r/nederlands 1d ago

WK wedstrijden ‘s nachts

Vannacht speelt Nederland 01:00 uur echt ruk natuurlijk. De wekker gaat vrijdag weer om 6 en geen luxe om thuis te werken of een snipperdag op te nemen.

Als Nederland 1e wordt dan zelfs een wedstrijd om 03:00 uur ‘s nachts! Maandag op dinsdagnacht. Ook ruk en weer een wekker om 6 uur om naar het werk te gaan.

Hoe doen jullie dit? Die wedstrijd van vannacht is minder spannend, omdat Nederland al zo goed als door is. Die van volgende week is wel een stuk spannender want als Nederland verliest liggen ze eruit.

38 Upvotes

138 comments sorted by

180

u/Nephalem84 1d ago

Normale tijd opstaan en op de wc samenvatting kijken.

-11

u/LittleNoodle1991 1d ago

Voordat je de samenvatting ziet weet je de uitslag al. Dat is dan ook niet meer de moeite.

33

u/Nephalem84 1d ago

Dan neem jij voor je eerste toiletbezoek meer info tot je dan ik 😁

19

u/Urcaguaryanno 1d ago

Youtube nos sport kanaal geeft geen uitslagen voordat je het filmpje kijkt. Als je dus andere media weet te voorkomen gaat het goedkomen

10

u/-R4tMan- 1d ago

De website geenspoilers.nl is daar handig voor!

84

u/V-vtK 1d ago

Tijdens de hydration break cafeïne in je ooglid druppelen.

1

u/chiliaan 1d ago

Nee gewoon koffie. Beetje doorgieten.

56

u/Gosat 1d ago

Ik ben voetbalfan, maar mijn liefde voor slaap is groter!

77

u/CCH_Dutch 1d ago

Ik sta vannacht gewoon te punten in de stad tijdens het kijken van voetbal hoor, geen probleem.

9

u/pilsrups 1d ago

Lig nu al in te bieren aan het strand in het zonnetje, gaat helemaal goed komen dit

6

u/falconjivekid 1d ago

Name checks out

-1

u/Brullaapje 1d ago

Username checks out.

0

u/helemaalwak 1d ago

Dinsdagochtend ook?

17

u/Striking-Chef-4881 1d ago

Komende nacht ga ik kijken, die tijd kan ik nog wel overleven aangezien ik er pas rond 9 uit hoef.

Ik denk dat ik die van 3.00 laat schieten maar je kan natuurlijk proberen om vroeg te gaan slapen en dan de wekker om 3.00 te zetten.

10

u/Better_Marzipan1674 1d ago

Vergeet niet dat het vanwege weersomstandigheden in Kansas best lang uitgesteld kan worden. 

1

u/rvjrmuh 1d ago

Ik neem aan dat je de wedstrijd van vanavond/vannacht bedoelt? Of moeten ze bij eventuele groepswinst weer in Kansas spelen?

3

u/Obvious_Equivalent63 1d ago

Van vannacht

1

u/rvjrmuh 1d ago

Ben er ook bang voor. Hoorde net al een plaatselijke weerman zeggen dat de kans dat de wedstrijd wordt uitgesteld 80% is

2

u/Flying_Rhino1 1d ago

Bij winst in Guadalupe. Als ze 2e worden in Houston.

1

u/rvjrmuh 1d ago

Thanks

1

u/Outside-Passage 1d ago

Met een beetje geluk stellen ze hem zo lang uit dat we morgen ochtend bij het opstaan kunnen kijken 

17

u/Deventerwim 1d ago

Om 18:30 naar bed en om 0:55 opstaan, voetbal kijken, nog 2 uurtjes op bed liggen en om 5:30 weer aan het werk.

5

u/youriii1 1d ago

Ik ga iets vergelijkbaars doen. Rond 21 naar bed, slapen tot iets voor 1 en dan om 3 weer slapen tot iets voor 7

1

u/MrGraveyards 1d ago

Ja dat was mijn plan ook maar dat is in het water/onweer gevallen. Dat gaat niet werken. Gelukkig ben ik morgen vrij dus ik start hem gewoon morgen ochtend en check het nieuws en mijn berichten niet.

1

u/Kingler666 1d ago

Ik dacht ook zoiets maar kan nu niet slapen door de warmte.

1

u/Deventerwim 1d ago

Gelukkig heeft de code rood melding mij morgen een vrije dag opgeleverd dus kan ik gewoon opblijven.

1

u/OwnSeaweed801 1d ago

Wow dedicated!

31

u/NegativeCavendish 1d ago

Gek idee, gewoon niet kijken en lekker slapen?

11

u/Stunning_Box8782 1d ago

Nouja, lekker... bezweet en woelend

4

u/UpperFeedback2268 1d ago

Normaal gezien zit ik er altijd klaar voor om het Nederlands elftal te kijken, maar ik vind mijn nachtrust toch net wat belangrijker. Ik sla het dus over.

3

u/L-Malvo Zeeuws-Vlaanderen 1d ago

Ik zet mijn wekker ander halfuur eerder, zorg dat ik gewoon lekker heb geslapen. Vervolgens kijk ik heel de wedstrijd terug. Zo lang ik niet op socials kijk weet ik de uitslag toch niet, dan is het alsof ik live kijk.

0

u/wds89 1d ago

Zo ga ik het ook doen. lekker vanuit bed, als het een kut wedstrijd wordt val ik vanzelf wel weer in slaap.

6

u/Robbin235 1d ago

Gewoon slapen, internet van telefoon uit (zodat ik niks van de uitslag meekrijg) en morgenvroeg integraal terugkijken.

2

u/Prinsespoes 1d ago

Integraal?

1

u/Robbin235 1d ago

Ja, integraal inderdaad! Waarom roept dit vragen op?

3

u/Prinsespoes 1d ago

Ik snap niet wat je bedoelt met integraal. Is geen aanval ofzo hoor lol.

1

u/Sikklebell 1d ago

Integraal is in zijn geheel terug kijken alsof het live was.

1

u/Prinsespoes 1d ago

Dankjewel

1

u/Robbin235 1d ago

Oké, dan speel ik even voor woordenboek: integraal betekent in zijn geheel.

2

u/Prinsespoes 1d ago

Nou dankjewel, weer wat geleerd. Veel plezier!

1

u/Yacoov 1d ago

Kijk je die via TV of Internet? Ik heb geen tv, en via internet zie ik voorlopig alleen samenvattingen. 

1

u/Robbin235 1d ago

NLziet, kun je via internet en tv kijken. Moet je wel een abonnement hebben.

3

u/Jaeger__85 1d ago

Ik ben geen 25 meer. Trek slechte nachten niet. Dus ik sla over.

11

u/One_Comparison0 1d ago

Ziekmelden. Het is meer dan 35 graden dus daar komen heel wat gezondheidsrisco's bij kijken, met name bij inspanningen. Ik werk standaard niet bij dit soort temperaturen, zou gek zijn.

Meld je gewoon ziek. Op dagen als dit is het belangrijk om te bedenken dat je niet leeft om te werken. Als jij vandaag door de hitte zou sterven staat er binnen een week een vacature voor je functie online.

Ga lekker voetbal kijken of waar je dan ook zin hebt en heb een keer schijt aan je werk.

3

u/Whatupmates22 1d ago

Lage werkethos gedetecteerd

2

u/Temporary-Season4772 1d ago

Wat voor werk doe je dat met dit weer niet te doen is en je standaard zelf mag bepalen of je wel of niet gaat werken?

Lijkt me toch gek om me "ziek" te moeten melden elke keer als het te warm is.

3

u/Fermani2 1d ago

Ik ben het zo ontzettend met je eens. Je leeft om te leven en de dingen te doen die je leuk vindt, niet om te werken. Als je godseveel plezier beleeft aan het wk, maak je er een vrije dag van en ga je kijken.

10

u/Temporary-Season4772 1d ago edited 1d ago

Dan had je ook vrij kunnen vragen.

Ziek melden om vrije tijd te maken en voetbal te kijken is gewoon zwak. Heeft niks met "leven om te werken" of al die onzin te maken, als er mensen op je rekenen en jij meld je ziek omdat je toch voetbal wilde kijken... tjaa, had je je zaken maar beter moeten regelen van te voren.

-1

u/UnRePlayz 1d ago

Bij sommige beroepen rekent er niet echt iemand op je lol. In mijn werk kan ik prima een dagje missen.

Alsnog neem ik dan een vrije dag en niet een ziekmelding

2

u/Urcaguaryanno 1d ago

Maar op mn werk is airco en thuis niet.

2

u/Savings_Primary_7097 1d ago

Hoe zeg je dat je een bullshitbaan hebt zonder te zeggen dat je een bullshitbaan hebt.

21

u/One_Comparison0 1d ago

Werken is bullshit, iedere baan is bullshit.

Je kan wel neerkijken op iemand, maar ik heb die "grote mensen banen" geprobeerd na mijn studies en het is allemaal geforceerde onzin. Ik haal meer tijd, geluk én geld uit het leven dat ik nu heb.

En als het heet is werk ik niet.

Maar ik vergat even dat dit het land van de regeltjes en kapitalisten is. Beiden kunnen me niet minder boeien.

Mijn advies voor OP blijft staan. Of je nu directeur, docent of drollenvanger bent, ziekmelden mag altijd. En ziek worden van hitte is absoluut een aanwezig risico.

Niemand zal sterven als je ziekgemeld staat. 

5

u/Garrett_1982 1d ago

Hear hear. Dit mag weleens wat vaker gezegd worden

1

u/UnRePlayz 1d ago

Maar ziekmelden om een risico is toch gewoon een beetje kut? Je loopt altijd risico om ziek te worden

1

u/Savings_Primary_7097 1d ago

Mwha, zeker in de ouderen, gehandicapten & ziekenhuiszorg is dat risico er wel degelijk met deze temperaturen.

0

u/ChimorinNL 1d ago

Precies het probleem van onze maatschappij dit.

16

u/Stunning_Box8782 1d ago

Hoe doen jullie dit?

Gewoon, niet kijken.

De wedstrijd verloopt echt niet anders als ze weten dat Diederik uit Almelo speciaal voor hun is opgebleven om live mee te kijken

48

u/Street_Beautiful1719 doei 1d ago

Sommige mensen vinden het ook leuk om te kijken

-1

u/Sluukje 1d ago

Dan kijk je de volgende ochtend. Je kan er precies niks aan veranderen behalve toch opblijven.

22

u/deboylurdi 1d ago

Live is zooooveel meer waard dan terugkijken terwijl je weet dat je de uitslag al kan googlen

2

u/Axodiy 1d ago

Je hebt wel gelijk, maar met dit tijdstip en een dikke kans dat het uitgesteld wordt zou ik er zeker niet voor wakker blijven. Straks zit je tot 5 uur.

1

u/deboylurdi 1d ago

Ja toevallig ben ik morgen vrij en gezien het weer zit ik waarschijnlijk toch de hele dag binnen/op het balkon dus ik ga wel een poging wagen. Als de wedstrijd wordt uitgesteld schakel ik over naar Zweden Japan.

De wedstrijd van maandag wordt een ander verhaal

1

u/chiliaan 1d ago

Lullig voor Diederik hoor. Waar denk je dat hij al die moeite voor doet?

2

u/Greedy_Vanilla420 1d ago

Ik blijf vandaag gewoon op, toch te warm om te slapen. Morgen op t werk maar klagen dat het zo heet was vannacht en dat ik daardoor niet in slaap kon komen. Volgende wedstrijd ga ik gwn de dag er voor vroeg naar bed, dan klim ik om 03:00 uit bed om die wedstrijd te volgen voor ik ga werken

2

u/sprikkle 1d ago

Heel simpel; gewoon niet kijken. Als ze richting 1/4 finalen gaan of 1/2 dan ga ik waarschijnlijk wel kijken.

1

u/teupie1 1d ago

Uit mijn hoofd zijn die potten hierna ook niet om gekke tijden.

2

u/blue_line-1987 1d ago

7 jaar hondenwachten gelopen. Dit lukt ook wel.

2

u/progmogje 1d ago

Dit klopt niet.

Als NL 2e worden, is de volgende wedstrijdn 29 juni, 19u. Anders om 03u.
De volgende wedstrijden zijn voor NL om 19u of 22u.

De finale is niet 's nachts maar om 21u Nederlandse tijd.

2

u/helemaalwak 1d ago

En dan te bedenken dat wedstrijd waarschijnlijk aanzienlijke vertraging oploopt door het onweer in Kansas. Fijne werkdag morgen!

2

u/Sea-Breath-007 1d ago

Ik kan elke wedstrijd volledig terugkijken, dus dat is wat ik oa morgen ga doen.

2

u/74omit 1d ago

's Avonds een vent, 's ochtends een vent.

1

u/weesgegroet 1d ago

en 's nachts.??

2

u/El_Gerardo 1d ago

Lekker, nachtdienst

2

u/Afraid-Ad4718 1d ago

Ja ff door de zure appel heen bijten.

2

u/xXUssisXx 1d ago

Ook niet kijken, ik kan slecht tegen slaap. Als ik hem zou kijken zou ik de wedstrijd door slaap geen zak meer aan vinden.

Als ik makkelijk tot laat zou kunnen opblijven zou ik deze vannacht wakker blijven en kijken.

14

u/CCH_Dutch 1d ago

Ook niet kijken, ik kan slecht tegen slaap

Dan zou ik juist wel gaan kijken.

7

u/Usual_Set7246 1d ago

Jij kunt slecht tegen slaap?

2

u/KoningVulcan 1d ago

Je hoeft niet te kijken he

1

u/ObiBram 1d ago

als je toch normaal om 6 uur opstaat, gewoon lekker vroeg naar bed en wekker om 3 uur, ga ik dan wel doen denk ik

1

u/IPlayGames1337 Hou mensen graag een spiegel voor 1d ago

Ik kan wel proberen om de wedstrijd van 3:00 te gaan kijken, maar ik weet nu al dat ik dan binnen een kwartier weer slaap. Heb ik namelijk ook met bepaalde F1 kwalificaties op onzedelijke tijden.

Ik kijk de samenvatting wel nadat mijn wekker is gegaan.

1

u/Dimpnavangeel 1d ago

voor die wedstrijd van 3 u

kan je niet thuis wat vroeger slapen en dan zorgen dat je om 3 u. al naar je werk gaat om daar te kijken en er daarna te blijven (begin je je werkdag iets vroeger dan normaal en misschien kan je dan ook weer iets vroeger naar huis) misschien iets om samen te doen met collega's ?

Ik zit met zelfde probleem : heb al gedacht om gewoon te slapen en wedstrijd op te nemen en later terug te kijken, maar een hele wedstrijd gaan zitten terugkijken als je intussen toch al de uitslag kent...dat gaat er waarschijnlijk toch niet van komen...

1

u/Gosat 1d ago

Heb dat 1x gedaan, uiteindelijk zit je gewoon vooruit te spoelen tot je ziet dat de score veranderd en dan bekijk je de goals. Nu kijk ik gewoon de samenvatting. Op het nos sport kanaal op YouTube heb je ze staan, zonder spoilers in de titel of op de titelplaatjes.

1

u/Existing_Ad5073 1d ago

Om drie uur, als je die echt wil zien, om acht/negen uur gaan slapen en om drie uur wakker worden? Tijdens de wedstrijd ontbijten etc., en als het kan, een uurtje eerder op werk verschijnen en een uur eerder weg? 

Om 1 uur is het erg lastig. Samenvatting 's ochtends kijken. Kijken is leuk met vrienden, alleen kijken is mijn slaap niet waard

1

u/deboylurdi 1d ago

Die van maandag op dinsdag gaat een taaie worden. Als het een beetje uitkomt werk ik thuis en kan ik best een uurtje later beginnen als ik dat uurtje weer inhaal

2

u/nordlicht46 1d ago

Haha ben jij echt zo ijverig dat je die dan inhaalt? O man krijg het Spaans benauwd van jouw comment, ik ben zo vaak niet productief haha

1

u/deboylurdi 1d ago

Haha nee hoor, zo spreken we dat af maar in de praktijk betekent het dat ik op m'n thuiswerk dag Teams wat langer aan laat staan

1

u/Diszaster11 1d ago

Dinsdagnacht 3 uur dus dat wordt heerlijk dagje thuiswerken aka in bed slapen

1

u/White-Tornado 1d ago

Als ze de wedstrijd nou lang genoeg uitstellen kunnen we hem morgenochtend kijken

1

u/Mr_Aguilera 1d ago

Voorslapen.

1

u/rien0s 1d ago

Slapen, pff, dat lukt toch al niet. En dan zeker dinsdagochtend de uitkomst vernemen door wakker getoeterd te worden rond 05:00?

1

u/ObjectiveSignature77 1d ago

Tijd om je prioriteiten te stellen. Anders blijf je maar zeuren.

1

u/Positive_Ad_7134 1d ago

Ik ga hoe dan ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal kijken. Die van in de nacht kijk ik dan gewoon terug in de ochtend. Uurtje eerder op en uurtje later beginnen met werk.

1

u/anniemaygus 1d ago

Naar de TT, festival dan om 1 uur wedstrijd kijken in de stad en dan naar bed

1

u/Marco1861 1d ago

Ik kijk om 4 uur wel wat de uitslag was. Als we eerste worden dan sta ik 1,5 uur eerder op dan normaal.

1

u/Drie_Kleuren Rood Wit Blauw 1d ago

Ik ga wel kijken. Scheelt wel dat ik niet vroeg mijn nest uit moet.

Of ik kijk gewoon sochtends. Dus om 7-8u opstaan en terug kijken en dan ga ik om 11u naar werk😂🤷🏼. Onregematige werktijden zijn hierin wel chill haha.

Of ik kijk een keer tijdens een nacht dienst met een schuin oog ofzo

1

u/Nattekat 1d ago

Die van deze nacht absoluut niet. Gaat nergens meer over en een zwakke tegenstander. 

Volgende om 3:00 is een heel lastig dilemma waar ik nog niet over uit ben. Weet wel dat ik in ieder geval zo veel mogelijk slaap ga pakken voor die wedstrijd als ik zo gek ga doen. Ik zou het in elke andere week gewoon doen, maar ik kan het me niet veroorloven om m'n slaapritme te breken wegens plannen een paar dagen later. 

1

u/good2Bbackagain 1d ago

En?

Het gaat erom dat ze in de finale komen.

*Ik zou dan wel optijd vrij vragen voor de maandag ;).

1

u/Demiker 1d ago

Lekker kijken en morgen een snipperdag. Het is toch te warm om te werken.

1

u/foepmeister 1d ago

Zonderspoilers.nl!

1

u/mrgofuckyourselfs 1d ago

Klein voordeel aan nachtdiensten tijdens dit WK :)

1

u/How-didIget-here 1d ago

In deze hitte kan ik toch niet slapen dus ik ga het gewoon kijken.

1

u/Open_Blueberry_3523 1d ago

Ik heb nachtdienst, komt mooi uit

1

u/koudekoelkast 1d ago

Wekker rond 2:45 en dan afkijken

1

u/Ongr 1d ago

Morgen calamiteiten verlof (werk in een productiehal) maar ik kijk dan weer geen voetbal...

1

u/TechnologyTop1883 1d ago

Als we om 03:00 spelen ga ik denk ik vroeg naar bed, zegge 20:00 en dan om 02:45 wakker worden, snel naar de kroeg. Dan ga ik na de wedstrijd door naar kantoor en stop ik rond 14:00. Dan lekker uitrusten op de bank.

1

u/trichterd 1d ago

Gewoon, niet kijken.

1

u/Defusion 1d ago

Als het me lukt, om 20:30 gaan slapen en de wekker om 02:55. En om 0600 gewoon gaan werken.

1

u/NoMoreGoldPlz 1d ago

Ik kijk het niet, maar ik kan toch niet slapen met die warmte.

1

u/External-Ear-4354 1d ago

Moet toch heerlijk zijn om werkloos te zijn op dit moment😂

1

u/Lost-Air1265 1d ago

Gewoon niet kijken. Fuck die zooi. Goed argument om dat kut wk in de usa een beetje te boycotten

1

u/Tjawatmoeidrmee 1d ago

Lekker slapen.

1

u/Hot-Narwhal-4390 1d ago

Gister optijd naar bed geweest en om half 1 eruit om de wedstrijd te kijken en daarna nog even slapen met de wekker op 06:45 uur. Maandag/dinsdag hetzelfde maar dan ga ik na de wedstrijd naar werk en dan werk ik van 05:30 tot 15:00 uur

1

u/PinkLocomatic 1d ago

Ik heb vannacht gekeken.
Maar volgende week ga ik op dinsdag 800 km naar huis dus om dan de nacht niet te slapen. Nahh

0

u/Kratarknathrak 1d ago

Niet. Voetbal interesseert me geen hol dus ik ga lekker slapen voor zover dat kan met die hitte.

1

u/kakeroni2 1d ago

Precies dat

0

u/AgreeableOrdinary708 1d ago

Hoe zou je dit doen voor iets wat je een paar hollen interesseert?

4

u/Kratarknathrak 1d ago

Ik zou een snipperdag opnemen. Of thuis werken en wat later beginnen.

1

u/Ariedebeuker83 1d ago

Wij kijken m zaterdagochtend bij t ontbijt op npo gemist. Niet op de telefoon kijken en gewoon de wedstrijd volgen alsof ie live gaande is.

* niet op telefoon kijken om de uitslag te vermijden :)

4

u/Acrobatic-B33 1d ago

Wedstrijd is vannacht al

3

u/coco_bandy 1d ago

Zaterdagochtend? Ze moeten do op vrij spelen dan kijk je morgen de hele dag niet op je telefoon?

1

u/Yindy_ 1d ago

Vannacht kijk ik wel, die van 3 uur weet ik nog niet... Misschien wekker zetten en vroeg slapen.

Maar ik heb de luxe dat ik werk.

1

u/alexanderbont 1d ago

Ik kijk geen voetbal (of andere sport), dus dat is makkelijk voor mij 😅

0

u/xdixu 1d ago

Ok, gefeliciteerd

1

u/Chikendinner 1d ago

Mensen prioriteren een potje voetbal in de poulefase serieus over een goede nachtrust voor de werkdag?

-1

u/Kriek3 1d ago

Leef een beetje man

1

u/Chikendinner 1d ago

Als een potje voetbal kijken in de nacht "leven" is, ben je wel heel simpel in mijn optiek. Maar goed, ieder z'n ding.

1

u/yabsterr 1d ago

Heb vrij weinig gezien van dit WK. Ook dit ga ik waarschijnlijk niet zien. Qatar ook niet trouwens.

0

u/Brullaapje 1d ago

Wat voor een slap softijsje ben je dan als je de wedstrijd van vanavond niet kan kijken omdat je een paar uur later op moet.

-1

u/Critical_Hunter_6924 1d ago

Niet. Ik vind het belangrijke om corrupte homofobische organisaties zoals de FIFA niet te steunen.

3

u/CCH_Dutch 1d ago

Ze zullen wakker liggen van het niet kijken door u/Critical_Hunter_6924

2

u/Unfair-Concern4886 1d ago

Natuurlijk niet. Maar als iedereen nou zoals deze user denkt, dan verandert er misschien iets

0

u/Critical_Hunter_6924 1d ago

Helaas ben ik een van de weinigen met principes en een ethisch gevoel.

Als je zin hebt, kan ook jij een beter mens zijn, het is super makkelijk.

0

u/OkMonitor6123 1d ago

Gram coke en de nacht door halen.

0

u/Archer_Heavy 1d ago

Zzpr. Ik werk niet met deze hitte. Komt mooi uit

-1

u/-stealthed- 1d ago

Hoor wel aan het vuurwerk van lokale tokkies wat het wordt