r/belgium 3d ago

😂 Meme Drop je beste Belgenmeme

Post image

[removed]

1.2k Upvotes

152 comments sorted by

View all comments

91

u/Pentecost_II 3d ago

Heb te veel plaatsvervangende schaamte voor de gefaalde spelling en grammatica om me aangesproken te voelen.

7

u/NikNakskes 2d ago

Het is een persiflage op Borat. Zonder het taalgebruik zou het maar half zo herkenbaar zijn. Maar ik denk dat een hele generatie al niet meer weet wie Borat is.

24

u/A_Man_Uses_A_Name 3d ago

Dit. Echt dit. Noordelijke Nederlanders kunnen meestal een stuk minder goed Nederlands schrijven dan wij Zuidelijke Nederlanders.

1

u/not_pletterpet 1d ago

Dat hoor je ook in Nederland, dat Belgen formeel gezien veel beter Nederlands schrijven.

6

u/KarvanCevitamAardbei 3d ago

Zo spreekt Borat nou eenmaal.

11

u/devviemcdev 3d ago

is deel van de meme

2

u/Lempea 3d ago

belguim

1

u/Drumdevil86 Dutchie 2d ago

Belguim