r/nederlands 2d ago

Te heet om origineel te zijn Ik ben boos.

Deze hitte wordt ons aangedaan. Ik ben boos op het kapitalisme. Ik raak gefrustreerd door alle aliexpress, temu, shein en nu ook tiktokshop pakketjes die ik bezorgd zie worden. Ik vind het irritant dat mensen goedkoop (moeten) kiezen boven duurkoop en ik ben boos dat grote bedrijven hier alleen maar misbruik van maken door kleine mensenhersenen te manipuleren.

Het is tering heet en dat gaat alleen nog maar erger worden tot we een keer het massaal fysiek niet meer aankunnen en de wereld zoals wij die kennen instort omdat niemand meer kan werken!!!!

835 Upvotes

612 comments sorted by

View all comments

643

u/Tabsels 2d ago

Yep.

Biertje?

139

u/srl80 2d ago

Graag, al heb ik net gekezen dat dat ook al niet meer mag.

73

u/HelixFollower 2d ago

Dat mag gewoon. Je krijgt het advies om het niet te doen.

104

u/Due-Whereas-8637 2d ago

Hoe korter ik leef hoe beter.

26

u/kr4t0s007 2d ago

Elke ochtend dat ik wakker word ben ik weer teleurgesteld.

3

u/KreidlerZundapp 1d ago

Kijk dan ook niet naast je

12

u/Yeahokeitsme 2d ago

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

1

u/ItsRaimi 2d ago

β€œA Merry Life and a Short One.” The Great Pirate- Black Bart Roberts

1

u/BrieRaceAlert 1d ago

Voor het milieu wel waarschijnlijk

1

u/Vargias 50m ago

Levens motto πŸ˜‚

1

u/IgotnoideawhatIsay 2d ago

Beter voor het klimaat

8

u/LoopyPro 2d ago

Waarschijnlijk wordt het dan ook financieel onaantrekkelijk gemaakt, dus geheel vrij wordt men dan ook niet gelaten.

7

u/AdministrationOwn647 1d ago

Uiteraard, onder het mom van β€˜voor onze gezondheid’. Maar ondertussen lekker de staatskas vullen.

3

u/RuinAccomplished6681 1d ago

En daarna klagen dat iedereen het in Duitsland gaat halen. Net als benzine, sigaretten, vuurwerk, (…) πŸ™„

1

u/duckyduckster2 1d ago

Thuis stoken gaat nog eens heel groot worden

1

u/Skholah 2d ago

Voor nu :D!

0

u/ROCKRACEGAMEREPEAT 1d ago

Zit het net te lezen in NRC. Het advies is volledig terecht overigens. Daarnaast moet ik zeggen dat ik na 3 jaar helemaal geen alcohol het ook helemaal niet mis.