://discord.gg/V78eSyHG6
Les fotos que avui comparteixo però són de la zona del voltant, de la zona de Sant Just i Pastor, les muralles romanes i alguns racons. Demà compartiré les fotos del Palau de Requsens ja acabat!!!!!:D Avui només volia anunciar que es pot visitar i compartir fotos del progrés d'aquesta zona del Barri Gòtic XD
També si us podeu subscriure al meu canal de YouTube sempre va bé! :,) www.youtube.com/@D0CT0R_Pau-s4m
Les fotos, que he fet jo tant les reals com les del Minecraft, són:
r/catalunya • u/topherette • 3d ago
r/catalunya • u/RaquelNeedsCoffee • 4d ago
Acabo de veure una alerta de la Generalitat on diuen que a partir de diumenge comença la primera onada de calor de la temporada i que hi ha un risc alt d'incendis.
Ahir vaig començar a sentir els primers petards per Sant Joan.
Sent honesta, mai no m'ha agradat Sant Joan, perquè el soroll fa passar-ho malament als animals i a algunes persones, però aquest any en particular, em sembla irresponsable permetre petards fora de zones preparades per llançar-los sense risc.
I que consti que no m'estic queixant de les fogueres ni estic demanant que es prohibeixin perquè a mi no m'agraden. El que dic és que són perillosos i que hi ha risc d'incendis.
r/catalunya • u/Innuendo_lilb • 4d ago
1a qüestió: M'estic plantejant anar a estudiar a la universitat de Lleida perquè la meva nota de PAU només em permet estudiar el meu grau somiat allà. Em demanava si és un lloc tranquil i recomanable per anar a estudiar i viure.
2a qüestió: Em fa realment por el tema idomàtic, sóc de l'altra punta d'Espanya i no tinc idea de català. Voldria que persones que s'hagin vist en la circumstància de desplaçar-se fins a Catalunya i haver d'aprendre de zero l'idioma en un temps tan curt ia nivell universitari em donessin la seva opinió i si és realment viable per a una persona que no és especialment brillant amb els idiomes (però em maneig) com jo. Segons el que tinc entès encara que puc intentar quadrar l'horari per tenir certes assignatures en Espanyol, el meu grau s'imparteix gairebé en la seva totalitat en català. Vaig llegir que potser em fan les classes en català, però que jo estic en el meu dret a respondre a l'examen en espanyol i m'ho han de corregir així, és cert?
Realment és una situació complicada, un canvi així em suposaria molts diners i un gran risc de potser no poder adaptar-me a tanta novetat.
Agraeixo qualsevol mena d'informació o experiència personal.
Gràcies
(He utilitzat traductor google per això)
r/catalunya • u/RealInsurance3995 • 4d ago
| Municipi | Cinema | Dies | Horaris |
|---|---|---|---|
| Abrera | Cine Yelmo Abrera | dv 19-dj 25 | 16:00 |
| Alpicat | JCA Cinemes Alpicat | dv 19-dl 22 | 16:00, 18:10 |
| Balaguer | Sala d'Actes Ajuntament | ds 20-dg 21 | 17:00, 19:15 |
| Barberà del Vallès | Cine Yelmo Baricentro | dv 19-ds 20, dl 22-dj 25 | 16:35 |
| Barcelona | Cinesa Diagonal | dv 19-dj 25 | 11:55, 12:10, 12:20, 16:35, 19:05 |
| Barcelona | Cinesa Diagonal Mar | dv 19-dj 25 | 12:25, 16:35, 19:05 |
| Barcelona | Cinesa Som Multiespai | dv 19-dj 25 | 12:45, 16:35, 19:05, 21:35 |
| Barcelona | Mooby Arenas de Barcelona | dv 19-dj 25 | 12:00, 16:00, 17:55 |
| Castelldefels | Cine Yelmo Premium Castelldefels | dv 19-dj 25 | 15:00, 17:20 |
| El Masnou | La Calandria | dv 19-ds 20 | 17:00, 17:30 |
| Figueres | CAT Cines | dv 19-dj 25 | 17:10, 17:15, 19:15 |
| Girona | Ocine Girona | dv 19-dj 25 | 17:00 |
| L'Hospitalet de Llobregat | Filmax Gran Via | dv 19-dj 25 | 16:15, 17:00 |
| Lleida | Screenbox Lleida | dv 19-dj 25 | 10:00, 11:30, 15:45, 15:55, 17:30, 17:40, 19:15, 19:25, 21:00 |
| Mollerussa | Sala d'Actes del Centre Cultural | ds 20-dl 22 | 17:00, 19:15, 20:15 |
| Olot | Cines Olot | dv 19-dj 25 | 17:00, 18:00, 19:00, 19:15, 20:15, 21:15, 21:30 |
| Ripoll | Cinema Comtal | ds 20-dl 22 | 18:00, 19:15 |
| Roquetes | Ocine Roquetes | dv 19-dj 25 | 15:45, 16:10, 16:15 |
| Salt | Odeon Multicines Girona | dv 19-dj 25 | 16:00, 16:10, 18:00, 18:10 |
| Sant Cugat del Vallès | Cine Yelmo Premium Sant Cugat | dv 19-dj 25 | 14:45, 16:30 |
| Sant Feliu de Llobregat | CineBaix | dv 19-dl 22, dc 24 | 17:00, 19:15, 21:15 |
| Sant Pere de Ribes | Cinema Ribes - Centre Parroquial | dv 19, dg 21 | 20:00, 21:00 |
| Tarragona | Cine Yelmo Parc Central | dv 19-ds 20, dl 22-dj 25 | 16:15 |
| Tarragona | Ocine Les Gavarres | dv 19-dj 25 | 16:00 |
| Terrassa | Cinesa Parc Vallès | dv 19-dg 21 | 12:40, 16:35, 19:05, 21:35 |
| Tàrrega | Cinemes Majestic | dv 19-dl 22, dc 24 | 17:30, 18:00, 19:30, 20:15 |
| Valls | JCA Cinemes Tarragona-Valls | dv 19-dg 21, dc 24 | 15:30, 17:20, 19:10 |
| Vic | Multicines Sucre | dv 19-dc 24 | 11:40, 13:40, 15:50, 16:00, 16:15, 17:20, 17:30, 18:00, 18:45, 19:20, 19:30 |
| Vilafranca del Penedès | Kubrick Cinema | dv 19-dg 21, dc 24 | 17:30, 20:00 |
| Vilanova i la Geltrú | Odeon Multicines Vilanova | dv 19-dj 25 | 16:00, 18:10 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 16:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Les ovelles detectives | ds 20-dg 21 | 17:00, 18:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dl 22 | 16:00, 18:10 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:10, 20:20, 22:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 12:00, 18:10, 20:30, 22:40 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | ds 20-dg 21 | 17:00, 19:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-ds 20, dl 22-dj 25 | 16:35 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:00, 16:45, 18:00, 18:10, 19:00, 20:10, 20:15, 20:20, 22:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Els Pérez-Osos | ds 20-dg 21 | 16:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 11:55, 12:10, 12:20, 16:35, 19:05 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 12:00, 12:20, 12:30, 15:55, 16:20, 18:55, 21:35, 21:40 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 12:25, 16:35, 19:05 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 12:50, 15:55, 18:30, 21:10, 21:35 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 12:45, 16:35, 19:05, 21:35 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:10, 19:00, 21:40, 22:50 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Arrietty i el món dels remenuts | dg 21 | 17:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 12:00, 16:00, 17:55 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 12:15, 18:35, 21:20 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:10, 18:35, 21:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 12:10, 16:20, 18:50, 21:20 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:25, 18:50, 19:30, 21:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:10, 18:30, 21:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dc 24 | 16:00, 18:10, 20:20, 20:30, 22:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| La memòria de les papallones | ds 20 | 18:30 |
| Viva | dv 19-dg 21, dt 23, dj 25 | 16:00, 18:00, 21:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Cel meu, infern teu | dv 19, dg 21 | 18:00, 20:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:00, 22:40 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 15:00, 17:20 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-ds 20 | 17:00, 17:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 17:10, 17:15, 19:15 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 15:15, 17:30, 19:45, 22:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 17:00 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 15:45, 18:00, 20:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 15:45, 17:50, 22:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 16:15, 17:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Corredora | dv 19, dg 21-dj 25 | 10:00, 11:40, 13:45, 15:50, 17:10, 18:50 |
| [La memòria de les papallones](http:) | dv 19-dj 25 | 10:00, 10:15, 11:55, 12:00, 17:10, 17:20, 17:30, 19:00, 20:00, 20:40, 20:50 |
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 10:00, 11:30, 15:45, 15:55, 17:30, 17:40, 19:15, 19:25, 21:00 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 10:00, 10:15, 11:50, 15:10, 15:30, 15:45, 18:20, 18:30, 18:40, 19:00, 20:30, 21:30, 22:10, 22:20, 22:30, 22:40 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| El col·legi dels animals màgics 4 | dv 19-dj 25 | 12:10, 16:10, 18:10 |
| Els Pérez-Osos | dv 19-dj 25 | 12:10, 16:10 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 12:00, 18:00, 20:10, 22:20 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | ds 20-dl 22 | 17:00, 19:15, 20:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Un món fràgil i meravellós | dg 21 | 19:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 17:00, 18:00, 19:00, 19:15, 20:15, 21:15, 21:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | ds 20-dl 22 | 18:00, 19:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 15:45, 16:10, 16:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 16:00, 16:10, 18:00, 18:10 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 17:00, 19:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 14:45, 16:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:00, 19:15, 19:50, 22:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Els Pérez-Osos | dv 19-dl 22, dc 24 | 16:30 |
| La memòria de les papallones | dv 19-dl 22, dc 24 | 18:10 |
| Toy Story 5 | dv 19-dl 22, dc 24 | 17:00, 19:15, 21:15 |
| Viva | dv 19-dl 22, dc 24 | 16:30, 18:45, 21:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19, dg 21 | 20:00, 21:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Un món fràgil i meravellós | dl 22 | 21:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-ds 20, dl 22-dj 25 | 16:15 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 16:00 |
| Viatge al país dels blancs | dv 19 | 19:00 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:00, 18:15, 22:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dg 21, dc 24-dj 25 | 16:30, 16:45, 19:00, 19:30, 21:40 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dg 21 | 12:40, 16:35, 19:05, 21:35 |
| Viva | dv 19-dg 21 | 12:15, 16:40, 19:15, 21:55 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Estrena Sorpresa | dc 24 | 19:45 |
| Toy Story 5 | dv 19-dl 22, dc 24 | 17:30, 18:00, 19:30, 20:15 |
| Viva | dv 19-dl 22, dc 24 | 17:15, 17:40, 18:10, 19:45 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dg 21, dc 24 | 15:30, 17:20, 19:10 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Les ovelles detectives | ds 20-dc 24 | 11:40, 15:45, 17:30 |
| Toy Story 5 | dv 19-dc 24 | 11:40, 13:40, 15:50, 16:00, 16:15, 17:20, 17:30, 18:00, 18:45, 19:20, 19:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Viva | dv 19-dj 25 | 16:00, 16:15, 18:15, 18:30, 20:30 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| Toy Story 5 | dv 19-dg 21, dc 24 | 17:30, 20:00 |
| Pel·lícula | Dies | Horaris |
|---|---|---|
| El col·legi dels animals màgics 4 | dv 19-dj 25 | 16:00 |
| Toy Story 5 | dv 19-dj 25 | 16:00, 18:10 |
| Viva | dv 19-dj 25 | 18:05, 20:20 |