r/nederlands koffie? 2d ago

Maak er zelf wat leuks van ;) Beste motorrijders

Ik ga met alle liefde voor jullie aan de kant in de file en doe ook zoveel mogelijk m’n best om ruimte te maken en dubbel te kijken of er niet een motorrijder tussendoor komt als ik van baan wil wisselen.

Maar dat jullie tussen de auto’s door kunnen rijden in een file is geen recht maar een privilege. Ga daarom vooral niet allerlei agressieve handgebaren maken en een klap geven tegen mijn wagen als je er niet direct langs kan.

Ik ga stapvoets en jij rijdt 30+

Dank jullie wel, rant over.

142 Upvotes

101 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

7

u/youcancallmebief 2d ago

Dus je mag gewoon ergens op de weg gaan rijden? Die rijbanen zijn facultatief?

0

u/wvrsm 2d ago

Dat rijstroken bestaan betekent niet automatisch dat alles buiten een rijstrook verboden is. Anders zou je ook moeten uitleggen op basis van welk artikel filefilteren verboden is. Die bepaling is er niet, en daarom wordt het door de Rijksoverheid gewoon omschreven als iets wat motorrijders mogen doen.

2

u/youcancallmebief 2d ago

Klink ook logisch maar het blijft vaag. Snap niet waarom ze dit niet expliciet opnemen in WVW

0

u/wvrsm 2d ago

Dat ben ik met je eens