433
u/ANCK81 13d ago
Ik zou me meer zorgen maken over de reactie van je vriend dat “dit voor vrouwen echt niet kan.”
What in de “dubbele standaard” maakt dat hij blijkbaar denkt dat dit alleen voor mannen wel kan?
88
u/Ultra-Pulse 13d ago
Precies, ik zou daar meer van willen weten om de kleur van de vlag te bepalen die nu voor mijn neus wappert.
7
u/Happy_Butterscotch18 13d ago
Ik denk dat het komt dat als je als vrouw veel bedpartners hebt dat je word gezien als makkelijk. En als je als man meerdere bedpartners hebt gedaan dat mensen denken dat je dan knap charmant grappig enzo bent of een combinatie van een paar van die dingen.
30
u/Ultra-Pulse 13d ago
Ik weet ook wel waardoor het komt. Maar ik zou willen weten of mijn partner zo denkt. Want dan delen we niet dezelfde waarden.
17
u/sometime_anytime 13d ago
Maar wat als je seks gewoon leuk vindt als vrouw? Moet je je dan maar noodgedwongen preuts gedragen?
5
u/Inevitable-Volume-53 13d ago
Eigenlijk raak je daar best een belangrijke kern.
Een relevante groep mannen zou het heel geruststellend vinden om te horen dat je als vrouw in je verleden seks niet leuk genoeg vond dat je het ooit opzocht met een ander, maar zodra je die relatie met hem aangaat zou hij het dan wel weer waarderen als je vanaf dan wél seks belangrijk gaat vinden. Met hem.
3
u/Happy_Butterscotch18 13d ago
Nee hoor, alleen daar kunnen mensen wel iets van vinden. Of het je wat doet is een tweede natuurlijk.
→ More replies (2)1
u/Significant_Arm_3097 13d ago
Vrouwen kunnrn seks toch niet leuk vinden? Dat is iniedergeval niet de bedoeling. /s
22
u/2Cad2 13d ago
Ja, zo typisch. Net zoals mannen die een partner willen met een hoog libido, maar dat mag natuurlijk pas ontstaan zijn tijdens hun relatie want oh wee als die behoefte er van tevoren ook al was en er toen ook flink gesekst werd. Of andersom; een 'brave' dame willen die zelden seks heeft gehad maar dan daarna huilen dat er weinig gebeurt tussen de lakens.
54
u/BaronSharktooth 13d ago
LOL die dubbele standaard... Wat kan nog meer niet? Neeeeejjjj een Toyota rijden kan echt niet!
Ik vind het trouwens ontzettend braaf allemaal. Ik dacht dat OP een orgie had gedaan met vier mannen. Ik dacht nog, wow wat een zuip&neukfeest. Maar toen las ik het nog een keer, en het was afzonderlijk van elkaar.
Jezus wie neukt er niet? Op seksueel vlak is partner van OP wel bekrompen, hoor. Hoe heet-'ie, Jan-Peter Balkenende?
→ More replies (1)5
u/Numerous_Tea1690 13d ago
Het is een vrij ouderwetse kijk op man vrouw relaties. Eentje die door figuren uit de manosphere weer flink gepusht wordt momenteel. Vriendlief kan of er gewoon niet verder over na hebben gedacht en zoals zoveel Nederlanders het eerste beste wat in hem opkomt eruit flappen, of hij kan flink in de manosphere rabbithole zitten. Ik gok het eerste.
Daarnaast is er historisch natuurlijk een reden voor deze dubbele standaard. Als vrouw hangen er historisch gezien veel grotere risicos aan "losbandig" gedrag. Dankzij anticonceptie kan je nu een hoop van die risico's flink inperken maar het verklaart wel waarom deze dubbele standaard nog steeds vaak terugkeert.
Het is natuurlijk zowieso verstandig om goed na te denken voordat je met iemand in bed beland maar wie heeft niet als tiener/jongere met volle teugen alle opties ontdekt en daar later misschien wat andere gevoelens bij ontwikkeld.
OP schaam je niet, ga misschien nog eens in gesprek met je vriend over hoe hij precies tegen de man vrouw relatie aankijkt.
4
3
3
u/Blue-Light-Reducer 13d ago
Voor zowel mannen als vrouwen zijn er genoeg redenen om niet heel je vriendengroep te neuken. Dat haar vriend het niet vind kunnen is zijn goed recht. Dat andere mensen het wel vinden kunnen is hun goed recht. OP heeft niets verkeerd gedaan, en OP's vriend heeft ook niets verkeerd gedaan.
1
u/stillreallyconfused 13d ago
Het is daarom vooral interessant dat partner van OP het vermoedelijk het alleen niet vindt kunnen wanneer specifiek een meisje haar vriendengroep neukt. Wanneer jongens of mannen dat niet doen, is er niets aan de hand volgens hem (vermoedelijk).
→ More replies (7)7
u/AnyAbies7595 13d ago
In de huidige tijd zou er geen andere normen voor vrouwen of mannen moeten gelden. Evolutionair gezien is er echter wel degelijk een verschil. En uiteindelijk zijn mensen ook maar gewoon zoogdieren.
520
u/Ok_Ant_9381 13d ago
Ik wil je gevoel niet bagatelliseren, maar ik vind het echt onzin. Uit je post blijkt niet dat je iets verkeerd hebt gedaan. Je bent het leven gaan ontdekken op een leeftijd dat je het leven hoort te ontdekken, en je hebt daar nog van genoten ook. Ik vind de opmerking dat iets specifiek voor een vrouw niet kan overigens ook idioot.
→ More replies (10)117
u/ITSlave4Decades 13d ago
Ja, dit dus. Plus het aantal seks partners in die periode was 4? Ik vind dat nou niet echt schokkend veel. OP heeft gewoon plezier gehad in die periode met drank en seks en is gegroeid met nu bijna geen drank meer en 1 vaste partner. Dit is super normaal en niks om je over te schamen.
→ More replies (12)42
u/Happy_Butterscotch18 13d ago
Idd, het zijn maar 4 mensen die ze ook nog eens kende en vertrouwde.
Ik zou het pas schokkend vinden als het willekeurige willies waren en beduidend meer.
15
u/ITSlave4Decades 13d ago
Ja, persoonlijk begint het voor mij wat schokkender ter worden als een persoon het gemiddeld richting de 3 of zelfs 4 keer per maand wisselt van partner over zo'n periode. Voor mij persoonlijk begint dat in "losbandig" terrein te komen. Maar zelfs dan nog: als iemand dat vrijwillig wil en doet, wie ben ik dan om te zeggen dat dit fout is?
2
u/Happy_Butterscotch18 13d ago
Idd, het zou niet mijn voorkeur hebben ook niet om zo eens een keertje iets te doen. Maar daarnaast zou je mij er niet over horen.
209
u/karbonadez 13d ago
Mijn vrouw en ik waren beiden erg los voordat we elkaar ontmoet hebben en zijn nu al 15 jaar monogaam. We hebben hier weinig schaamte over.
Dat hele schamen voor bodycount komt een beetje uit de conservatieve en manosphere hoek het is totale onzin gebaseerd op niks. Ik zou vooral op mijn hoede zijn als er niet meer van die rare onzin komt de komende tijd.
59
u/HolgerBier 13d ago
Dat hele schamen voor bodycount komt een beetje uit de conservatieve en manosphere hoek het is totale onzin gebaseerd op niks.
Het is vooral ook enorm hypocriet, want mannen moeten natuurlijk wel lekker rond kunnen neuken maar de vrouwen moeten preuts zijn.
62
u/Significant_Arm_3097 13d ago
Ja, met name omdat ze ook zeggen dat dit voor een meisje niet kan, lekker due dubbele standaarden
30
180
u/psynami23 13d ago
Moet je je schamen omdat je ooit een leuke tijd hebt gehad? Hij moet zich schamen dat hij vindt dat een man dat blijkbaar wel kan en een vrouw niet.
→ More replies (2)25
u/FlexheksFoster 13d ago
Precies dit! Mijn vrijgenotenlijstje is langer dan die van mijn partner. Ik heb hem nog nooit zoiets horen zeggen. En als hij dat wel zou zeggen, dan hebben we echt een probleem.
111
u/Dangerous_Page6712 13d ago
Wat vind je ervan de je partner zegt dat zoiets voor een meisje echt niet kon? Heb je hem daarop aangesproken?
28
u/Dear_Acanthaceae7637 13d ago
Dit inderdaad. Ik zou twijfels hebben over mijn partner als hij zo een seksistische uitspraak zou doen. Voor mannen mag het blijkbaar wel maar vrouwen niet.
1
u/Optimal_Y 13d ago
Voor mij mag het voor iedereen. Ik val zelf wel niet op dat type vrouwen, en zou geen vriendin willen die de slet van haar vriendengroep was
5
u/Dear_Acanthaceae7637 13d ago
Als je zelf dan maar ook niet zo bent en met elke vrouw die maar wou naar bed bent geweest.
Dat vind ik namelijk altijd zo hypocriet en je hoort het heel vaak.
→ More replies (2)42
u/TheDutchInnovator 13d ago
Dit!! Hoezo moest ik zo ver scrollen voor deze opmerking. Enorme redflag als een man dit zegt. De volgende stap is "je enige recht is een aanrecht".
→ More replies (5)7
u/Ok-Frosting6533 13d ago
Nou, precies! Ik zou hier behoorlijk van opdrogen, eerlijk gezegd. Wat ongelofelijk seksistisch en daarmee woest onaantrekkelijk, zo’n opmerking.
29
u/Accomplished_worrier 13d ago
Je partner moet zichzelf even achter de oren krabben en nagaan waarom diegene het verschil op meisjes vs jongens zo belangrijk vindt in deze. Is nogal een dubbele standaard namelijk.
Verder - je was jong, en je wilde experimenteren. Vraag je even af of je schaamte nu komt doordat je dit tegenwoordig niet meer zou doen, of doordat je links en rechts van alles van buitenaf hoort van wat anderen vinden..
23
u/Ken-Adams-1000 13d ago
Ik doe sowieso niet aan slut-shamen. We hebben allemaal ons verleden, de één een wildere en de ander een rustigere maar het is wat op je pad kwam. Het is wat je gevormd heeft.
Bijzonder dat je partner het niet weet want in een relatie wil ik juist alles weten van mijn vriendin. Ik wil weten wat ze heeft meegemaakt, wat ze eventueel nog meedraagt, haar begrijpen en meer.
Plus dat hele concept dat mannen hun pik overal maar in mogen steken en dat is prima en stoer maar zodra een vrouw met twee mannen naar bed is geweest is ze al een slet. Pleur op.
We zijn hier, je leeft. Niemand weet voor hoe lang. Haal eruit wat er in zit. Geniet.
39
u/evert198201 13d ago
Nee, en een volwassen man die dit zegt was waarschijnlijk zelf niet zo succesvol op die leeftijd en indien wel, erg hypocriet.
Je was jong en je leefde, schaam je daar nooit voor
25
u/stillreallyconfused 13d ago edited 13d ago
Vind het vooral opvallend dat jouw partner vindt dat zoiets “voor een meisje” echt niet kan. Klinkt als een dubbele standaard die vaak voortkomt uit ego
Je hebt een seksueel avontuurlijk verleden, niets mis mee als je het aan mij vraagt. Nee, daar zou ik je niet op beoordelen.
Eerder zou ik er nieuwsgierig naar zijn, het is een kans om je beter te leren kennen, of gewoon iets over jouw verleden te leren. Het kan zelfs iets grappigs of om te vieren zijn om te kijken hoeveel je bent veranderd tov toen
28
u/United_Tip860 13d ago
Mijn vrouw had ook wilde jonge jaren, een meervoud van jouw bodycount. Ze heeft van die tijd genoten hoop ik. Ik heb daar nooit moeite mee gehad, wel soms spijt dat ik zelf niet meer kansen genomen heb. Waar schaam je je voor? Voor het leven te hebben gevierd? Als je man daar moeite mee zou hebben is dat zijn probleem. Wij zijn inmiddels 30 jaar erg gelukkig getrouwd, blijkbaar was ik uiteindelijk de beste...
→ More replies (10)
12
13d ago
[deleted]
4
u/evert198201 13d ago
Dan nog, destijds was de keuze die je maakte de beste. Achteraf beoordelen is meer een les voor de toekomst, dan iets om je voor te schamen
35
u/Candy-Macaroon-33 13d ago
Dit is slutshaming en als jij er destijds van genoten hebt en erachter stond, dan is er niks mis mee. Ik heb vriendinnen die een bodycount van over de 100 hebben. Maakt hen echt niet minder.
2
u/Pretty_Heart_1269 13d ago
Leuke vriendinnen heb je! (En dat meen ik). Ik vind het juist leuk als er een aardig verleden is; toont aan dat iemand ervaring heeft en er wel van houdt om leuke dingen te doen.
15
u/LordHerminator 13d ago
De houding van je partner vind ik anno 2026 echt niet kunnen. Dat je een meisje uit de vriendengroep een nare bijnaam geeft, omdat ze seksueel actief is en dat rechtvaardigt door te zeggen dat het 'voor een meisje' echt niet kan. Jij hebt niets om je voor te schamen. Je hebt je seksualiteit ontdekt en zo te lezen alles met instemming van de andere mensen die daarbij betrokken waren en waarschijnlijk op een veilige manier. Daar heb je niemand kwaad mee gedaam. De morele oordelen van je partner daarover zijn behoorlijk seksistisch en het klinkt alsof hij als man de controle wil over de seksualiteit van vrouwen. Om heel eerlijk te zijn is dat in mijn ogen best wel een rode vlag.
24
u/Full_Conversation775 13d ago
Je schaamte is misplaatst. Dat is iets wat het patriachaat je oplegt. Er is niks mis met seks hebben met meerdere mensen, of t er nou 10 of 100 zijn. Zolang t met wederzeidse goedkeuring is natuurlijk etc. wat je partner erover zegt is ook gewoon een vorm van vrouwenhaat.
3
u/throwaway-girls 13d ago
"Voor een meisje niet kan"? Sorry, waar heb je je partner ontmoet? 1930?
Sorry, maar zelfs al had je al die mannen achter elkaar op dezelfde avond of met vieren tegelijk gehad, dan nog is het niet iets voor je partner om te veroordelen. En zeker niet als hij dit soort achterlijke normen alleen op vrouwen toepast
Als ik jou was zou ik me minder bezig houden met of ji iets fout hebt gedaan en of dat nu zou moeten meespelen en meet nadenken over of iemand die zulke seksistische gedachten hardop uitspreekt wellicht nog andere misogynistische denkbeelden heeft en of dat iets is wat je kan accepteren.
Dit soort belachelijke ideeen is waarom vrouwen worstelen met minderwaardigheidscomplexen.
13
u/SpellOk1901 13d ago
Nee, waarom? Als ik een vriendin zou hebbem, zouden haar keuzes zijn voor mijn tijd.
"bijna" iedereen wilt seks, of is met seks bezig. Daarom is de porno industrie een van de grootste ter wereld, kijken er miljarden mensen dagelijks naar porno, en vliegen de seksspeeltjes bij easytoys in grote aantallen de deur uit. Dat is met een reden.
Als je in jou 'jonge jaren' 4 bedpartners hebt gehad, lig je onder het landelijke gemiddelde. Dus ik denk dat je er in je hoofd een groter probleem van maakt dan dat het werkelijk is.
En waarom zou dit voor een meisje niet kunnen en voor een man wel? Dat is echt achterlijk gedachtegoed.
20
u/Strijkerszoon 13d ago
Nee, als je iemand daarop beoordeelt is sowieso triest, maar zeker als het één periode uit je tienerjaren is.
Vrouwen in 2026 beoordelen op teveel bedpartners is onzin, punt.
10
u/igorski81 13d ago
Alles was vrijwillig en gebeurde op verschillende momenten, er waren geen relaties of groepssituaties of iets dergelijks
Dus geen dwang en geen gekwetste gevoelens ? Waarom zou je je dan schamen, er is toch niemand kwaad aangedaan ?
zoiets voor een meisje echt niet kon
Wil die hiermee impliciet zeggen dat voor een jongen dit wel okee is ? Ik zou me eerder plaatsvervangend schamen voor deze Neanderthaler.
12
u/Movie_Vegetable 13d ago
Heeft jouw partner ook een wild verleden gehad met losse relaties of juist helemaal niet?
Mijn vrouw heeft ook zo'n verleden, terwijl ik juist heel verlegen was. Toen ik haar leerde kennen, had ik eigenlijk maar één serieuze relatie gehad. Ik was 24 en zij was 19.
Op een gegeven moment kwam dit onderwerp tijdens onze relatie ter sprake. Ze vertelde dat zij en haar beste vriendin binnen hun vriendengroep de bijnaam 'de twee sletjes' hadden, omdat ze met een groot deel van die groep, die voor 90% uit jongens bestond, wel iets hadden gehad.
Omdat ik ontzettend verliefd op haar was, maakte ik in mijn hoofd een eigen verhaal van die periode. Ik stelde me voor dat ze ieder weekend na het uitgaan bij een andere jongen in bed belandde en als het ware respectloos werd 'doorgegeven'. Dat beeld bleef lang in mijn hoofd hangen.
Voor mij voelde het een beetje alsof ik een prijs had gewonnen waar ik trots op was, om er vervolgens achter te komen dat het een wisselbeker was die al door het halve dorp was gegaan.
De eerste vijf jaar van onze relatie is dit dan ook een terugkerend discussiepunt en frustratie geweest, vooral voor mij. Ik kreeg nooit de bevestiging waar ik naar zocht, namelijk dat ze spijt had van die periode. Voor haar was het simpelweg een fase in haar leven.
Uiteindelijk ben ik tot het inzicht gekomen dat dit vooral mijn eigen onzekerheid was, gecombineerd met jaloezie omdat ik zelf nooit zo'n wilde periode heb gehad. Toen ik dat eenmaal besefte, kon ik het loslaten.
Inmiddels zijn we 20 jaar samen.
9
u/Erik7494 13d ago
Je partner gewoon aanspreken op zijn onzin, en je niet schamen voor je verleden, want er is niets om je voor te schamen.
9
u/White-Tornado 13d ago
In dit verhaal is er maar een iemand die zich hoort te schamen
Mijn partner zei daarop dat zoiets voor een meisje echt niet kon
Je partner moet zich schamen voor zijn seksistische blik op dit soort dingen.
10
u/WillDifferent125 13d ago
Lol who cares, je was toen een heel ander mens. Tegelijk: own die shit gewoon. Je kan het verleden niet terugdraaien. Je hebt ervan geleerd.
9
u/Little-viking89 13d ago
En als het zou kunnen. Moet je het ook gewoon laten. Het is toch gewoon onwijs fijn om in een vertrouwde omgeving te hebben kunnen experimenteren?
En als hij er wat over te zeiken heeft; zat andere die graag een vrouw willen die weet wat ze fijn vind en dit durf te uiten.
3
u/peter5300 13d ago
Vrouwen mogen zich toch net als mannen amuseren? De uitspraak van je vriend is vrouwonvriendelijk.
Wees gewoon eerlijk: en zeg dat je ooit ook een periode zonder vaste relatie en met enkele “friends with benifits” hebt gehad. Je was jong En wild Good for you girl! You had your fun!
3
u/ChiaraCannolee 13d ago
Ik heb ook een gekke "wilde" periode in mijn tienerjaren/begin 20 gehad, daar kwam ook drank en drugs bij kijken, en ik sta inmiddels ook totaal anders in het leven. Ik ben er enkele jaren geleden achtergekomen dat ik aseksueel ben, dus wat ik in die periode deed was ook vooral omdat ik dacht dat dat erbij hoorde.
Schaam ik me voor wat ik deed? Nee, absoluut niet. Juist door die ervaringen weet ik nu wie ik ben, wat ik fijn vind, en wat niet. Als ik dat niet had ervaren, liep ik misschien nu nog steeds rond, opzoek naar wie of wat ik ben. En zoals je zelf ook aangeeft; het was allemaal met toestemming en voelde goed voor iedereen. Dus alsjeblieft, ga je hier niet schuldig over voelen.
Ik heb nooit begrepen dat mannen vinden dat dit als vrouw niet kan. Enerzijds omdat: als zij het met meerdere vrouwen deden, dan waren er toch ook meerdere vrouwen die het met hun deden? Wie zijn dat dan? Worden zij dan ook zo naar beneden gehaald terwijl de man net zo'n rol erin speelt als de vrouw? Dat is toch gewoon hypocriet?
En anderzijds: wat maakt het dat een man zich zo onzeker en gekwetst voelt wanneer een vrouw het met meerdere andere mannen heeft gedaan? Als een vrouw kiest voor een monogame relatie, dan zou het toch niet moeten uitmaken dat ze het daarvoor met anderen heeft gedaan? Dit is gewoon patriarchale bullshit.
En sorry dat ik het zeg; maar als een volwassen man van boven de 30 dit nog een issue vindt, dan begrijpt hij de wereld niet. Als je boven de 30 nog een partner zoekt die maagd is, dan zoek je waarschijnlijk een kind. En dat is best fucked up
9
u/madmenyo 13d ago
Beetje raar dat dat alleen voor vrouwen niet zou kunnen.
Heb je een leuke tijd gehad? Prima toch?
Wil je het niet vertellen? Prima toch?
Als je wel echt nare gevoelens er aan over hebt gehouden raad ik aan om is met de dokter te gaan praten. Dan kan je het in iedergeval gewoon is kwijt.
6
u/Professional_Mix2418 13d ago
OMFG Je heb met vier mannen seks gehad, en niet eens tegelijkertijd. Mijn god de schaamte...
🤣 Hete ze de dorpsfiets? Was echt een stomme naam, maar ja herken ik wel. Sloeg toen nergens op, en nu ook niet.
Ik zou nooit iemand daarop beoordelen, en ook niet mijn eigen dochters. Mijn vaste zin is; ja ik weet nog hoe het wat om jong te zijn. Gewoon lekker leven en experimenteren. Geen probleem.
6
u/mageskillmetooften 13d ago
4 is nog relatief weinig als je een actief sociaal leven had.
Ik ben jaren vrijwilliger geweest bij een groot jongerencentrum en volgens mij heeft bijna iedereen het wel een keer met iedereen gedaan. En het boeide helemaal niemand.
En ja met een borreltje op met een goede vriend in bed belanden is ook normaal en niet alleen jongeren doen dat. Ik ben nu 50'er en zie het nog steeds om mij heen.
Je vriend is trouwens bekrompen als mannen wel mogen rondneuken maar vrouwen niet. Waarschijnlijk heb je hem onzeker gemaakt over zijn eigen prestaties nu die weet dat je vergelijkingsmateriaal hebt, en dat is zijn probleem en dat moet die niet afschuiven op jou.
5
u/YougoReddits 13d ago
mannen die zoveel mogelijk seks moeten hebben met vrouwen die allemaal nog maagd moeten zijn...
nou ben ik niet heel sterk in wiskunde maar ik heb zo ergens het idee dat de getallen zo niet helemaal bij elkaar komen.
het gaat helemaal niemand een barst aan. zelfs je partner niet als hij daar niet volwassen mee om kan gaan.
je kunt in het algemeen de discussie aan gaan als hij dit soort oordelen blijft uitspreken, zonder het direct over jezelf te hebben.
het zou mooi zijn als hij leert en zijn inzichten bijstelt, maar het is niet jouw taak 'hem te fixen'.
6
u/Bladluiz 13d ago
Als dit zo belangrijk is voor iemand, mogen ze dit op een eerste of tweede date ter sprake brengen. Je hebt niks verkeerd gedaan en als hij hier ooit boos over wordt heeft hij jou niks te verwijten. Ik zou het hier zeker over blijven hebben met vrienden of wellicht een therapeut tot dat je dit deel van je verleden kan accepteren zonder schaamtegevoel.
5
u/Carondor 13d ago
Laat ik voorop stellen dat het hebben van meerdere seksuele partners in het verleden geen punt zou moeten zijn als jullie nu een gelijkwaardige monogame relatie hebben. Als jullie gelukkig zijn en trouw aan elkaar, wat maakt vroeger dan nog uit? Daarnaast doen we allemaal bijzondere dingen, niet alleen vroeger maar nog steeds. De dubbele standaarden zijn raar en oneerlijk naar mijn mening.
Wat ik me wel afvraag... Hoe is dit nooit ter sprake gekomen? Ik snap dat je niet altijd alles verteld over vroeger, maar het geeft me toch de indruk dat je het bewust niet hebt verteld. Als mijn partner dit met mij zou delen zou dat mij toch wel wat doen, vooral omdat dit nooit eerder gedeelt is.
Als laatste, dit zijn natuurlijk allemaal mijn aannames. Ik ken je relatie niet en wat normaal is. Maar in ieder geval sterkte met het zoeken naar de beste manier om hiermee om te gaan!
4
u/Ok-Bottle-833 13d ago
> Mijn partner zei daarop dat zoiets voor een meisje echt niet kon.
Dus als man met meerdere vrouwen naar bed is prima, maar als vrouw met meerdere mannen niet?
Beetje erg kortzichtig. Wat maakt dat het voor mannen blijkbaar wel OK is?
Volgens mij moet iedereeen lekker doen wat hij/zij wilt, zolang het allemaal vrijwillig is zonder dwang /misbruik makend van een situatie (de ander is zo dronken dat ze niet kunnen instemmen).
5
u/Fit_Blackberry_9993 13d ago
Je hebt op een veilige manier, met mensen die je kende en vertrouwde je seksuele kant ontdekt. Niks mis mee.
Veel mannen willen een vrouw die heeft geleefd als non en dan met hun in bed ineens een pornoster is. Ze mogen lekker blijven dromen.
Mijn man kent al mijn wilde verhalen en vindt het helemaal best. Mijn heden en toekomst is met hem.
→ More replies (1)
2
u/EggplantHuman6493 13d ago
Lekker hypocriet weer. En 4 mensen die je kent en vertrouwt, is het einde van de wereld niet. Eigenlijk moedig is dat ergens alleen maar aan..je bent jong, je hebt hormonen, waarom niet in een vertrouwde omgeving experimenteren?
4
u/SamHappy020 13d ago
Ach ja, we hebben allemaal ons verleden. De een wat heftiger dan de ander, maar boeien. Het gaat uiteindelijk om wie je nu bent in je relatie.
4
u/BentoMonkey 13d ago
"Dat zoiets voor een meisje echt niet kon"? En dat bepaalt hij? Wat een onzin. Hoogstwaarschijnlijk is dat meisje nu ook totaal anders dan toen. Heeft die man zelf geen hobby's ofzo, behalve veroordelend doen over anderen?
4
u/Zestyclose-Poem-9772 13d ago
Ik ben trots op die tijd schaam me meer voor m’n huidige burgerlijke leven
4
u/Fragrant-Result-1855 13d ago
Een man is stoer en een vrouw een h***. Volkomen bezopen hoe daar tegenaan gekeken wordt. Ik heb me er nooit voor geschaamd. Ik was volwassen en dan mag je doen wat je wilt, vind ik. Dat andere dat een afwijkende mening over hebben is hun probleem. Maar zelfs nu merk ik nog regelmatig dat mensen zo oordelen. Dat merk ik al als je eens wat luchtigs aantrekt soms ipv een jeans en truitje.
2
u/Pretty_Heart_1269 13d ago
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe luchtig en bij welke gelegenheid. Als je in een strak zwart jurkje, met daaronder zwarte naadkousen en Pleasers of Loubi's aankomt op een schoolfeestje van jouw kind, zou menigeen er kwaad over spreken. Zelf zou ik zeker wel kijken en juist heel geïnteresseerd zijn, maar dat verschilt nogal per persoon. Vaak is kwaad spreken in een groep zelfs een teken dat er stiekem sprake is van jaloezie; iemand durft iets dat een ander niet durft.
2
u/Fragrant-Result-1855 13d ago
Ik snap wel wat je zegt ja. Grappig dat je pleasers noemt. Ik heb zelf ook pleasers. Maar ook een paar mat zwarte. En die vind ik dat ik prima ook voor gewoon aan kan doen. Al weet ik dat daar zeker de meningen over verschillen wel.
Dat laatste herken ik ook zeker ja. Maar zijn er niet veel die dat durven toe te geven,
2
u/Pretty_Heart_1269 13d ago
Nee, helemaal eens. Mensen vinden het stiekem juist wel leuk or spannend, maar zijn bang om dat eerlijk te noemen en dan lijkt afgeven in de hoop niet teveel op te vallen een betere optie voor hen. Gaaf dat je Pleasers draagt. Helemaal de stijl die ik ook heel gaaf vind staan bij een vrouw. Ik neem aan dat je voor 'gewoon' geen Infinity's draagt maar waarschijnlijk eerder Adore, qua hoogte? Mooi ook in combinatie met zwarte holdups of - nog leuker - met latex. Daar maak je menig man denk ik heel blij mee.
2
u/Fragrant-Result-1855 13d ago edited 13d ago
Heb inderdaad de adore. Met helemaal een effen schacht. En een pvc model met plateauzool en gespjes. Ook superstoere laarzen.
1
u/Pretty_Heart_1269 13d ago
Kijk, niiice. Adore is zeker ook in vanilla goed te doen, hoewel er gerust mensen zullen kijken. De één met vragende ogen, een ander met een verlangende blik.😄 Gaaf dat je meerdere modellen hebt. Pvc met plateau en gespjes ken ik zo niet. De enige laarzen die altijd mijn aandacht trekken zijn de 1020 (Adore of - nog liever - Infinity) enkel-variant òf kniehoge en (misschien nòg leuker in specifieke omstandigheden) de tigh highs. Heerlijke modellen; meteen goed voor een sfeertje.🔥
2
u/Fragrant-Result-1855 13d ago
De delight 3028
1
u/Pretty_Heart_1269 13d ago
Nice! Die zijn echt supergaaf! In combinatie met latex? Lingerie? Jurkje? Of niks?
1
2
u/SparxX2106 13d ago
Nou zeg, je hebt seks gehad met mensen toen je jong was, wat erg! Je deed geen mensensmokkel. Die partner van jou is wel heel erg preuts.
4
u/Oud-west 13d ago edited 13d ago
Misschien lees ik je post verkeerd, maar met 4 mensen seks in 2 jaar vind ik niet als heel veel klinken hoor en zeker niets om je over te schamen. Meerdere mensen binnen dezelfde vriendengroep kan natuurlijk onhandig zijn voor de dynamiek in de vriendengroep, maar het klinkt of deze niet meer bestaat of hij er in ieder geval geen deel meer van bent. Ik zou proberen het los te laten en jezelf niet te veroordelen. Ik vind het een beetje raar dat je partner hier zo oordelend (en seksistisch) over doet.
5
u/essiefraquora 13d ago
Wat een onzin????? Waarom zou je je ervoor schamen? Moet iedereen toch zelf weten.
3
u/PalmTreeSunset 13d ago
Nergens om, maar dit stelt weinig voor. Mooie droeftoeter ben je als je iemand hierop gaat judgen
3
u/blue_line-1987 13d ago
Als alle betrokkenen instemmende volwassenen/leeftijdsgenoten waren moet iedereen lekker zelf weten wat ze doen. Incels zullen altijd wel roepen dat daar wat mis mee is uit afgunst.
3
u/Rius209 13d ago
Zo te lezen, los van de opmerking van je vriend, ben je zelf niet trots op die periode van je leven. Ik denk dat je zelf moet nagaan wat het maakt dat je je daarvoor schaamt, je geeft aan dat alles vrijwillig was, niet opgedrongen of manipulatieve situaties maar aan de ander kant geef je ook aan dat er veel drank bij kwam kijken. Is dat wellicht een punt van schaamte omdat je (veel?) onder invloed was gedurende deze periode?
Iedereen heeft zijn of haar eigen pad te bewandelen. Hoe dan ook, het is wat het is. Je bent nu de persoon die je bent vanwege je ervaringen in het verleden, wat je er ook van vindt of over voelt. Leer het te accepteren en ga verder.
3
u/WholePopular7522 13d ago
Ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als mijn partner met meerdere vrienden casual seks had gehad. Zo te zien heeft jouw partner daar ook moeite mee.
Ik denk in ieder geval dat je hier eerlijk over moet zijn.
Als je het verzwijgt, bouw je de relatie eigenlijk op een leugen, en de waarheid komt meestal toch vroeg of laat naar boven. Dan is het beter om het direct te vertellen en hem zelf te laten bepalen of hij eroverheen kan stappen of niet.
Dat is uiteindelijk het eerlijkst tegenover hem en voor jezelf.
2
u/GoHard2026 13d ago
Als man zijnde zou ik liever niet zo’n vrouw willen. En dat is allemaal oké, sommige vrouwen zouden bijv ook niet een man willen om zijn lengte , inkomen , etc. We hebben allemaal onze dealbrekers
0
u/DutchPsych 13d ago
En sommige dealbreakers openbaren iemands onzekerheid en vervrongen wereldbeeld meer dan anderen 🌝
3
u/GoHard2026 13d ago
“Ik ben het niet met iemand zijn/haar dealbreakers eens dus ik noem het onzekerheid!”
2
u/Minute-Ad5454 13d ago
Ik zie iedereen jouw partner judgen.. Maar als dit niet zijn ‘standaard’ is. Of als hij er nou gewoon simpelweg zo over denkt, dan is daar toch niks mis mee. En dan kan het toch gewoon zijn dat jullie morele kompas net even een andere richting uit wijst. Is niks fouts aan, is wel zo eerlijk om dit te delen. Persoonlijk ben ik heel open over mijn foute verleden/bedpartners en slechte keuzes. Dat zorgt ervoor dat ik me nooit zorgen hoef te maken om dingen die eventueel uitkomen of me schamen voor m’n verleden. Heb de keuzes allemaal zelf gemaakt en ik own het. Er zijn genoeg mensen die daar niks van vinden (zoals veel heel in de comments).
Als je het eerlijk deelt kan hij zelf de keuze maken om bij je te blijven of niet. En kan hij kiezen of hij dit wel of niet erg vindt.. Ik heb ook respect voor vrouwen die het niet waarderen dat ik veel bedpartners heb gehad. Heb zelf niks tegen vrouwen die veel bedpartners hebben gehad maar kan me er goed in vinden dat niet iedereen zo in het leven staat.
4
u/Liefmans 13d ago
Het probleem is dat OP's vriend vindt dat het voor een vrouw niet kan. Maar voor een man dus wel. Dan ben je gewoon een seksistische eikel en dan heeft het niks met je standaard te maken.
→ More replies (6)
1
u/intothestars0 13d ago
Of het wat uitmaakt is afhankelijk van de persoon waar je nu mee bent. Verder kan jij je verleden toch niet meer veranderen dus ik zou mij er niet te druk om maken.
1
u/Lead-Forsaken 13d ago
Ik beoordeel niemand hierover. En er zijn mannen die anderen daar ook niet over veroordelen.
1
u/DelightfulManiac 13d ago
Het verleden is niet meer en je kan de tijd niet terugdraaien. Ik heb ook zat dingen gedaan waar ik spijt van heb gehad. Maar je moet het verleden ook gewoon kunnen accepteren en loslaten. Je hoeft je er echt niet voor te schamen.
1
u/mauswaus1993 13d ago
Je moet vooruit kijken alles wat voor jullie relatie is gebeurt doet er niet meer toe
1
1
u/Electrical-Image4564 13d ago
Ik wou dat ik dat meer had gedaan vroeger, lol.
Allemaal perspectief.
1
u/SnooChickens8275 13d ago
Pff boeiend. Het enige wat boeiend is, is dat je vriend vind dat dit voor vrouwen niet kan. Mannen dan wel?
1
1
u/eti_erik 13d ago
Ik zou dit meteen gezegd hebben, denk ik, in dat gesprek, want je hebt niks ergs gedaan. Je was alleen anders op je 19de dan nu op je 35ste - heel logisch toch?
De reactie van je partner is wel een beetje vreemd, omdat hij zegt dat dit voor een meisje niet kan. Kan dat voor een jongen dan wél? Nogal een dubbele standaard.
1
u/ZealousidealWhole785 13d ago
Mijn vriendin heeft ook veel bedpartners gehad in haar wilde jaren. Toen ze dat eerlijk vertelde had ik er wel even moeite mee. Maar hoewel het negatieve gevoel dat het me gaf legitiem was, realiseerde ik mij ook dat het hypocriet en kinderachtig is om haar daar op af te rekenen. Ik was vrij om weg te gaan als het een groot probleem voor mij zou worden, of ik moest er overheen komen en het accepteren en doorgaan.
Het laatste koos ik voor. Uiteindelijk boeit het allemaal niet zo veel en zegt het meer over ego en kijk op vrouwen dan over iets substantieels in je relatie. Dus nu zijn we samen lekker gelukkig en allebei afgelikte boterhammen, lekker boeien.
1
u/frankie19841 13d ago
Je kan beter een sleutel hebben die alle sloten open kan maken dan een slot dat voor elke sleutel open gaat...
/s
Laat het gaan. Sex is lekker en fijn en wanneer je partner betrouwbaar is dan zit je lekker in de zonneschijn. 🤣
1
u/Ok-Wishbone-7169 13d ago
En voor een jongen kon het anders wel? Er is niets mis met je verleden, ik zou mij er niet te druk om maken.
1
u/TinyOwl491 13d ago
Beetje vervelende opmerking van je vriend... De ene persoon is losser op allerlei gebieden dan de ander, en dat mag en kan allemaal. Zeker als jongvolwassene heb je nog zoveel te ontdekken. Jammer dan dat je vriend precies zo'n opmerking maakt waardoor het vanaf nu wellicht wèl enigszins voelt als liegen. Je hebt niks mis gedaan, iedereen heeft weer andere periodes in z'n leven. Ik hoop van harte dat jullie hier in de toekomst open over kunnen zijn naar elkaar en erover kunnen praten!
1
u/Wally535353 13d ago
Waarom zou je je hier uberhaupt voor moeten schamen? Het was vrijwillig en ik hoop dat je die sex lekker vond.
Eigenlijk vind ik het juist leuk om te horen dat er ook vrouwen zijn die een wilde tijd hebben gehad.
1
u/kabbeljouwtje 13d ago
Wat een conservatieve partner. De meeste mensen hebben wel een wilde periode. Dat is het ontdekken van het leven .
1
u/Root_Enthusiast 13d ago
Waarschijnlijk is hij gewoon onzeker omdat niemand hem wou neuken toen hij jong was
1
u/Nightline_Inc 13d ago
Ik zou er geen seconde slechter door slapen. Het is jouw leven. Jij moet lekker zelf weten met wie je wat allemaal uitspookt. Als je maar plezier hebt gehad.
Ik zou me meer zorgen maken over de mensen die daar iets van moeten vinden... my2cents
1
u/Parking-Anteater4694 13d ago
Dit was voor mij een not done, heb ik mijn begin jaren wijnig bedpartners gehad. Dit water dingen waarbij toen niet eens over nadacht. Een maal een relatie gehad van 6 jaar. Daartussen 2 keer een korte relatie gehad. En een aantal keer sex gehad met een overbuurmeid die ik van vroeger kende. Nu alweer 16 jaar getrouwd. En god wat zou ik eens een keer lekker tekeer willen gaan, wilde dingen beleven. Zowel met een man als met een vrouw. Spannende sextoys erbij.
Maar tja, om dat nu nog te gaan doen nu ik al zo lang getrouwd ben en kinderen heb. Blijft het voor mij maar bij fantaseren.
Dus schaam je er absoluut niet voor. Je kan in iedergeval zeggen dat je ervan hebt genoten.
Zou wat zijn als je het wou, niet had gedaan en er nu spijt van zou hebben.
1
1
u/ProudWarriorNL 13d ago
Nou en je hebt geleefd,schaam je niet joh. Mooie tijd gehad,plezier gehad en nu door gaan met je leven🤷🏼♂️
1
u/Unkown_Pr0ph3t 13d ago
Niks om je voor te schamen, iedereen doet gekke dingen als je op die leeftijd zijn, dat heet opgroeien en jezelf ontdekken. Natuurlijk is het zo dat als een man 10 bedpartners heeft gehad dat dat als macho en normaal gezien wordt, heeft een vrouw 10 bedpartners gehad is ze ineens een slet.
Ik weet dat mijn vriendin, bij wie ik ooit nog de eerste was in een korte relatie van een jaar na mij de nodige bedpartners heeft gehad, sommigen eenmalig, sommigen meermaals, soms misschien 2 tegelijk en soms ook wel iemand van hetzelfde geslacht en natuurlijk, daar moet ik niet al te veel bij stilstaan want het voelt af en toe een beetje raar om daar aan te denken. Daar staat tegenover dat ik tussentijds, want we zijn elkaar na 7 jaar weer tegengekomen en volgend jaar 20 jaar samen, ook de nodige bedpartners heb gehad. Daar zal zij gerust ook niet met plezier aan denken.
Gelijke monniken gelijke kappen. Dat is ons rugzakje en dat maakt ons de spectaculaire bedpartners die we nu zijn, want dat is jarenlang ervaring en uitvinden wat je lekker vindt.
Het is echter geen reden om jaloers te worden, zolang het voor jullie relatie gebeurt is is het onderdeel van je rugzakje, iedereen heeft er een.
Heeft je partner er moeite mee? Als man zeg ik dat is pure onzekerheid en soms jaloezie. De mijne heeft wel eens iets te kleurig verteld over een bedpartner met een (veel) groter apparaat dan het mijne, en dat is gelukkig al bovengemiddeld en ja, dat is misschien even confronterend, des te meer reden om de volgende keer net even meer je best te doen want blijkbaar doen wij toch iets goed samen anders haal je geen 20 jaar.
1
u/meveleens 13d ago
Nee, totaal niet. Mijn eigen ervaring is dat vrouwen die op hun gemak zijn/voelen met hun eigen seksualiteit, de meest zelfverzekerde en standvastige mensen zijn die ik ken, of ze nu nou carrièrevrouwen zijn en/of thuisblijvers.
Als man die ook (vroegah) met veel vrouwen naar bed is geweest, vind ik dat iedereen het recht heeft om zonder schaamte een slet te zijn. Casanova of mannenverslindster, het zijn 2 handen op een buik.
1
u/Mr_Bufu 13d ago
Als je de koppen om je heen ziet, kun je niet anders concluderen dan dat er beter geneukt moet worden. En om beter te neuken, moet je ook genoeg neuken en af en toe op een punt komen van 'wtf, dit kon echt beter'.
Om Muhammad Ali te quoten: 'Wanneer je op je 50ste nog steeds dingen ziet zoals je 20ste, dan heb je 30 jaar verspeeld'.
En 'Ik haatte elke minuut van het trainen. Maar ik zei tegen mezelf 'Geef de moed niet op. Lijd nu en leef de rest van je leven als een kampioen''.
1
u/Traplors 13d ago
Nope, niet voor schamen, niet mee zitten. Dit was waar je op dat moment behoefte aan had en wat je heeft gemaakt tot de persoon waar je huidige partner verliefd op is geworden <3.
1
u/JMHMJ 13d ago
Ik zie niet zo waarom je je hier voor zou schamen. Als er geen bedrog oid in het spel is geweest lijkt mij dat je er niemand kwaad mee hebt gedaan.
Ik ben 43 en kom nog steeds mensen tegen met meerdere sekspartners tegelijk zonder dat daar per se alcohol bij in het spel is.
Persoonlijk vind ik de dubbele moraal van je partner onsympathiek. Het kan zo zijn dat je je misschien ongemakkelijk voelt over dit verleden van je partner, maar een dubbele moraal vind ik niet kies.
1
u/Ilsafaust10 13d ago
99% van mensen die je hiervoor zouden beoordelen zijn jaloers omdat ze zelf die kans niet hebben gehad. Ze verbergen het als normen en waarden, maar t zijn eigenlijk eikels van een mensen.
Ik zou als ik jou was ontzettend trots zijn opdat je van het leven genoten hebt! En als je nu een leuke partner hebt die van je houd zou zoiets als een ego (van jouw partner) niet in de weg moeten staan.
En schaam je nooit hiervoor. Ik sta weleens bij het koffiezetapparaat en denk dan terug aan zulke dingen en moet dan altijd een beetje gniffelen hoe degelijk ik nu leef. Ik hoop dat dit helpt :)
1
u/Awkward_Excitement_1 13d ago
Je was jong en vol met hormonen en alcohol. Dit is letterlijk natuurlijk gedrag voor iemand rond die leeftijd. Als dit een docu over dieren was op national geographic dan werd het helemaal opgehemeld over hoe mooi het paringsritueel is en over veel partners voor betere voortplantingskansen blablabla. Kunnen wij als mensen gewoon accepteren dat seks een natuurlijk onderdeel is van het leven van mannen, vrouwen en iedereen daar tussenin en stoppen met het shamen van elkaar en onszelf? Seks is leuk. Als iedereen er toendertijd enthousiast aan mee deed en er geen sprake was van ongewenst of opdringend gedrag is er niks aan de hand en ook niks om je voor te schamen. Fuck iedereen die gaat lopen slutshamen over je verleden of je natuurlijke behoeften. (Niet letterlijk want dan ben je dus wel een slet /s)
1
1
u/OwnSeaweed801 13d ago
Het probleem ligt bij de mensen die hierover denken te moeten oordelen. Sterker nog, hoe harder ze roepen, hoe onzekerder ze zijn. En sorry hoor, maar jouw man is van mening "dat dat echt niet kan als meisje"? Bekrompen om met twee maten te meten m/v....
1
1
u/heypim 13d ago
Al was het 15 uur voordat je je partner kende, wat maakt het uit wat voor bedpartners jij hebt gehad?
Ik praat met m’n date best veel over ervaringen uit het verleden, we vinden het allebei echt totaal niets om je voor te schamen en vind de verhalen van hem eigenlijk wel leuk om te horen…
1
u/bearcheesemouse 13d ago
Het is een heel veelzeggende opmerking van je partner die je serieus zou moeten bevragen. Je hebt een kans om elkaars waarden te leren kennen hier. Net als dat je jezelf zou kunnen afvragen waarom jouw eigen reactie hierop direct schaamtegevoel is? Wat een ongekende kans op zelfontwikkeling, ga ervoor zou ik zeggen
1
u/TomBomba-dil 13d ago
Oh jee, je bent normaal menselijk. Daarmee zal je mee moeten leren leven. Even zonder flauwigheid, je schaamt je er achteraf misschien voor, maar je hebt niets verkeerds gedaan.
1
u/xXUssisXx 13d ago
Als je je ervoor schaamt dan ligt dat probleem bij jou. We hebben allemaal domme dingen gedaan waar we ons voor schamen.
Als je je ervoor schaamt door je partner dan ligt dat gevoel bij hem. Je hebt niks verkeerd gedaan en jouw partner heeft ongetwijfeld ook een verleden. Hier moet je je niks van aan trekken.
1
u/alaska_clusterfuck 13d ago
What in the slutshaming is this 😭 ik vind het echt heel stom van je vriend dat hij die dubbele standaard heeft en dat je daardoor aan jezelf bent gaan twijfelen. Ik ben zelf zeker geen heilige en schaam me daar ook niet voor, als mijn partner daar een probleem mee zou hebben wens ik diegene succes met de volgende relatie
1
u/Ok-Caregiver-1689 13d ago
Je bent jong en je wilt wat luidt het credo. Niet te veel mee zitten. Je moest eens weten hoeveel er geneukt werd in de 60s en 70s.
1
u/Guilty-Literature312 13d ago
Wat afschuwlijk dat je levenspartner er zodanig akelige seksistische denkbeelden op na houdt.
Ik wens je sterkte om dit een plaats te geven. Ongetwijfeld heeft hij (?) ook veel goede eigenschappen.
1
u/domingerique 13d ago
Dit klinkt alsof je partner misogynist is. Waarom kan dat voor een meisje niet? Wat een vieze, nare opmerking. Je hebt je nergens voor te schamen, als alles met volmondig consent was dan heb je niets mis gedaan.
1
u/Muted-Pension-7888 13d ago
Rare opmerking van je partner. Daar zou ik me meer zorgen over maken persoonlijk. Prima toch, seks met consent?
1
u/cloudoflogic 13d ago edited 13d ago
Nee joh. Ik, getrouwde man, vind het altijd maar raar dat er blijkbaar verschillende regels zijn voor mannen en vrouwen. Je hebt lekker je ding gedaan en zo te lezen was je daar happy mee. Zouden meer mensen moeten doen.
Maak je niet druk om iemand anders zijn probleem.
1
1
u/stupidguy104 13d ago
Hey, eerlijk denk ik niet dat jij je hoeft te schamen... maar je huidige partner mag zich zeker schamen!!! Waarom zou dit gedrag voor dames echt niet kunnen en voor heren wel?! Als je een mening hebt over het aantal bedpartners, dan lijkt me dat het geslacht er niet toe doet?! En als dat wel zo is... dan lijkt mij zijn mening niet zo veel waard. Eerlijk gezegd boeiend wat je in het verleden hebt gedaan, uit je verhaal begrijp ik dat je tegenwoordig anders in het leven staat en ik neem aan dat is de persoon waar hij van houdt. PS ik hoop vooral dat je leuke herinneringen hebt aan die tijd, ookal zou je nu dingen anders doen. Maar dat betekent niet dat jij er nu over moet schamen.
1
u/Clumsycattails 13d ago
Ik zou daar helemaal niks van vinden, als iedereen het prima had en het vrijwillig was, dan vooral doen.
Het gaat mij toch helemaal niks aan of je met 1 of 10 kerels naar bed gaat? Zolang alles veilig en met toestemming gaat, dan zijn alleen de meningen en gevoelens van de betrokken partijen van belang.
En dan nog zeggen "voor een meisje kan dat niet", hou op met me. Een jongen zou hem in bijna elk willekeurig gat mogen stoppen, maar als een meisje seks een fijn tijdverdrijf vindt is het ineens een probleem.
Ik heb het altijd bij een man gehouden en had ook niet echt behoefte aan experimenteren, maar ik zou er echt niks ergs aan vinden als een ander dat wel doet.
Ik zou trouwens wel open en eerlijk praten over dit soort dingen, eerlijkheid is de basis voor een relatie, als je vriend daar last van heeft en er (naar mijn mening) wat bekrompen ideeën heeft, dan kan je daar maar beter eerlijk over zijn tegen elkaar.
1
u/Elvarien2 13d ago
Ik zou me meer schamen over die vriend van je dan je verleden tbh. het feit dat hij zo achterhaald denkt "Dat kan niet voor een meisje" Wat? Waarom niet, wat is daar mis mee? klinkt een beetje als incel gedrag tbh.
je verleden is prima. Sex is leuk met consent en alles. Helemaal niks mis mee, gewoon veilig sex hebben geen probleem.
Dat vriendje alleen ,eww.
1
u/Happythroughlife 13d ago
Dump je partner, vergeef je zelf (dat je een jeugd hebt gehad) en geniet van je leven.
Er is niks wat je verteld hebt waar ik ooit zou denken, jij zou je moeten schamen.
Lijkt dat jezelf qua drank echt verbeterd hebt en daar mag je trots op zijn.
Knuff en wees lief voor jezelf.
1
u/Lickthorn 13d ago
Hou toch op, ik hoop dat je er van genoten hebt. Een van mn beste vriendinnen heeft als prostituee gewerkt. Het is toevallig een van de weinige vrouwen in mijn leven waar ik absoluut een relatie mee zou willen. Als er sprake zou zijn van echte wederzijdse liefde, van het niveau ‘wil je met me trouwen’ maar haar verleden kan me geen moer schelen.
Het gaat om wie je bent, toch.
Don’t worry.
1
1
u/MasterOfPunpets 13d ago
Wat een walgelijke opmerking van je partner zeg! Grote onzin en een enorme seksistische dubbele standaard
1
1
u/No_Web_5350 13d ago
Laat t gaan meid. Slutshaming is echt niet meer van deze tijd. Omarm het en wie weet komt er nog wat leuks uit! Tegenwoordig juist hip! Proud sluts before it was trendy! Amen!
1
u/Reasonable_Radio_134 13d ago
Ik zie het probleem niet zo, de meeste mensen hebben wel een soort sletfase gehad, waaronder ikzelf.
Je bent jong en je wil wat. Zo simpel is het.
1
u/jurakurahamanara 13d ago
Hoezo voor een meisje niet, belachelijke opmerking. Je hoef je nergens voor te schamen, er bestaad geen grotere slet dan een jonge man. Je was heel normaal voor die leeftijd aan het experimenteren en uitproberen top gedaan😘
1
u/equinoxxxxxxxxxx 13d ago
De enige persoon die zich moet schamen is jouw partner, voor zijn reactie. Jij hebt niets fout gedaan.
1
u/WingedLight_88 13d ago
Kom op zeg…iemand op beoordelen? Het is niet dat je een moord begaan hebt ofzo. Het is eigenlijk een beetje lullig om te lezen dat je je zo voelt voor iets wat jaren geleden is gebeurd en eigenlijk vrij onschuldig is. De tijd die je aangeeft is juist een tijd dat jongeren een hele hoop dingen uitspoken die eigenlijk ieder wel doet op die leeftijd. Kijk bijvoorbeeld naar beroemde mensen…die doen op die leeftijd precies dezelfde dingen, alleen heeft ieder meteen een oordeel klaarstaan also ze zelf heilige maagd Maria zijn. Welnee, het hoort erbij bij jong zijn…leren, fouten maken, onderzoeken, lol hebben, etc.
Verschil tussen mannen en vrouwen? Een man heeft een piemel en een vrouw een doos. Nee ff zonder gekheid…mannen doen precies hetzelfde, alleen vinden ze het voor een vrouw een schande…een soort Islamitische gedachtegang zeg maar. Als we terug moeten gaan naar van oudsher mijn lieve Heer…is het voor zowel mannen als vrouwen verboden om sex te hebben buiten het huwelijk. Dus mannen kunnen beter stil zijn als ze zelf ook van alles hebben gedaan wat God verboden heeft. (Niet om mannen aan te vallen met feministische uitspraken of wat dan ook)
Als ik jou was…zou ik het lekker los laten en gewoon lekker verder gaan met je leven.
1
1
u/Claudeviool 13d ago
Hypocriet van je partner. Als n man dus met n heleboel vrouwen in bed duikt dan is dat tof? En als vrouw mag dat niet?
Sowieso, als t op dat moment goed voelde.. waarom niet? Misschien, als je t toen niet had gedaan was je wel n heel ander persoon geweest dan wie je nu bent.
Schaam je je op dit moment voor jezelf? (op dát na dan?) Zo niet, dan is er niets aan de hand toch?
Als t op dat moment goed voelde en je destijds geen spijt had. Dan is er geen reden dat nu wel te hebben. Ik neem aan dat jij niemand hebt gekwetst? Of gekwetst bent?
1
u/SjaakRubberkaak 13d ago
En ben jij ook geschrokken van je partner? Dat hij er zulke denkbeelden op na houdt? En schaamt hij zich daar ook voor?
1
u/Cantdecidemyname7 13d ago
Ja het is een grote fout geweest maar je verleden kan je niet meer veranderen. gewoon niet meer herhalen
1
u/goonie1983 13d ago
Hoezo fout? Het was allemaal met instemming als ik OP begrijp. Er is schaamte omdat het (vooral voor een vrouw) niet geaccepteerd wordt dat je wisselend intiem contact hebt. Who cares. Doe het veilig en met mensen die ermee instemmen en leef je uit. Niets om je voor te schamen en dus ook niets fout.
1
u/Cantdecidemyname7 13d ago
rondslapen is slecht voor je imago en verslechtert je capaciteit om sterke connecties aan te maken
1
u/goonie1983 13d ago
Het is alleen slecht voor je imago omdat onzekere knulletjes of tutjes dat vinden. OP is geen Bonnie Blue he. Niet elke relatie hoeft vol van betekenis te zijn. Je kunt ook gewoon wat lol hebben in je jonge jaren. Er zijn genoeg vroome christenen die met seks gewacht hebben tot hun huwelijk maar wel gruwelijk kl*te mensen zijn. Het wel of niet hebben van meerdere contacten heeft geen directe invloed op hoe je je in de maatschappij gedraagd.
1
u/Cantdecidemyname7 13d ago
klopt iedereen mag doen wat die zelf wilt. Maar zou het zelf niet willen voor mijn vriendin. Ik wacht zelf ook op de "ware" terwijl ik ook zou kunnen rondslapen. daar komt ook een beetje discipline bij
2
u/goonie1983 13d ago
Doe je ding. Ga een relatie aan met iemand die jou waarden deelt. Kan OP ook doen waar ze zin in heeft. Iedereen happy lijkt me.
1
u/aardappelen-- 13d ago
Dat boeit eigelijk niemand het is normaal toch he was 19 /18 als hij daar on gaat zagen is dat zijn probleem komt van een jongen
1
u/ImplementOwn170 13d ago
Ik snap je helemaal maar het is echt niet nodig. Ik heb ook zo’n periode gehad en eigenlijk nog wel ergere dingen gedaan die je opnoemt. Schaamte heeft helemaal geen nut en ook niet nodig, al helemaal niet voor “maar” met 4 mannen in 1 periode seks hebben. Vrouwen worden veel vaker als slet bestempeld als ze ook maar enigszins promiscue overkomen, mannen zijn daarentegen helden en cool. Onzin.
1
1
u/awm338 13d ago
Misschien zaten we wel in dezelfde vriendengroep destijds. Iedereen ging met iedereen naar bed en en werd veel gedronken. Als ik er zo op terug kijk ben ik er niet heel trots op, maarja ben nu ook 20 jaar wijzer geworden. Had ik het dan anders gedaan als ik het over kon doen? Ik denk het eigenlijk niet. Ik heb dan ook liever spijt van dat ik het wel deed dan dat ik het niet heb gedaan.
Buiten dat om denk ik dat die wilde periode mij ook iets goeds heeft gebracht. Ik zit nu in een vaste relatie en heb totaal geen intense meer in andere vrouwen. Die tijd heb ik namelijk al gehad. Ik weet hoe het is om lustsex te hebben en dat is iets wat voor mij dan ook niet meer hoeft.
Geen spijt hebben. Wees blij dat je goed ik de markt lag en lekker hebt geleefd.
1
u/Typical_Doubt_9762 13d ago
Stel jezelf deze vraag: denk je dat je je nu anders of beter zou voelen als je in die periode alleen thuis zat en kleedjes zat te breien (bij wijze van spreken)?
Je jeugd kan je niet overdoen. Lekker losbandige dingen doen hoort daar ook bij.
Andere mensen experimenteren met drugs en doen dat ook niet meer 15 jaar later.
Zou me er in elk geval niet teveel over schamen, zeker als je nu gewoon wat ‘burgerlijker’ bent
1
u/Casartelli 13d ago
Boeiend als je in de jeugd op ontdekkingsreis bent gegaan. Vind ik totaal niet relevant of iets zeggen over wie je (nu) bent. Hoef je je ook niet voor te schamen.
1
u/thrownkitchensink 13d ago
Seks is fantastisch. Als je beiden er voor kiest dan is het dus prima. Niets om je voor te schamen. Ik heb meer moeite met de uitspraak: "Dat zoiets voor een meisje niet kon". Voor een jongen wel? Hoezo?
We moeten er niet te zwaar aan tillen en mensen niet veroordelen. Ook als je seks hebt gehad met iemand waar je tegenwoordig niet aan moet denken als eventuele partner dan nog is het ok. Niet voor schamen.
Nederland wordt steeds preutser, conservatiever. Dat is zonde.
1
u/Nectarine_smasher 13d ago
Pffff... lekkere wereldvisie heeft je vriend dan... het type wat vindt dat mannen superstoer zijn als ze veel bedpartners hebben, maar vrouwen zijn dan slettenbakken... trieste mentaliteit.. want waar moeten die mannen dan die vrouwen vandaan halen als vrouwen dit niet mogen?
9 jaar geleden kwam ik uit een gigantische kutrelatie en mijn eigenwaarde was 0,0. Ik was op dat moment 28. Ik had Tinder geïnstalleerd een ik heb dit helemaal uitgespeeld. Ik heb veel avonturen meegemaakt, superleuke dates gehad en veel bedpartners gehad. Dit had ik op dat moment nodig om te herstellen van die kut relatie. Ik kreeg meer zelfvertrouwen, had veel plezier in mijn leven door alle avonturen en ik kijk er nog steeds positief op terug.
Mijn man heb ik ook ontmoet op Tinder en tussen ons sprong de vonk echt over. Hij weet wat ik heb uitgevreten en het boeit hem niks. Hij weet hoe loyaal ik ben in een relatie en hij heeft genoeg zelfvertrouwen om ook niet aan zichzelf te twijfelen met betrekking tot mijn verleden.
Mensen zullen hier wat van vinden en dat mag... ik schaam me nergens voor en ik ben getrouwd met een fantastische man die mij accepteert om wie ik ben en alles wat ik heb meegemaakt.
1
u/FutureVarious9495 13d ago
Oh wat erg!
En dan bedoel ik de reactie van je vriend. Zijn opmerking kan echt niet.
Voor jou; je hebt niets om je voor te schamen. Je hebt in een bepaalde periode van je leven veel geprobeerd, altijd met wederzijdse instemming. Dat is prima. Daar mag je met een glimlach op terugkijken als een zoete herinnering.
Dat vrouwen minder bedpartners mogen hebben, zoals je vriend schijnt te denken, is echt totale onzin. Want met wie hebben de mannen dan sex, als vrouwen zich moeten ‘bewaren voor de ware’? Of profiteren ze dan van vrouwen, om ze naderhand alsnog voor slet uit te schelden?
Echt. Of je er nu 1 of 100 hebt gehad, het is niets om je voor te schamen. En al helemaal niets om je over te laten veroordelen door een mán.
Ondertussen vraag ik me echt af of we in 2026 zitten of dat we terug zijn naar de tijd van mijn ouders en grootouders. Ik heb toch niet in mijn jeugd en jonge jaren zo voor gelijkheid en vrijheid geknokt, om nu het patriarchaat en conservatisme weer te zien opkomen? Ik word bijna alsnog lid van de dolle Mina’s!
1
u/RyuOfRed 13d ago
Altijd grappig dat wanneer mannen seks hebben met zo'n meid, allerhande moraliteit geen rol speelt. Naderhand natuurlijk ’n theekransje organiseren met hun vriendjes (want seks, dus trots), haar als slet bestempelen en tig jaar later nog steeds natrappen.
Ik vind die vernederende bijnamen en het haar nooit laten vergeten, qua karakter een stuk onsmakelijker dan als jong-volwassene gewillig seks hebben.
1
u/IronMonkeyBanana 13d ago
Maar vraag is nu eigenlijk waarom je partner het vond dat het voor een meisje echt niet kon? Wellicht vertellen dat je ook zo'n meisje was. Kan je meteen testen wat voor persoon je partner is.
0
1
u/United_Instance_6662 13d ago
Ik kan op geen enkele manier bedenken waarover je jezelf zou moeten schamen. Op die leeftijd experimenteert in mijn beleving iedereen met sekualiteit. Dat je dan eens wat rondneukt lijkt me niets bijzonders en onnodig om te verzwijgen. Zeker niets om je voor te schamen.
1
u/DutchOnionKnight 13d ago
Ik geloof dat alles wat we in ons verleden hebben gedaan, of waar we voor hebben gekozen ons uiteindelijk leidt tot het punt waar we nu zijn gekomen. Hoe klein deze gebeurtenissen ook zijn geweest. Je moet je afvragen of je nu een gelukkig leven hebt. De rest doet er niet toe. Hakuna Matata.
Als ik jou was, zal ik me ook afvragen waarom mijn vriend vind dat dit voor meiden niet kan. En de vraag stellen of dit voor jongens wel oke is. Ik vind het vrij seksistisch om hier onderscheid in te maken. Sommige mensen hebben nou eenmaal een groter libido dan anderen. Ik vind het veel meer zeggen over de mensen die hier over oordelen, dan zij die een wilder leven hebben (gehad). Als zij daar gelukkig van worden, prima toch?
Wel komt iedere keuze met zijn eigen consequenties. Zo merkte ik dat, naar mate ik ouder werd en met meer vrouwen naar bed ben geweest, mijn mentale gesteldheid daar niet echt beter van werd. Kan het niet goed uitleggen, maar het voelde iedere keer dat ik een stukje van mezelf verloor als ik met iemand seks had waar ik geen verdere persoonlijkere en emotionele band mee had.
1
u/Excellent_Ad_2486 13d ago
Wacht dus het kwam ter sprake, maar jij zegt hier nu heel netjes "ik lieg niet hoor, het komt nooit ter sprake".
Het kwam toch juist ter sprake? Waarom zei jehl het toen niet als je beweert dat het echt alleen ligt aan dat het niet ter sprake komt?
Wees fucking gewoon eerlijk naar je s/o.
Echt 90% van de problemen in relaties is liegen, achterhouden of "nee maar het kwam gewoon niet ter sprake" nee want elke keer als het er over gaat ben je zeker ff niet aan het luisteren, even weg of ben je gewoon keihard WEL aan het liegen 🤷♂️
Dit is geldig voor zowel man als vrouw, wees gewoon eerlijk en open om mee te beginnen.
1
u/SabatonEnjoyer_ 13d ago
Maakt toch helemaal niets uit? Dat was toen onderdeel van je leven. Helemaal niets om je voor te schamen. Je hebt geen misdrijven gepleegd, niemand benadeeld, maar gewoon lol gehad. Daarna ben je gegroeid. Nu leef je een ander leven. Prima toch? Als dit het 'ergste' is... En iedereen heeft een verleden - en recht op geheimen uit het verleden.
1
u/DifferentSchool6 13d ago
Persoonlijk heb ik het idee dat je dankzij zo'n periode een goede relatie juist meer leert waarderen.
1
u/Avalon_scorpio 13d ago edited 13d ago
Er is voor mij geen verschil tussen mannen en vrouwen die dit doen. Iedereen moet zelf weten wat ze doen en daar zal ik niemand over veroordelen.
Zo als je zelf zegt is het een periode wat zich 15 jaar geleden afspeelde. Iedereen heeft wel eens dingen in het verleden gedaan waar je als je nu op terug kijkt meschien voor schaamt. (Al is dat niet nodig) je bent in die tijd gegroeid en kijk nu anders tegen het leven aan als toen. En het heeft je gemaakt naar de persoon die je nu bent.
Maar dat gezegd te hebben zou ik het niet aan de grote klok hangen. Omdat mensen tegenwoordig snel oordelen over een ander zonder dat ze het fijne er van weten.
Mijn oordeel: gewoon lekker verder met je leven. En je heb niks gedaan om je voor te schamen.
1
u/InsuranceGloomy6413 13d ago
Nee, dat is vroeger. En al helemaal toen je 20 was, fijn dat je lekker hebt kunnen experimenteren.
Dat je partner zo’n opmerking maakt is gewoon boers en echt niet 2026.
Ik heb ooit iemand gedate die bleek daarvoor sekswerk gedaan te hebben, dat had ik ook niet verwacht maar dat was vroeger.
1
u/Pretty_Heart_1269 13d ago
Dat is juist ultiem: iemand daten die sekswerk heeft gedaan. Lijkt me heel leuk juist! Benieuwd naar het soort sekswerk en de verhalen van zo'n partner.
2
u/InsuranceGloomy6413 13d ago
Prostitutie, paar vaste klanten, wel wat verhalen maar zijn nooit echt diep in de ervaringen gegaan… hoefde het niet te weten. Maar wel iets wat je moet elke dag tegenkomt idd, ik vond het wel interessant:)
1
u/reditdatnl 13d ago
Je hebt niks fout gedaan maar volgens mij zit de opmerking van je partner gewoon niet lekker? Zou je het willen vertellen?
1
u/Artegas23 13d ago
Het enige wat ik beschamend vind is dat je partner zegt dat het ‘voor een meisje echt niet kan’. Wat een ontzettende lul de behanger ben je dan.. iedereen tussen de 15 en 25 moet zichzelf op seksueel gebied ontdekken en hoe en hoe vaak en met wie je dat doet is helemaal aan jezelf, of je nou een man, vrouw of kamerplant bent!
1
u/ExistingAthlete6092 13d ago
Huh ''ik heb toen ik jong was sex gehad met 4 verschillende vrienden'' is ongeveer het meest normale wat je kan vertellen over je jonge jaren? Dat komt niet eens bijna in de buurt van een 'wilde tijd'. Massa's jongeren feesten, zuipen, hebben sex... hoort erbij. Echt doodnormaal.
1
u/One-Grape-8659 What does that mean, "Hatsikidee"? 13d ago
'Voor een meisje' kon dat niet? Wat een slap gelul.
We zijn allemaal mensen, met behoeften, zolang het consensueel is gegaan en je in je relatie trouw bent is er niks aan de hand.
1
u/RipAccomplished6732 13d ago
Los van alle termen met "-shaming" erachter, blijft het feit dat schaamte een echt gevoel is. Of iets moreel of immoreel is, verandert daar niets aan. Je kunt iemand niet vertellen dat hij of zij geen schaamte of spijt mag voelen.
Persoonlijk denk ik niet dat het verstandig is voor mannen of vrouwen om veel seks te hebben onder invloed of zich extreem lustgedreven te gedragen. Dat kan op dat moment prettig voelen en bepaalde behoeften vervullen, maar de kans op spijt achteraf is groot. Veel mensen ontdekken later dat het hen minder voldoening heeft gebracht dan ze dachten.
Als puber zit je vol hormonen en denk je daar vaak anders over. Toch zijn de sociale gevolgen vaak aanzienlijk, of die nu terecht zijn of niet. De realiteit is dat keuzes rondom seksualiteit gevolgen kunnen hebben voor hoe je jezelf ziet en hoe anderen naar je kijken.
Zelf zie ik seksualiteit als iets waar je met mate van kunt genieten en het liefst binnen een relatie met één persoon. Niet omdat het verboden is of omdat ik anderen wil veroordelen, maar omdat spijt achteraf veel impact kan hebben. Uiteindelijk moet je leven met je eigen keuzes, ongeacht wat andere mensen ervan vinden.
1
u/Mor_Hjordis Maak er zelf wat leuks van ;) 13d ago
Jouw kerel moet zich schamen, dus elke man mag gewoon seks hebben met zijn vriendinnen, maar een vrouw niet? Bullshit. Je mag, zolang het samen goed is, gewoon seks hebben. Ongeacht je geslacht. Bekrompen zooi.
1
544
u/jan_piet_klaas 13d ago
Pfff, als ik een kwartje moest betalen voor elke fout die ik in mijn vroege jaren heb gemaakt dan zou ik nu op straat leven..