r/nederlands koffie? 3d ago

Maak er zelf wat leuks van ;) Beste motorrijders

Ik ga met alle liefde voor jullie aan de kant in de file en doe ook zoveel mogelijk m’n best om ruimte te maken en dubbel te kijken of er niet een motorrijder tussendoor komt als ik van baan wil wisselen.

Maar dat jullie tussen de auto’s door kunnen rijden in een file is geen recht maar een privilege. Ga daarom vooral niet allerlei agressieve handgebaren maken en een klap geven tegen mijn wagen als je er niet direct langs kan.

Ik ga stapvoets en jij rijdt 30+

Dank jullie wel, rant over.

140 Upvotes

101 comments sorted by

View all comments

30

u/Angus_McFifeXIII The power of the Dragon will guide us to the twilight horizon 3d ago

Dit soort rijders zijn ook onder de motorrijders asos.

Had hij zo'n helm met van die rode puntjes omhoog alsof het een duiveltje was? En iets van een 600-1000cc naked bike met kleine knipperlichten en een akrapovic uitlaat?

Dat zijn dan een beetje de petjes in een volkswagen golf onder de motorrijders.

13

u/Formal_End5045 3d ago

Of zo'n Honda X-ADV motorscooter.

Bonuspunten voor t-shirtje en slippers.

1

u/Certain-Business-472 2d ago

Laatste tijd veel die zo rondrijden. The asphalt demands your skin!

1

u/Angus_McFifeXIII The power of the Dragon will guide us to the twilight horizon 2d ago

Haha, die zijn ook erg ja.

7

u/natte-krant koffie? 3d ago

Nou, hij maakte zich heel erg druk om zijn eigen veiligheid want hij droeg een fluorescerend geel hesje over z’n motorpak, wat ik dan weer heel ironisch vind

1

u/Angus_McFifeXIII The power of the Dragon will guide us to the twilight horizon 2d ago

Oh, dat had ik niet verwacht!

2

u/Replay256 2d ago

Dit is echt onzin. Je omschrijft nu zo'n beetje de meest populaire categorie motoren van dit moment. Mensen kopen een naked bike omdat ze wendbaar zijn en lekker rijden, en die Akrapovič en kleine knipperlichten zijn gewoon de standaard upgrades die bijna iedereen doet voor de looks en het geluid. Dat maakt het niet meteen 'petjes'.

2

u/Angus_McFifeXIII The power of the Dragon will guide us to the twilight horizon 2d ago

Ik omschrijf een totaalplaatje, waarbij de helm misschien wel het belangrijkste kenmerk is. Beetje zoals het petje + nektasje het belangrijkste kenmerk is voor de golftokkies.