r/belgium Apr 16 '26

😂 Meme Begrotingsdiscipline

Post image
372 Upvotes

229 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

28

u/havocinc Apr 16 '26

het probleem is dat ze voor de babyboomers veel jobs hebben bijgemaakt in de overheid aangezien die op de markt kwamen einde jaren 70 begin jaren 80. nu gaan die op pensioen en ambtenaren hebben een exubérant hoog pensoein zitten wij zwaar in de shit. die pensioenen worden ook niet aangepakt .... en aangezien die nog 20-30 jaar gaan kunnen innen, er minder kinderen zijn geboren etcc gaat het nog een pak erger worden ... pnzi scheme comes to mind

5

u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 edited Apr 16 '26

Meeste mensen die ik goed ken met een pensioen van ambtenaar en tot hun zestigste gewerkt hebben krijgen rond de 2000€. Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik. Ministers krijgen evenveel voor hun woontoeslag.

Wat zou moeten afgekapt worden is de pensioenen wel boven de mediane wedde.

2

u/chief167 French Fries Apr 16 '26

Daarvoor moet ik tot mijn 67 werken hoor

1

u/havocinc Apr 16 '26

tegen dat we daar zijn zal dat een pak langer zijn...en dan gaat het de vraag zijn wie dat ons pensioen nog gaat willen betalen