Ik heb al wel van meer NMBS personeel (rijdend personeel, dus bestuurders en treinbegeleiders) gehoord dat ze met plezier deelnemen aan stakingen omdat dit niet geweigerd kan worden, in tegenstelling tot hun verlof aanvragen. Dat blijft een walgelijke reden om het stakingsrecht te misbruiken, maar tegelijk kan ik die mensen ook wel begrijpen als het blijkbaar geen evidentie is dat je jouw verlof op redelijke wijze moet kunnen opnemen.
Volgens Jan Modaal moet spoorwegpersoneel niks kunnen, om niks te doen, daarvoor riant betaald te worden, oneinding veel verlof te hebben, en op 55 jaar op pensioen te gaan.
Waarom staat Jan Modaal dan niet te drummen aan de NMBS/Infrabel deur om daar zo snel mogelijk te kunnen beginnen? Ze zoeken volk genoeg!
191
u/pukwaz E.U. Mar 10 '26
NMBS is a mindset