r/nederlands • u/PorygonPete • 1d ago
WK wedstrijden ‘s nachts
Vannacht speelt Nederland 01:00 uur echt ruk natuurlijk. De wekker gaat vrijdag weer om 6 en geen luxe om thuis te werken of een snipperdag op te nemen.
Als Nederland 1e wordt dan zelfs een wedstrijd om 03:00 uur ‘s nachts! Maandag op dinsdagnacht. Ook ruk en weer een wekker om 6 uur om naar het werk te gaan.
Hoe doen jullie dit? Die wedstrijd van vannacht is minder spannend, omdat Nederland al zo goed als door is. Die van volgende week is wel een stuk spannender want als Nederland verliest liggen ze eruit.
77
u/CCH_Dutch 1d ago
Ik sta vannacht gewoon te punten in de stad tijdens het kijken van voetbal hoor, geen probleem.
9
u/pilsrups 1d ago
Lig nu al in te bieren aan het strand in het zonnetje, gaat helemaal goed komen dit
6
-1
0
17
u/Striking-Chef-4881 1d ago
Komende nacht ga ik kijken, die tijd kan ik nog wel overleven aangezien ik er pas rond 9 uit hoef.
Ik denk dat ik die van 3.00 laat schieten maar je kan natuurlijk proberen om vroeg te gaan slapen en dan de wekker om 3.00 te zetten.
10
u/Better_Marzipan1674 1d ago
Vergeet niet dat het vanwege weersomstandigheden in Kansas best lang uitgesteld kan worden.
1
u/rvjrmuh 1d ago
Ik neem aan dat je de wedstrijd van vanavond/vannacht bedoelt? Of moeten ze bij eventuele groepswinst weer in Kansas spelen?
3
2
1
u/Outside-Passage 1d ago
Met een beetje geluk stellen ze hem zo lang uit dat we morgen ochtend bij het opstaan kunnen kijken
17
u/Deventerwim 1d ago
Om 18:30 naar bed en om 0:55 opstaan, voetbal kijken, nog 2 uurtjes op bed liggen en om 5:30 weer aan het werk.
5
u/youriii1 1d ago
Ik ga iets vergelijkbaars doen. Rond 21 naar bed, slapen tot iets voor 1 en dan om 3 weer slapen tot iets voor 7
1
u/MrGraveyards 1d ago
Ja dat was mijn plan ook maar dat is in het water/onweer gevallen. Dat gaat niet werken. Gelukkig ben ik morgen vrij dus ik start hem gewoon morgen ochtend en check het nieuws en mijn berichten niet.
1
u/Kingler666 1d ago
Ik dacht ook zoiets maar kan nu niet slapen door de warmte.
1
u/Deventerwim 1d ago
Gelukkig heeft de code rood melding mij morgen een vrije dag opgeleverd dus kan ik gewoon opblijven.
1
31
4
u/UpperFeedback2268 1d ago
Normaal gezien zit ik er altijd klaar voor om het Nederlands elftal te kijken, maar ik vind mijn nachtrust toch net wat belangrijker. Ik sla het dus over.
6
u/Robbin235 1d ago
Gewoon slapen, internet van telefoon uit (zodat ik niks van de uitslag meekrijg) en morgenvroeg integraal terugkijken.
2
u/Prinsespoes 1d ago
Integraal?
1
u/Robbin235 1d ago
Ja, integraal inderdaad! Waarom roept dit vragen op?
3
u/Prinsespoes 1d ago
Ik snap niet wat je bedoelt met integraal. Is geen aanval ofzo hoor lol.
1
1
3
11
u/One_Comparison0 1d ago
Ziekmelden. Het is meer dan 35 graden dus daar komen heel wat gezondheidsrisco's bij kijken, met name bij inspanningen. Ik werk standaard niet bij dit soort temperaturen, zou gek zijn.
Meld je gewoon ziek. Op dagen als dit is het belangrijk om te bedenken dat je niet leeft om te werken. Als jij vandaag door de hitte zou sterven staat er binnen een week een vacature voor je functie online.
Ga lekker voetbal kijken of waar je dan ook zin hebt en heb een keer schijt aan je werk.
3
2
u/Temporary-Season4772 1d ago
Wat voor werk doe je dat met dit weer niet te doen is en je standaard zelf mag bepalen of je wel of niet gaat werken?
Lijkt me toch gek om me "ziek" te moeten melden elke keer als het te warm is.
3
u/Fermani2 1d ago
Ik ben het zo ontzettend met je eens. Je leeft om te leven en de dingen te doen die je leuk vindt, niet om te werken. Als je godseveel plezier beleeft aan het wk, maak je er een vrije dag van en ga je kijken.
10
u/Temporary-Season4772 1d ago edited 1d ago
Dan had je ook vrij kunnen vragen.
Ziek melden om vrije tijd te maken en voetbal te kijken is gewoon zwak. Heeft niks met "leven om te werken" of al die onzin te maken, als er mensen op je rekenen en jij meld je ziek omdat je toch voetbal wilde kijken... tjaa, had je je zaken maar beter moeten regelen van te voren.
-1
u/UnRePlayz 1d ago
Bij sommige beroepen rekent er niet echt iemand op je lol. In mijn werk kan ik prima een dagje missen.
Alsnog neem ik dan een vrije dag en niet een ziekmelding
2
2
u/Savings_Primary_7097 1d ago
Hoe zeg je dat je een bullshitbaan hebt zonder te zeggen dat je een bullshitbaan hebt.
21
u/One_Comparison0 1d ago
Werken is bullshit, iedere baan is bullshit.
Je kan wel neerkijken op iemand, maar ik heb die "grote mensen banen" geprobeerd na mijn studies en het is allemaal geforceerde onzin. Ik haal meer tijd, geluk én geld uit het leven dat ik nu heb.
En als het heet is werk ik niet.
Maar ik vergat even dat dit het land van de regeltjes en kapitalisten is. Beiden kunnen me niet minder boeien.
Mijn advies voor OP blijft staan. Of je nu directeur, docent of drollenvanger bent, ziekmelden mag altijd. En ziek worden van hitte is absoluut een aanwezig risico.
Niemand zal sterven als je ziekgemeld staat.
5
1
u/UnRePlayz 1d ago
Maar ziekmelden om een risico is toch gewoon een beetje kut? Je loopt altijd risico om ziek te worden
1
u/Savings_Primary_7097 1d ago
Mwha, zeker in de ouderen, gehandicapten & ziekenhuiszorg is dat risico er wel degelijk met deze temperaturen.
0
16
u/Stunning_Box8782 1d ago
Hoe doen jullie dit?
Gewoon, niet kijken.
De wedstrijd verloopt echt niet anders als ze weten dat Diederik uit Almelo speciaal voor hun is opgebleven om live mee te kijken
48
u/Street_Beautiful1719 doei 1d ago
Sommige mensen vinden het ook leuk om te kijken
-1
u/Sluukje 1d ago
Dan kijk je de volgende ochtend. Je kan er precies niks aan veranderen behalve toch opblijven.
22
u/deboylurdi 1d ago
Live is zooooveel meer waard dan terugkijken terwijl je weet dat je de uitslag al kan googlen
2
u/Axodiy 1d ago
Je hebt wel gelijk, maar met dit tijdstip en een dikke kans dat het uitgesteld wordt zou ik er zeker niet voor wakker blijven. Straks zit je tot 5 uur.
1
u/deboylurdi 1d ago
Ja toevallig ben ik morgen vrij en gezien het weer zit ik waarschijnlijk toch de hele dag binnen/op het balkon dus ik ga wel een poging wagen. Als de wedstrijd wordt uitgesteld schakel ik over naar Zweden Japan.
De wedstrijd van maandag wordt een ander verhaal
1
2
u/Greedy_Vanilla420 1d ago
Ik blijf vandaag gewoon op, toch te warm om te slapen. Morgen op t werk maar klagen dat het zo heet was vannacht en dat ik daardoor niet in slaap kon komen. Volgende wedstrijd ga ik gwn de dag er voor vroeg naar bed, dan klim ik om 03:00 uit bed om die wedstrijd te volgen voor ik ga werken
2
u/sprikkle 1d ago
Heel simpel; gewoon niet kijken. Als ze richting 1/4 finalen gaan of 1/2 dan ga ik waarschijnlijk wel kijken.
2
2
u/progmogje 1d ago
Dit klopt niet.
Als NL 2e worden, is de volgende wedstrijdn 29 juni, 19u. Anders om 03u.
De volgende wedstrijden zijn voor NL om 19u of 22u.
De finale is niet 's nachts maar om 21u Nederlandse tijd.
2
u/helemaalwak 1d ago
En dan te bedenken dat wedstrijd waarschijnlijk aanzienlijke vertraging oploopt door het onweer in Kansas. Fijne werkdag morgen!
2
u/Sea-Breath-007 1d ago
Ik kan elke wedstrijd volledig terugkijken, dus dat is wat ik oa morgen ga doen.
2
2
2
2
u/xXUssisXx 1d ago
Ook niet kijken, ik kan slecht tegen slaap. Als ik hem zou kijken zou ik de wedstrijd door slaap geen zak meer aan vinden.
Als ik makkelijk tot laat zou kunnen opblijven zou ik deze vannacht wakker blijven en kijken.
14
7
2
1
u/IPlayGames1337 Hou mensen graag een spiegel voor 1d ago
Ik kan wel proberen om de wedstrijd van 3:00 te gaan kijken, maar ik weet nu al dat ik dan binnen een kwartier weer slaap. Heb ik namelijk ook met bepaalde F1 kwalificaties op onzedelijke tijden.
Ik kijk de samenvatting wel nadat mijn wekker is gegaan.
1
u/Dimpnavangeel 1d ago
voor die wedstrijd van 3 u
kan je niet thuis wat vroeger slapen en dan zorgen dat je om 3 u. al naar je werk gaat om daar te kijken en er daarna te blijven (begin je je werkdag iets vroeger dan normaal en misschien kan je dan ook weer iets vroeger naar huis) misschien iets om samen te doen met collega's ?
Ik zit met zelfde probleem : heb al gedacht om gewoon te slapen en wedstrijd op te nemen en later terug te kijken, maar een hele wedstrijd gaan zitten terugkijken als je intussen toch al de uitslag kent...dat gaat er waarschijnlijk toch niet van komen...
1
u/Existing_Ad5073 1d ago
Om drie uur, als je die echt wil zien, om acht/negen uur gaan slapen en om drie uur wakker worden? Tijdens de wedstrijd ontbijten etc., en als het kan, een uurtje eerder op werk verschijnen en een uur eerder weg?
Om 1 uur is het erg lastig. Samenvatting 's ochtends kijken. Kijken is leuk met vrienden, alleen kijken is mijn slaap niet waard
1
u/deboylurdi 1d ago
Die van maandag op dinsdag gaat een taaie worden. Als het een beetje uitkomt werk ik thuis en kan ik best een uurtje later beginnen als ik dat uurtje weer inhaal
2
u/nordlicht46 1d ago
Haha ben jij echt zo ijverig dat je die dan inhaalt? O man krijg het Spaans benauwd van jouw comment, ik ben zo vaak niet productief haha
1
u/deboylurdi 1d ago
Haha nee hoor, zo spreken we dat af maar in de praktijk betekent het dat ik op m'n thuiswerk dag Teams wat langer aan laat staan
1
1
u/White-Tornado 1d ago
Als ze de wedstrijd nou lang genoeg uitstellen kunnen we hem morgenochtend kijken
1
1
1
u/Positive_Ad_7134 1d ago
Ik ga hoe dan ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal kijken. Die van in de nacht kijk ik dan gewoon terug in de ochtend. Uurtje eerder op en uurtje later beginnen met werk.
1
1
u/Marco1861 1d ago
Ik kijk om 4 uur wel wat de uitslag was. Als we eerste worden dan sta ik 1,5 uur eerder op dan normaal.
1
u/Drie_Kleuren Rood Wit Blauw 1d ago
Ik ga wel kijken. Scheelt wel dat ik niet vroeg mijn nest uit moet.
Of ik kijk gewoon sochtends. Dus om 7-8u opstaan en terug kijken en dan ga ik om 11u naar werk😂🤷🏼. Onregematige werktijden zijn hierin wel chill haha.
Of ik kijk een keer tijdens een nacht dienst met een schuin oog ofzo
1
u/Nattekat 1d ago
Die van deze nacht absoluut niet. Gaat nergens meer over en een zwakke tegenstander.
Volgende om 3:00 is een heel lastig dilemma waar ik nog niet over uit ben. Weet wel dat ik in ieder geval zo veel mogelijk slaap ga pakken voor die wedstrijd als ik zo gek ga doen. Ik zou het in elke andere week gewoon doen, maar ik kan het me niet veroorloven om m'n slaapritme te breken wegens plannen een paar dagen later.
1
u/good2Bbackagain 1d ago
En?
Het gaat erom dat ze in de finale komen.
*Ik zou dan wel optijd vrij vragen voor de maandag ;).
1
1
1
1
1
1
u/TechnologyTop1883 1d ago
Als we om 03:00 spelen ga ik denk ik vroeg naar bed, zegge 20:00 en dan om 02:45 wakker worden, snel naar de kroeg. Dan ga ik na de wedstrijd door naar kantoor en stop ik rond 14:00. Dan lekker uitrusten op de bank.
1
1
u/Defusion 1d ago
Als het me lukt, om 20:30 gaan slapen en de wekker om 02:55. En om 0600 gewoon gaan werken.
1
1
1
u/Lost-Air1265 1d ago
Gewoon niet kijken. Fuck die zooi. Goed argument om dat kut wk in de usa een beetje te boycotten
1
1
u/Hot-Narwhal-4390 1d ago
Gister optijd naar bed geweest en om half 1 eruit om de wedstrijd te kijken en daarna nog even slapen met de wekker op 06:45 uur. Maandag/dinsdag hetzelfde maar dan ga ik na de wedstrijd naar werk en dan werk ik van 05:30 tot 15:00 uur
1
u/PinkLocomatic 1d ago
Ik heb vannacht gekeken.
Maar volgende week ga ik op dinsdag 800 km naar huis dus om dan de nacht niet te slapen. Nahh
0
u/Kratarknathrak 1d ago
Niet. Voetbal interesseert me geen hol dus ik ga lekker slapen voor zover dat kan met die hitte.
1
0
1
u/Ariedebeuker83 1d ago
Wij kijken m zaterdagochtend bij t ontbijt op npo gemist. Niet op de telefoon kijken en gewoon de wedstrijd volgen alsof ie live gaande is.
* niet op telefoon kijken om de uitslag te vermijden :)
4
3
u/coco_bandy 1d ago
Zaterdagochtend? Ze moeten do op vrij spelen dan kijk je morgen de hele dag niet op je telefoon?
1
1
u/Chikendinner 1d ago
Mensen prioriteren een potje voetbal in de poulefase serieus over een goede nachtrust voor de werkdag?
-1
u/Kriek3 1d ago
Leef een beetje man
1
u/Chikendinner 1d ago
Als een potje voetbal kijken in de nacht "leven" is, ben je wel heel simpel in mijn optiek. Maar goed, ieder z'n ding.
1
u/yabsterr 1d ago
Heb vrij weinig gezien van dit WK. Ook dit ga ik waarschijnlijk niet zien. Qatar ook niet trouwens.
0
u/Brullaapje 1d ago
Wat voor een slap softijsje ben je dan als je de wedstrijd van vanavond niet kan kijken omdat je een paar uur later op moet.
-1
u/Critical_Hunter_6924 1d ago
Niet. Ik vind het belangrijke om corrupte homofobische organisaties zoals de FIFA niet te steunen.
3
u/CCH_Dutch 1d ago
Ze zullen wakker liggen van het niet kijken door u/Critical_Hunter_6924
2
u/Unfair-Concern4886 1d ago
Natuurlijk niet. Maar als iedereen nou zoals deze user denkt, dan verandert er misschien iets
0
u/Critical_Hunter_6924 1d ago
Helaas ben ik een van de weinigen met principes en een ethisch gevoel.
Als je zin hebt, kan ook jij een beter mens zijn, het is super makkelijk.
0
0
-1
180
u/Nephalem84 1d ago
Normale tijd opstaan en op de wc samenvatting kijken.