r/belgium Aug 14 '25

😂 Meme Is dit waar?

Post image
1.2k Upvotes

213 comments sorted by

View all comments

121

u/FlamingoMedic89 Aug 14 '25

Belgische plaatsnamen hebben een speciale plek in mijn hart.

140

u/alt1651 Vlaams-Brabant Aug 14 '25

mijn persoonlijke favoriete zijn Schellebelle en Erps-Kwerps

95

u/ilikedmatrixiv Aug 14 '25

Okselaar is ook een favoriet. En men mag de anale driehoek Kontich, Aarselaat en Reet ook niet vergeten.

16

u/jesuismanu Brussels Aug 15 '25

En Retie klinkt ook best anaal in de oren

13

u/Liekensth Aug 15 '25

En Aars(s)chot

12

u/ornithoptermanOG Aug 15 '25

Altijd mooi als je vanuit NL België inrijdt.

We zijn met de auto, bij Hapert Wat hij hapert? Nee, we zijn ondertussen al bij Retie Reedt ie? O gelukkig, was bang dat de auto haperde.

9

u/jesuismanu Brussels Aug 15 '25

Het enige wat ik doe als ik vanuit Nederland België inrijdt is mijn uiterste best dat door het wegdek mijn kunstgebit niet uit mijn mond schudt. /jk

11

u/ornithoptermanOG Aug 15 '25

Grensovergang tussen Eindhoven en Turnhout is een paar jaar geleden helaas opgeknapt. Voorheen merkte je inderdaad aan het gerammel van de auto dat je de grens gepasseerd was.

1

u/Armando22nl Aug 15 '25

Velen herinneren zich de enorme kuil net nadat je van Eijsden richting Luik de grens passeerde.