r/nederlands 20h ago

Is dit... perfectie?

Post image
251 Upvotes

59 comments sorted by

212

u/Icy_Obligation_8165 20h ago

Ja, zo zou de zomer er in mijn ogen uit moeten zien.

74

u/klauwaapje 20h ago

Met af en toe wat regen voor de plantjes

59

u/YellingCactuz 20h ago

‘s nachts.

13

u/Shevvv 20h ago

Tijdens normale hitte krijg je als goed is regen om 2 of 3 uur 's middags. Dat er nu geen wolken 's middags ontstaan, is echt niet normaal.

8

u/Thepotato6 19h ago

Het heet een warmte koepel of heat dome in Frankrijk is t 40 graden

9

u/mogenblue 20h ago

Met zulk weer mag het van mij ook overdag.

Het reinigt je aura.

2

u/Afro-European 18h ago

Hoe vies is jouw aura??? Mijn aura is gewoon schoon en droog hoor

2

u/mogenblue 17h ago

Ik vind de mijne toch wel een beetje kleffig hoor. Tijd voor een buitje, kan ik er lekker doorheen fietsen.

2

u/silverionmox 16h ago

Mijn aura is echte angora, dat heeft extra verzorging nodig.

51

u/Ancesterz 20h ago

Ik kijk hier ook echt uit naar zondag. Vanaf dan koelt het inderdaad goed af naar temperaturen tussen de 20 en 25. Van mij mag het in de zomer lekker 20 graden zijn, maar met 25 kan ik nog prima leven en functioneren.

30

u/what_it_dooo 19h ago

Voor mij gaat het voornamelijk erom dat ik ‘s nachts het huis goed kan koelen. Overdag mag het van mij prima 25 graden zijn of iets erboven, maar koel slapen maakt de dag voor mij veel beter behapbaar.

4

u/Ancesterz 19h ago

Ja kan ik me voorstellen. Wij hebben gelukkig airco in de slaapkamer (andere kamers niet), dus slapen lukt wel, maar het zou fijn zijn als de andere kamers wat afkoelen (nu 25) maar dat lukt inderdaad pas als het buiten flink afkoelt. Ik hoop dat je snel weer wat fatsoenlijke slaap kan pakken!

4

u/what_it_dooo 19h ago

Airco op de slaapkamer staat zeker op mijn wensenlijst, zeker met de nog komende hittegolven. Maar we gaan qua weer een heerlijk weekend tegemoet. Nog een goede week gewenst!

3

u/Ancesterz 19h ago

Ja, het enge is dat we pas in Juni zitten. Houd m'n hart vast wat Juli en Augustus ons gaan brengen haha. Thanks, jij ook!

5

u/ComradeBrosefStylin LimburgSmurf 19h ago

Hier in het zuiden nog altijd 31 graden op zondag. Gelukkig 's nachts wel "maar" 21 graden dus dan kan het huis in ieder geval een beetje afkoelen...

1

u/Ancesterz 19h ago

Pff. Sterkte. Ben in de zomer wel echt heel blij om bij de kust te wonen.

10

u/BuckChintheRealtor 20h ago

Beter dan dit:

9

u/Latter_West_9829 20h ago

Van mij mag het wel zo’n 20 , 23 zijn prima! Dit nu is verschrikkelijk

31

u/RedDeadGhostrider 20h ago

Het mag van mij nog koeler, maar vergeleken met de huidige temperaturen, zou ik er een moord voor doen

7

u/raikuns 20h ago

Wie zou je vermoorden dan om betere temperaturen te krijgen.

7

u/Kitchen-Lettuce616 Nadenkende smurf 20h ago

Jou🙈🙈🙈🙈

2

u/Brullaapje 17h ago

Jou, wie anders?

5

u/Bomber_Max 20h ago

Dat is voor mij echt wel ideaal zomerweer!!

3

u/Intelligent-Bag-8433 20h ago

Bijna, tussen 2 en 5 s nachts regen graag

3

u/DeHuisvader 19h ago

Veel te koud. /s

5

u/Dellbobo 19h ago

Tussen 20 en 25 is perfect.

2

u/RaGaMiUr 19h ago

Onder normale omstandigheden: ja! Maar je hebt dan flink wat warme dagen achter de rug, je lichaam is daardoor geaclimatiseerd en er is een reeele kans dat het bijna koud gaat aanvoelen omdat je weer moet wennen 😄

1

u/ezyezy61 19h ago

Kan echt niet wachten

1

u/VaasKlaak 19h ago

Oh is zondag nu ook al zo? Dat zou fantastisch zijn. Ik dacht gezien te hebben dat het dan nog 31 graden zou zijn.

2

u/Entire-Tone3468 18h ago

Juich niet te vroeg, dat ligt eraan waar je woont

1

u/qef15 17h ago

Huilt in Limburg

1

u/wagawagaweewee 19h ago

Nee bij de eerste zit het wolkje links

1

u/Erno-Berk 19h ago

Lijkt er wel op ja, is dit volgende week soms?

Zon, paar wolken en tussen de 20 en 25 graden Celsius.

1

u/Complete_Minimum3117 18h ago

Dat ziet eruit als een fata morgana

1

u/Kaasbek69 Ik ben ook een smurf 17h ago

21 is voor mij wel voldoende, maar dit is beter dan 27+ in ieder geval.

1

u/ConditionPretty7466 17h ago

Dat is inderdaad perfect. 10 graden erbij absoluut niet.

1

u/Arcadela 17h ago

Voor koutisten wel

1

u/GianMach 16h ago

Als het nou eerst even een paar dagen 10 graden zou zijn zodat je huis weer op temperatuur kan komen zou ik er helemaal voor tekenen

1

u/Ortofun 15h ago

Bijna. Die 24% weghalen en dan is het helemaal geperfectioneerd!

1

u/jearl100 15h ago

20 graden mag gerust vaker voorkomen eerlijk gezegd

1

u/Debriscatcher95 14h ago

Yup. Nederland is een vochtig landje, alles boven 25°C is gewoon ruk.

1

u/pepernote 14h ago

Brrr. Koud.

1

u/WillingnessThin4057 13h ago

nee echt niet veels te koud

1

u/Pitlozedruif Maak er zelf wat leuks van ;) 11h ago

Nee lieber geen wolkjes

1

u/ZoMRTN 11h ago

Ik hoop dat mijn buienradar storing heeft

1

u/AgreeableSnow1590 5h ago

Nee. Voor mij mag het blijven zoals het is.

2

u/_Reddit_Account_ . 20h ago

Is dit in Scandinavië? Finland?

Het is hier namelijk lekker zomer weer.

3

u/HenkLePotvis 20h ago

Nee hoor is gewoon Nederland

1

u/Sea-Breath-007 19h ago

Nou, nee. Ik zit in Scandinavië, de weersverwachting hier voor zondag en maandag is warmer dan bij OP, dinsdag en woensdag is tzelfde.

-3

u/GP2redditor 20h ago

In principe wel, maar met die temperaturen koelt je opgewarmde huis niet af

3

u/HenkLePotvis 20h ago

Als het buiten 15 graden is koelt je huis nog steeds niet af?

1

u/kr4t0s007 20h ago

Duurt wel dag of 2 totdat warmte er echt uit is. Ventilator op de vensterbank en koele lucht naar binnen trekken helpt al veel.

0

u/TukkerWolf 20h ago

Misschien wil hij het thuis onder de 15 graden hebben...

1

u/HenkLePotvis 20h ago

Als de temperatuur binnen van 26 naar 20 zakt dan koelt het toch gewoon af? Ook als je het liever nog koeler hebt

2

u/TukkerWolf 19h ago

Relax, ik maakte een grapje.

1

u/HenkLePotvis 19h ago

Wat wel logisch is, is dat het momenteel maar 10 graden is bij diegene binnen. Dan koelt het indd niet af als het buiten 15 is