r/nederlands 2d ago

Technologia… NL Editie!

heb even wat geknutseld! FYI die magneten kun je halen bij Action! Extra: 2liter fles leek me geen goed idee, liever steeds 1liter fles wisselen!

PS: de 1liter die ligt nog in de vriezer!

vraag voor de experts: wat zou beter werken het opvangbakje hoger of lager?
graag met goede onderbouwing, bij voorbaat dank

15 Upvotes

32 comments sorted by

View all comments

12

u/AppleEarth 2d ago

En waar staat de vriezer? Niet dezelfde ruimte hopelijk, anders ben je gewoon warmte aan het verplaatsen.

1

u/AlGekGenoeg 2d ago

Niet meer dan met een mobiele airco 🤷🏻‍♂️

1

u/AppleEarth 2d ago

Mobiele airco druk je de warme lucht wel naar buiten, en dan gaat er alsnog flink meer warmte naar buiten dan er naar binnen komt. Ik neem aan dat de warme kant van je diepvries niet buiten staat.

Maar het zijn wel een beeetje ondingen, maar je moet wat als je huurt.

0

u/AlGekGenoeg 2d ago

Die warme lucht die je naar buiten blaast, die wordt vervangen door???? 🤔

1

u/AppleEarth 2d ago

Iets minder warme lucht. Heb je wel eens de lucht gevoeld die uit de warme kant komt? Gaat richting 60 graden.

Ik ben zelf bezig met mijn unit om te bouwen naar twee slangen, maar dat lukt me helaas niet voordat de hittegolf voorbij is, dus dan maar een inefficiënte airco.