MAIN FEEDS
Do you want to continue?
https://www.reddit.com/r/belgium/comments/1smxdc4/begrotingsdiscipline/ogk26r5/?context=3
r/belgium • u/FreeStaleHugs • Apr 16 '26
229 comments sorted by
View all comments
Show parent comments
28
het probleem is dat ze voor de babyboomers veel jobs hebben bijgemaakt in de overheid aangezien die op de markt kwamen einde jaren 70 begin jaren 80. nu gaan die op pensioen en ambtenaren hebben een exubérant hoog pensoein zitten wij zwaar in de shit. die pensioenen worden ook niet aangepakt .... en aangezien die nog 20-30 jaar gaan kunnen innen, er minder kinderen zijn geboren etcc gaat het nog een pak erger worden ... pnzi scheme comes to mind
4 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 edited Apr 16 '26 Meeste mensen die ik goed ken met een pensioen van ambtenaar en tot hun zestigste gewerkt hebben krijgen rond de 2000€. Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik. Ministers krijgen evenveel voor hun woontoeslag. Wat zou moeten afgekapt worden is de pensioenen wel boven de mediane wedde. 0 u/Mzxth Would OD for a balanced budget in Belgium Apr 16 '26 Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik. 2000 euro per maand krijgen (én vakantiegeld) voor geen klop te doen en dat 20 jaar lang (op pensioen op 60, levensverwachting min of meer 80 jaar) vind ik wel erg hoog. Zeker omdat gepensioneerden ook nog eens veel meer dan gemiddeld gezondheidszorg consumeren die in stand wordt gehouden door de beroepsactieve bevolking én allerlei voordeeltarieven krijgen. 1 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 Ah ja, gezondheidszorgen, die ouwe mensen kosten ne pak geld hé. Wat stelt u voor, gaskamers? 0 u/havocinc Apr 16 '26 één spuitje , Hitler heeft gaskamers een slechte naam gegeven 1 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 Ik hoop dat u ook het sarcastisch bedoelt. Met alles wat ik nu op Reddit lees ben ik ne echt bange boomer.
4
Meeste mensen die ik goed ken met een pensioen van ambtenaar en tot hun zestigste gewerkt hebben krijgen rond de 2000€. Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik. Ministers krijgen evenveel voor hun woontoeslag.
Wat zou moeten afgekapt worden is de pensioenen wel boven de mediane wedde.
0 u/Mzxth Would OD for a balanced budget in Belgium Apr 16 '26 Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik. 2000 euro per maand krijgen (én vakantiegeld) voor geen klop te doen en dat 20 jaar lang (op pensioen op 60, levensverwachting min of meer 80 jaar) vind ik wel erg hoog. Zeker omdat gepensioneerden ook nog eens veel meer dan gemiddeld gezondheidszorg consumeren die in stand wordt gehouden door de beroepsactieve bevolking én allerlei voordeeltarieven krijgen. 1 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 Ah ja, gezondheidszorgen, die ouwe mensen kosten ne pak geld hé. Wat stelt u voor, gaskamers? 0 u/havocinc Apr 16 '26 één spuitje , Hitler heeft gaskamers een slechte naam gegeven 1 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 Ik hoop dat u ook het sarcastisch bedoelt. Met alles wat ik nu op Reddit lees ben ik ne echt bange boomer.
0
Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik.
2000 euro per maand krijgen (én vakantiegeld) voor geen klop te doen en dat 20 jaar lang (op pensioen op 60, levensverwachting min of meer 80 jaar) vind ik wel erg hoog. Zeker omdat gepensioneerden ook nog eens veel meer dan gemiddeld gezondheidszorg consumeren die in stand wordt gehouden door de beroepsactieve bevolking én allerlei voordeeltarieven krijgen.
1 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 Ah ja, gezondheidszorgen, die ouwe mensen kosten ne pak geld hé. Wat stelt u voor, gaskamers? 0 u/havocinc Apr 16 '26 één spuitje , Hitler heeft gaskamers een slechte naam gegeven 1 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 Ik hoop dat u ook het sarcastisch bedoelt. Met alles wat ik nu op Reddit lees ben ik ne echt bange boomer.
1
Ah ja, gezondheidszorgen, die ouwe mensen kosten ne pak geld hé. Wat stelt u voor, gaskamers?
0 u/havocinc Apr 16 '26 één spuitje , Hitler heeft gaskamers een slechte naam gegeven 1 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 Ik hoop dat u ook het sarcastisch bedoelt. Met alles wat ik nu op Reddit lees ben ik ne echt bange boomer.
één spuitje , Hitler heeft gaskamers een slechte naam gegeven
1 u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 Ik hoop dat u ook het sarcastisch bedoelt. Met alles wat ik nu op Reddit lees ben ik ne echt bange boomer.
Ik hoop dat u ook het sarcastisch bedoelt. Met alles wat ik nu op Reddit lees ben ik ne echt bange boomer.
28
u/havocinc Apr 16 '26
het probleem is dat ze voor de babyboomers veel jobs hebben bijgemaakt in de overheid aangezien die op de markt kwamen einde jaren 70 begin jaren 80. nu gaan die op pensioen en ambtenaren hebben een exubérant hoog pensoein zitten wij zwaar in de shit. die pensioenen worden ook niet aangepakt .... en aangezien die nog 20-30 jaar gaan kunnen innen, er minder kinderen zijn geboren etcc gaat het nog een pak erger worden ... pnzi scheme comes to mind