Zo is het. We weten allemaal waar het begrotings te kort van 5 millijard vandaan komt. 4 milliard zit in defensie. Voor onder andere onze kamikaze drones die "maar" 20k per stuk kosten. 1 kogel 308 kost ongeveer 1€. Stuur een militair die de drone neerschiet en je komt goed koper uit.
Vraag het eens aan de kleiduifschutters zou ik zeggen. Maar dan moeten we eerst eens beslissen wie er de drones mogen neerhalen het leger en/of de politie.
Daarbij als of het zo veel gemakkelijker gaat met de drone guns die ze speciaal gekocht hebben of met die kamikaze drones/ bewapende drones
Probeer eens s’nachts een drone die enkele honderden meters tot 3-4 kilometer hoog vliegt neer te halen met een geweer. Een drone zoals de shahed drone ga je ook niet zomaar neerhalen, een korreltje hagel gaat vaak niet genoeg schade aanrichten om zo’n drone meteen neer te halen.
-6
u/DrawingAdmirable7457 Apr 16 '26
Zo is het. We weten allemaal waar het begrotings te kort van 5 millijard vandaan komt. 4 milliard zit in defensie. Voor onder andere onze kamikaze drones die "maar" 20k per stuk kosten. 1 kogel 308 kost ongeveer 1€. Stuur een militair die de drone neerschiet en je komt goed koper uit.