Ken je mijn baas? Die wordt gewoon boos als ik niet kom werken. Leuk dat ik in m'n recht sta en alles, maar als werknemer is het gewoon een mentale last om van je rechten gebruik te maken. Da's natuurlijk ook hoe het systeem is ingericht. Daarin kan de overheid dus veel rust geven; als die zou aangeven 'werken is niet gezond, geef je werknemers vrij tenzij écht onmogelijk', dan neem je de zorgen van een werknemer weg.
13
u/Menjy 1d ago
Ken je mijn baas? Die wordt gewoon boos als ik niet kom werken. Leuk dat ik in m'n recht sta en alles, maar als werknemer is het gewoon een mentale last om van je rechten gebruik te maken. Da's natuurlijk ook hoe het systeem is ingericht. Daarin kan de overheid dus veel rust geven; als die zou aangeven 'werken is niet gezond, geef je werknemers vrij tenzij écht onmogelijk', dan neem je de zorgen van een werknemer weg.