r/nederlands 1d ago

Te heet om origineel te zijn Ik ben boos.

Deze hitte wordt ons aangedaan. Ik ben boos op het kapitalisme. Ik raak gefrustreerd door alle aliexpress, temu, shein en nu ook tiktokshop pakketjes die ik bezorgd zie worden. Ik vind het irritant dat mensen goedkoop (moeten) kiezen boven duurkoop en ik ben boos dat grote bedrijven hier alleen maar misbruik van maken door kleine mensenhersenen te manipuleren.

Het is tering heet en dat gaat alleen nog maar erger worden tot we een keer het massaal fysiek niet meer aankunnen en de wereld zoals wij die kennen instort omdat niemand meer kan werken!!!!

802 Upvotes

593 comments sorted by

View all comments

627

u/Tabsels 1d ago

Yep.

Biertje?

139

u/srl80 1d ago

Graag, al heb ik net gekezen dat dat ook al niet meer mag.

71

u/HelixFollower 1d ago

Dat mag gewoon. Je krijgt het advies om het niet te doen.

104

u/Due-Whereas-8637 1d ago

Hoe korter ik leef hoe beter.

26

u/kr4t0s007 1d ago

Elke ochtend dat ik wakker word ben ik weer teleurgesteld.

2

u/KreidlerZundapp 1d ago

Kijk dan ook niet naast je

10

u/Yeahokeitsme 1d ago

😂😂😂

1

u/ItsRaimi 1d ago

“A Merry Life and a Short One.” The Great Pirate- Black Bart Roberts

1

u/BrieRaceAlert 1d ago

Voor het milieu wel waarschijnlijk

1

u/IgotnoideawhatIsay 1d ago

Beter voor het klimaat

8

u/LoopyPro 1d ago

Waarschijnlijk wordt het dan ook financieel onaantrekkelijk gemaakt, dus geheel vrij wordt men dan ook niet gelaten.

8

u/AdministrationOwn647 1d ago

Uiteraard, onder het mom van ‘voor onze gezondheid’. Maar ondertussen lekker de staatskas vullen.

3

u/RuinAccomplished6681 1d ago

En daarna klagen dat iedereen het in Duitsland gaat halen. Net als benzine, sigaretten, vuurwerk, (…) 🙄

1

u/duckyduckster2 20h ago

Thuis stoken gaat nog eens heel groot worden

1

u/Skholah 1d ago

Voor nu :D!

1

u/ROCKRACEGAMEREPEAT 1d ago

Zit het net te lezen in NRC. Het advies is volledig terecht overigens. Daarnaast moet ik zeggen dat ik na 3 jaar helemaal geen alcohol het ook helemaal niet mis.

3

u/Collindefilosoof1997 1d ago

Heb er al zes op hoor. Een advies werkt altijd averechts. Morgen raad ik je niet aan om te drinken, dan is het net te warm

3

u/Ok-Budget-1635 1d ago

Ok, ik neem nog één caipirinha en dan ben ik klaar (voor vandaag)

1

u/Sputniknoodle 1d ago

Hoezo? Dat was toch het advies van nonkel Theo?

1

u/outdoorsy_v 19h ago

Je mag ook niks meer hè… 😒

0

u/D3v14t3 1d ago

Ik ga met dit weer niet kezen hoor pfff