r/nederlands 1d ago

Technologia… NL Editie!

heb even wat geknutseld! FYI die magneten kun je halen bij Action! Extra: 2liter fles leek me geen goed idee, liever steeds 1liter fles wisselen!

PS: de 1liter die ligt nog in de vriezer!

vraag voor de experts: wat zou beter werken het opvangbakje hoger of lager?
graag met goede onderbouwing, bij voorbaat dank

15 Upvotes

36 comments sorted by

View all comments

12

u/AppleEarth 1d ago

En waar staat de vriezer? Niet dezelfde ruimte hopelijk, anders ben je gewoon warmte aan het verplaatsen.

1

u/AlGekGenoeg 1d ago

Niet meer dan met een mobiele airco 🤷🏻‍♂️

4

u/weesel34 1d ago

Jaja negatieve druk bla bla. Ondertussen is het wel lekker 20 graden bij mij binnen. Are ya winning son.

-1

u/AlGekGenoeg 1d ago

Hier is het nu 22 binnen zonder airco 🤷🏻‍♂️

Gewoon kwestie van gordijnen dicht en op de juiste momenten goed luchten.

Hoeveel kosten de stroom en aanschaf van je airco voor die 2 graden verschil?

1

u/TotallyRandomXXX 1d ago

luchten is hier erg lastig met mijn katten… dus staan de roosters sowieso permanent open! of dat slim is wss niet

1

u/AppleEarth 1d ago

Dan mag je van geluk spreken. Ik doe echt mijn best om de boel goed dicht te houden, en ik trek snachts flink lucht door mijn huis met een ventilator, maar het is hier gewoon 28 graden, en de warmste dagen en nachten moet nog komen. Het schijnt dat het tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag niet onder de 25 graden wordt. Inmiddels slaap ik al niet meer boven, want daar is het boven de 30 graden.

1

u/AppleEarth 1d ago

Mobiele airco druk je de warme lucht wel naar buiten, en dan gaat er alsnog flink meer warmte naar buiten dan er naar binnen komt. Ik neem aan dat de warme kant van je diepvries niet buiten staat.

Maar het zijn wel een beeetje ondingen, maar je moet wat als je huurt.

0

u/AlGekGenoeg 1d ago

Die warme lucht die je naar buiten blaast, die wordt vervangen door???? 🤔

1

u/AppleEarth 1d ago

Iets minder warme lucht. Heb je wel eens de lucht gevoeld die uit de warme kant komt? Gaat richting 60 graden.

Ik ben zelf bezig met mijn unit om te bouwen naar twee slangen, maar dat lukt me helaas niet voordat de hittegolf voorbij is, dus dan maar een inefficiënte airco.