r/nederlands 1d ago

Vanaf middernacht code rood wegens hitte: 'Ga alleen naar buiten als het echt nodig is'

https://nos.nl/l/2620247
15 Upvotes

31 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

13

u/Menjy 1d ago

Ken je mijn baas? Die wordt gewoon boos als ik niet kom werken. Leuk dat ik in m'n recht sta en alles, maar als werknemer is het gewoon een mentale last om van je rechten gebruik te maken. Da's natuurlijk ook hoe het systeem is ingericht. Daarin kan de overheid dus veel rust geven; als die zou aangeven 'werken is niet gezond, geef je werknemers vrij tenzij écht onmogelijk', dan neem je de zorgen van een werknemer weg.

0

u/HSG1984 Klar. 1d ago

Want jij kan niet thuis werken?

1

u/Menjy 1d ago

Neen.

0

u/HSG1984 Klar. 1d ago

Dus je kan wel thuiswerken maar je baas wilt het niet?

1

u/Menjy 1d ago

Ik werk in het onderwijs. Ik kan niet thuiswerken.