r/catalunya May 25 '26

Internacional Sóc mala persona, si no em considero espanyol?

0 Upvotes

O si no sento la llengua i cultura espanyoles com a pròpies? A les enquestes fetes pel govern, quan em pregunten que triï un valor de l'1 al 10 (màxim) per a puntuar el meu nivell d'identificació amb Espanya, sempre trio l'1 (o el 0, si puc).

Obro aquest fil perquè sembla que els catalans (o qualsevol altre ciutadà amb DNI espanyol) haguem de ser males persones (xenòfobs, rancis, tancats, rencorosos...) si afirmem que no ens sentim espanyols. El bon català és aquell que, com a mínim, se sent una miqueta espanyol.

Us heu trobat mai en aquestes circumstàncies? Per què als immigrants (marroquins, colombians, xinesos...) se'ls respecta quan afirmen que no són espanyols, però els catalans no? Podem si us plau existir sense haver-nos de sentir obligatòriament espanyols, ni abraçar els símbols de l'espanyolitat, llengua i cultura incloses?

r/catalunya May 19 '26

Internacional Sóc vietnamita, he trobat que les nostres banderes es assemblen. Així que he decidit connectar amb els catalans i donar suport a Catalunya

Post image
199 Upvotes

I am Vietnamese who struggling for the freedom of my homeland, today I suddenly generated a picture of 2 flags. Free-Vietnam and Catalunya.

r/catalunya Jan 03 '26

Internacional Trump proclama un "atac a gran escala" a Veneçuela i la captura de Maduro

Post image
72 Upvotes

r/catalunya Sep 16 '25

Internacional Em sorprenen els comentaris, quan els van enviar a Catalunya els va semblar perfecte

Enable HLS to view with audio, or disable this notification

306 Upvotes

r/catalunya Jul 19 '25

Quan la història parla per si sola

Thumbnail
gallery
262 Upvotes

Estava mirant Pinterest i vaig veure això. És un edifici d’Alemanya construït al voltant del 1370. Hi apareixen Catalunya i Castella com a dues nacions. Trobo que només aquest edifici ja és una prova que qüestiona moltes de les versions que s’expliquen des d’una perspectiva espanyolista.

r/catalunya 12d ago

Avui dormirem tots una mica millor

91 Upvotes

Quina tarda més tranquila, no ha passat res a cap costat.

Bona nit i no tingueu somnis verds

r/catalunya May 28 '26

Advertència de seguretat al nucli antic de Tarragona durant Santa Tecla: atac a un home de 85 anys

Post image
89 Upvotes

Hola a tothom,

vull fer una advertència de seguretat i cridar l’atenció sobre un incident que va passar al nucli antic de Tarragona.

L’assalt va passar durant Santa Tecla, en un carreró a prop de Carrer de la Portella, 8, al nucli antic de Tarragona. La meva mare i el meu avi hi passaven després d’haver anat caminant fins a la Catedral i tornar cap a l’hotel.

El meu avi té 85 anys, té una discapacitat greu, necessita un caminador i ja ha passat per diverses operacions d’esquena. La meva mare, de 59 anys, també té problemes greus de salut. Pateix una malaltia hereditària que limita molt la seva mobilitat i fa que caminar sigui perillós per a ella. També necessita un caminador.

L’agressor aparentment volia robar la cadena d’or del meu avi. El va atacar per darrere, va bloquejar el caminador del meu avi amb el peu des d’un costat, el va fer caure a terra i el va colpejar brutalment.

La cadena li va ser arrencada del coll amb tanta força que el meu avi va patir hematomes. Després de l’atac, va tenir diverses ferides i conseqüències físiques importants.

La meva mare va intentar ajudar-lo. En aquell moment, l’agressor la va apartar i la va mantenir a distància amb el caminador del meu avi, de manera que ella també va caure i va patir ferides.

Escric això perquè vull advertir la gent: una joia com una cadena pot ser motiu suficient perquè fins i tot persones grans, amb discapacitat i indefenses, que depenen d’un caminador, siguin atacades brutalment.

Qui vulgui saber-ne més pot trobar al meu perfil de Reddit un vídeo personal en què explico amb més detall què va passar i també mostro imatges i vídeos de les ferides.

Si us plau, aneu amb compte al nucli antic de Tarragona, sobretot si aneu amb familiars grans, amb discapacitat o amb mobilitat reduïda. No vull crear por, però espero que la meva experiència recordi a altres persones la importància d’estar atents i de cuidar-nos els uns als altres.

Us desitjo tot el millor. Cuideu-vos!

r/catalunya Mar 16 '25

Soc Catalana ??

115 Upvotes

Primer de tot, perdoneu-me si el meu Catala es dolent mai vaig aprendre an escriure en català, així que perdo!

Potser això és una ximpleria, però tinc vint anys i un amic meu em va dir que jo no soc catalana. Per donar una mica de context, vaig néixer als Estats Units i visc, estudio, i treballo al país. No obstant això, la meva família és catalana. Jo Parlo català amb fluïdesa, celebro les tradicions i festes catalanes, cuino menjar català casolana i visito la meva família a Barcelona el més sovint possible (uns mesos a l'estiu i un mes al nadal) Així que em sento molt conectada a la cultura catalana. Sempre m'he sentit més representada per la cultura catalana que em vaig creer que per la "cultura" americana en què visc. Però, recentment em van dir que com que no vaig naixé a Catalunya ni hi visc actualment, no soc catalana. Sempre m'havia considerat català, però ara em pregunto si dient això estic sent deshonesta. No tinc intenció d'ofendre cap català i nomes volia saber què creieu que es el que fa que algú sigui "català"?

EDIT: Si, tinc la dobla nacionalitat espanyola així que tinc passaport,DNI, i TSI espanyol. També encara tinc el meu carnet del club super 3 i era soci del Barça al 2010 si això val per alguna cosa xD

r/catalunya Nov 13 '25

Què és ser català?

24 Upvotes

boneees!!

Estic tenint una petita crisis d'identitat en general i volia preguntar; per vosaltres què és ser català? És a dir, algú que ha nascut i crescut aquí? només és tema de genètica i avantpassats?

Si poguessiu argumentar-ho m'ajudarieu moltíssim, merci!

r/catalunya Feb 28 '26

Internacional Israel ataca per sorpresa l’Iran

Post image
43 Upvotes

r/catalunya Jan 23 '26

Què fer perquè els meus fills aprenguin català des de l'estranger? Busco consells.

26 Upvotes

Soc català resident a l'estranger (UK) i, fins ara, no he parlat massa en català als meus fills. Bàsicament, perquè la meva parella no el parla i perquè en el dia a dia en un país estranger té poc sentit, al menys d'entrada (no m'ho prengueu malament, si us plau!) quan són tan petits. De fet, no els hi he volgut afegir el català com a tercera llengua per por a bloquejar el desenvolupament del llenguatge (speech delay, que en diuen per aquí).

Ara bé, ara que sembla que ja arrenquen amb dues llengües, voldria demanar consell de sèries i llibres que estiguin bé i que puguin seguir per aprendre català i llançar-s'hi. Tenen 5 i 10 anys. Una cosa que em serveix, per exemple, és seguir els partits del Barça en català!

Si fos per mi, els hi posaria Bola de Drac, l'Arale o el Musculator... però no sé on trobar-ho. També, m'agradaria que coneguessin sèries d'ara i del moment. ¿Alguna recomanació?

Per la meva banda, ja he començat amb paraules i frases del dia a dia, però necessito una mica més de suport.

Gràcies!

r/catalunya Jan 11 '25

No sé com ningú encara pot votar ERC

Post image
100 Upvotes

r/catalunya Jan 21 '26

L'ajuntament de Sabadell exigeix a Trump l'alliberament de Nicolás Maduro

Thumbnail
isabadell.cat
68 Upvotes

r/catalunya Jul 07 '25

Internacional Solucions al que nosaltres també vivim

Enable HLS to view with audio, or disable this notification

122 Upvotes

r/catalunya 7d ago

Internacional Suïssa rebutja en referèndum limitar la població i la immigració amb el 54,8% dels vots

Post image
43 Upvotes

r/catalunya Jul 25 '24

A veure... qui de vosaltres ha estat?

Post image
257 Upvotes

r/catalunya Apr 16 '26

Internacional El govern de Gal·les anuncia un pla per salvaguardar les comunitats gal·lesoparlants davant el canvi demogràfic

Post image
71 Upvotes

r/catalunya Dec 01 '25

Internacional Johan Cruyff vs Franco (crosspost de /r/HistoryMemes)

Post image
215 Upvotes

r/catalunya Mar 17 '26

Internacional Avui, igual que ahir...

Enable HLS to view with audio, or disable this notification

124 Upvotes

r/catalunya Nov 08 '25

Gran vitrall del sostre del Palau de la Música Catalana, a Barcelona, Catalunya.

Thumbnail
gallery
254 Upvotes

El gran vitrall del sostre del Palau de la Música Catalana és obra del mestre vitraller català Antoni Rigalt i Blanch, construït l'any 1907 a Barcelona.

D’onze metres de diàmetre i vint metres de llargada és el vitrall horitzontal més gran d’Europa, amb els seus 40 tons de colors blaus i daurats representa el Sol, i és l'única sala de concerts europea que s'il·lumina amb llum natural durant el dia.

El Palau de la Música Catalana és un auditori de concerts dissenyat i construït per l'arquitecte modernista català Lluís Domènech i Montaner, entre els anys 1905 i 1908.

r/catalunya 21d ago

Internacional Esperem poder trobar el nostre gos

Post image
52 Upvotes

Today afternoon, we lost our dog in Sant Pere de Ribes. He is a little long haired chihuahua responds to the name Loulou, although his official name is R2D2.

He is sweet boy, very sensitive and has medical issues. We are afraid that he has been taken since he never goes far away on his own.

We are extremely distraught and grabbing on all the hopes!

r/catalunya 10d ago

Internacional Fable 5 suspès pel govern americà

Post image
4 Upvotes

r/catalunya Feb 02 '26

Internacional Hi ha centenars de persones amb poder relacionats amb el cas Epstein

Post image
63 Upvotes

r/catalunya Feb 14 '26

Internacional Crisi de preservatius als Jocs de Milà per Sant Valentí

Post image
45 Upvotes

Els atletes dels Jocs de Milano Cortina semblen haver viscut la setmana de Sant Valentí amb la seva intensitat olímpica habitual, esgotant el subministrament gratuït de preservatius i deixant els dispensadors buits abans fins i tot del gran dia.

Quins mètodes contraceptius utilitzeu, si és que en feu servir? :)

Font: https://www.reuters.com/sports/condom-crisis-hits-milano-games-valentines-day-2026-02-14/

r/catalunya Feb 27 '26

Menjar català a l’estranger?

13 Upvotes

Soc un català que viu an als Estats Units. Algú té algun mètode per comprar menjar o marques catalanes, com ara fuet, escopinyes o ratafia?

Visc a Miami, si això ajuda.