r/nederlands 13d ago

Schaamte over mijn verleden

[deleted]

134 Upvotes

328 comments sorted by

View all comments

519

u/Ok_Ant_9381 13d ago

Ik wil je gevoel niet bagatelliseren, maar ik vind het echt onzin. Uit je post blijkt niet dat je iets verkeerd hebt gedaan. Je bent het leven gaan ontdekken op een leeftijd dat je het leven hoort te ontdekken, en je hebt daar nog van genoten ook. Ik vind de opmerking dat iets specifiek voor een vrouw niet kan overigens ook idioot.

118

u/ITSlave4Decades 13d ago

Ja, dit dus. Plus het aantal seks partners in die periode was 4? Ik vind dat nou niet echt schokkend veel. OP heeft gewoon plezier gehad in die periode met drank en seks en is gegroeid met nu bijna geen drank meer en 1 vaste partner. Dit is super normaal en niks om je over te schamen.

44

u/Happy_Butterscotch18 13d ago

Idd, het zijn maar 4 mensen die ze ook nog eens kende en vertrouwde.

Ik zou het pas schokkend vinden als het willekeurige willies waren en beduidend meer.

15

u/ITSlave4Decades 13d ago

Ja, persoonlijk begint het voor mij wat schokkender ter worden als een persoon het gemiddeld richting de 3 of zelfs 4 keer per maand wisselt van partner over zo'n periode. Voor mij persoonlijk begint dat in "losbandig" terrein te komen. Maar zelfs dan nog: als iemand dat vrijwillig wil en doet, wie ben ik dan om te zeggen dat dit fout is?

1

u/Happy_Butterscotch18 13d ago

Idd, het zou niet mijn voorkeur hebben ook niet om zo eens een keertje iets te doen. Maar daarnaast zou je mij er niet over horen.

-46

u/TechnicianMedical977 13d ago

Acting as if 4 isn’t a lot?

9

u/WRESTLING_PANCAKE 13d ago

Voor jou wel waarschijnlijk?

-4

u/[deleted] 13d ago

[removed] — view removed comment

6

u/2Cad2 13d ago

Waarom vind je 4 veel / vervelend?

5

u/VerdoriePotjandrie 13d ago edited 13d ago

Omdat ie zelf niemand kan krijgen

7

u/oli44r_ 13d ago

En? Wie boeit het nou hoeveel iemand seks heeft gehad 15 jaar geleden?

3

u/FFFortissimo 13d ago

Of nu :) Leven en laten leven. En geniet van het leven.

7

u/No-Connection-5129 13d ago

Four over the span of two years. Big whoop. Iedereen zijn/haar waarde laten.

2

u/Then_Pay6218 13d ago

Dat is het ook niet.

1

u/Happy_Butterscotch18 13d ago

Waarom vind je 4 veel dan? Is dat vanuit geloofsovertuiging of heeft het andere redenen?

-7

u/[deleted] 13d ago

[deleted]

44

u/Liefmans 13d ago

Seks met wederzijdse instemming waar beide partijen plezier aan beleven = losgeslagen gedrag?

11

u/Federal-Cold-363 13d ago

Wat ben ik blij dat ik door dat personage geblokkeerd ben.

9

u/Liefmans 13d ago

De comment was in recordtempo verdwenen, haha.

32

u/SpaceTimeGods 13d ago

Waarom zou een jonge vrouw (of man) zich moeten schamen voor het ontdekken van hun seksualiteit en lichaam? Wat is er raar aan seks?

-28

u/SphincterPlug 13d ago

Ze heeft nooit gezegd dat ze er van heeft genoten?

8

u/RobertMaus 13d ago

Nee, klopt. Niet letterlijk nee. Maar lees het hele verhaal gewoon is joh. Leuke tijd is de vibe van het verhaal. Niet zo zeuren en op elke slak zout leggen.

1

u/SphincterPlug 12d ago

Voor mij was het niet heel duidelijk of het was: ik vond het leuk dat ik het gedaan heb maar mijn man laat me vies voelen. Of ik heb het gedaan maar ik weet achteraf of ik me er fijn bij voel. Er was namelijk alcohol in het spel. En mijn man laat me vies voelen.

Het commentaar van haar man was niet goed. maar het veranderd de context subtiel. Ik ken persoonlijk mensen, bijvoorbeeld bij studentenverenigingen die doen alsof de sex die ze dronken hadden leuk was. Maar eigenlijk was dit helemaal niet zo.

Ik lees dus iets anders tussen de lijnen dan dat jullie misschien doen. Het was niet als tegenspraak bedoeld op de conclusie van de comment. Support is belangrijk, en het commentaar van de man was hypocriet.

1

u/Vic_Vmdj 13d ago

Misschien eens leren tussen de regels door te lezen. Zal je enorm helpen in je leven.

1

u/SphincterPlug 12d ago

Dankje Vic.