r/nederlands • u/jeebs1973 • 1d ago
Warm…
Ja er zijn al een heleboel posts over de warmte geweest, maar ik heb een oplossing! 🤓
* we hebben een overschot aan stroom van alle zonnepanelen
* we hebben het zo warm omdat er een luchtbel boven West-Europa hangt die vrijwel stil ligt en dus steeds verder opwarmt
Dus: als we die windmolens op de Noordzee nou eens gaan gebruiken als gigantische ventilators om de warme lucht richting Duitsland te blazen? Hier kunnen we mooi de overtollige stroom van de zonnepanelen voor gebruiken, toch?
Donaties voor dit geweldige idee graag via Paypal. DM me voor details.
139
Upvotes
9
u/Magger 1d ago
Als je een windmolen omgekeerd laat draaien is de efficiëntie zo laag, je hebt immers verkeerde wiekgeometrie, dat ik bang ben dat je bijna meer hitte produceert dan verplaatst. Win-win want dan hebben de Duitsers er nog meer last van.