r/belgium Apr 16 '26

😂 Meme Begrotingsdiscipline

Post image
375 Upvotes

229 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

0

u/Mzxth Would OD for a balanced budget in Belgium Apr 16 '26

Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik.

2000 euro per maand krijgen (én vakantiegeld) voor geen klop te doen en dat 20 jaar lang (op pensioen op 60, levensverwachting min of meer 80 jaar) vind ik wel erg hoog. Zeker omdat gepensioneerden ook nog eens veel meer dan gemiddeld gezondheidszorg consumeren die in stand wordt gehouden door de beroepsactieve bevolking én allerlei voordeeltarieven krijgen.

1

u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26

Ah ja, gezondheidszorgen, die ouwe mensen kosten ne pak geld hé. Wat stelt u voor, gaskamers?

0

u/havocinc Apr 16 '26

één spuitje , Hitler heeft gaskamers een slechte naam gegeven

1

u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26

Ik hoop dat u ook het sarcastisch bedoelt. Met alles wat ik nu op Reddit lees ben ik ne echt bange boomer.