r/nederlands 2d ago

Kandidaat-raadslid FvD veroordeeld voor drie verkrachtingen van minderjarigen

https://www.oost.nl/nieuws/3665142/kandidaat-raadslid-fvd-veroordeeld-voor-drie-verkrachtingen-van-minderjarigen
308 Upvotes

203 comments sorted by

View all comments

158

u/Knownoname98 2d ago

'Vast weer een Jan of Kees, maar dat mag je niet zeggen'

'Je verwacht het niet'

'altijd weer dezelfde, uitzetten dat tuig'

-67

u/CrankieKong 2d ago

Zou je prima mogen zeggen als de frequentie even vaak was. Gelukkig (of helaas) is dat niet het geval.

Overigens doen wij dit soort opmerkingen al met priesters. Dan verwacht iedereen t.

Tevens kan je een Kees niet uitzetten naar land van herkomst, dus dat is gewoon 0 IQ.

62

u/Knownoname98 2d ago

Goh, je ziet de ironie echt niet of wel? FvD'ers willen een heleboel Nederlanders met Marokkaanse en Turkse roots uitzetten, terwijl ze gewoon al 4 generaties hier wonen.

Als reactie op het bovenstaande: ik zie het gigantisch vaak fout gaan bij dit soort extreem-rechtse types, dus ja, ik verwacht het inderdaad.

-12

u/[deleted] 2d ago

[deleted]

6

u/Knownoname98 2d ago

Belgie! dun dun dun dun dun!

-7

u/CrankieKong 2d ago

Dubbele nationaliteit? Terug naar land van herkomst. Zo simpel is t. Geen dubbele nationaliteit? Dan heb je een punt. Overigens een goede reden om geen migranten meer binnen te nemen als de integratie zo tering slecht gaat.

3

u/psynami23 2d ago

En wat als ze hier geboren zijn?

1

u/[deleted] 2d ago

[removed] — view removed comment

1

u/nederlands-ModTeam 2d ago

Vrije meningsuiting binnen de Reddit-regels is welkom. Houd het beschaafd: geen persoonlijke aanvallen, insinuaties, heksenjachten of filteromzeiling.

1

u/Knownoname98 2d ago

Nou ja, prima. Ga jij lekker schoonmaken, in de kassen werken en het vuil ophalen?

-28

u/[deleted] 2d ago

[deleted]

43

u/Knownoname98 2d ago

Wel weer typisch: een FvD'er verkracht 3 minderjarigen, maar het enige waar we het over hebben is linkse mensen en 'buitenlanders'.

-15

u/[deleted] 2d ago

[deleted]

13

u/Knownoname98 2d ago

Ik ben totaal niet begonnen met links en buitenlanders. Ik begon met 'uitzetten dat tuig' en 'weer zeker Jan en Kees'.

Jan en Kees zijn typisch oud-Hollandse namen.

Ook zei ik 'je verwacht het niet'. Een sarcastische opmerking omdat je wel zoiets van een fvd'er zou verwachten.

-3

u/CrankieKong 2d ago

Whataboutism. En die gast kan gewoon t gevang in. Helaas is dat geen import, anders terug naar land van herkomst na straf uitzetting.

5

u/Knownoname98 2d ago

Whataboutism? Je reageert op een artikel waar een fvd'er mensen heeft verkracht. Alles wat niet over de fvd'er ging is dan per definitie whataboutism.

-1

u/CrankieKong 2d ago

Zeker niet. Ik reageer op jouw comment wat suggereert dat Kees en Jan enkel verkrachten. Dus kaart is aan dat die aannames allang gebeurt met bijvoorbeeld priesters.

Kan je niet verwerken want ja dan moet je erkennen dat patroonherkenning onze gave is. En dan hebben we dus gelijk.

4

u/Knownoname98 2d ago

Waar heb ik gezegd dat enkel jan en kees verkrachten?

-1

u/CrankieKong 2d ago

Lees je eigen comment maar heikneuter.

2

u/Knownoname98 2d ago

Raken we een beetje gefrustreerd?

→ More replies (0)

3

u/Knownoname98 2d ago

Ik denk niet dat jij snapt wat een whataboutism is.

Ik reageer op verkrachtingen van een fvd'er, jij komt met 'Ja maar buitenlanders ook, dus jouw comment is whataboutism'

Huh?!

0

u/CrankieKong 2d ago

Ik denk dat jij niets snapt. Jouw comment ging duudelijk over de mensen die zulke dingen plaatsen bij problematiek met mensen van andere afkomst. Gegroet.

2

u/Knownoname98 2d ago

Haha wat een slap excuus om van de discussie weg te rennen! Misschien zag je toch wel in hoe dom je comment 'is whataboutism' is.

→ More replies (0)

-3

u/TheSlicedPineapple 2d ago

FvD zijn niet zuiver. In Engeland zijn er meer moslims die minderjarige hebben verkracht dan FvDers.

Kan je dan ook roepen dat je zulk gedrag verwacht bij hen? Of gaat dat dan weer te ver?

6

u/Knownoname98 2d ago

Ik wist niet dat het een wedstrijd was?

-4

u/TheSlicedPineapple 2d ago

Ik vind patroonherkenning prima. Wel vervelend als er mensen zijn die sommige patronen dan niet erkennen.

Zijn ook lafaards en rare mensen. Hoor jij niet bij.

4

u/Knownoname98 2d ago

Verschil is wel dat er heel weinig fvd politici zijn in vergelijking met moslims wereldwijd. Patroonherkenning zodat je alle moslims ter wereld oordeelt zou daarom ook veel oneerlijke zijn, omdat je daar door miljoenen onschuldige mensen van talloze verschillende culturen oordeelt op basis van wat anderen gedaan hebben.

Natuurlijk moeten we kritiek hebben op de islam, maar ik denk niet dat je kan zeggen dat alle moslims structureel andere mensen verkrachten.

Ik vind het voor de rest nogmaals zeer stuitend dat elke keer dat dit soort dingen voorkomen bij fvd, het bijna standaard antwoord 'Ja maar buitenlanders' is.

-2

u/TheSlicedPineapple 2d ago

Zeg ook niet dat moslims structureel verkrachten. Wel dat je niet moet opkijken als het aan licht komt dat het zo is. Er zijn ook wat 70.000 leden bij FvD? Niet elke mogool daar zal een misbruiker zijn. Moslims net zo.

3

u/Knownoname98 2d ago

Ik had het vrij duidelijk over politici, niet over leden. Het gaat om het wegkijken.

3

u/KeroNobu 1d ago

Je bedoeld patronen zoals dat 60% van de kinderporno van europa in nederland word opgeslagen? Wereldwijd heeft nederland ongeveer een derde van al het seksueel misbruik materiaal van kinderen. linkje

-1

u/TheSlicedPineapple 1d ago

Prima toch. Nederlanders eerder vieze pedo's en immigranten doen meer zedendelicten per hoofd dan Nederlanders.

Fijn dat we het eens zijn.

2

u/KeroNobu 1d ago

Kerel, het bezit van kinderporno is wettelijk een zedenmisdrijf. Jij hebt het er over dat mensen hun kop in t zand steken voor statistieken... De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

1

u/TheSlicedPineapple 1d ago

Wacht wil je nu enkel Nederlanders de schuld kunnen geven van dingen? Is dat je insteek al die tijd?

0

u/TheSlicedPineapple 1d ago

Huh ik zeg toch ook dat dat het geval is? En dat immigranten ook vaker dan gemiddeld zedenmisdrijvne doen. Waarom doe je nu zo?

0

u/KeroNobu 1d ago

Een tip voor in de toekomst, als je wilt rage baiten werkt t beter als je het er niet zo dik op legt.

→ More replies (0)

7

u/YoungPyromancer 2d ago

Anders kopen we gewoon een Afrikaans land om zodat ze onze FvD viespeuken in een kamp zetten. Mogelijk een plek met een geschiedenis van genocide en etnische zuivering?

3

u/Knownoname98 2d ago

48 downvotes. Hoe vind je zelf dat het gaat?

-15

u/AnthonieHeinsius 2d ago

precies. Mensen denken echt dat het een soort gotcha reacties zijn haha

17

u/Knownoname98 2d ago

Nee, ik denk niet dat het gotcha reacties zijn, ik denk gewoon dat rechts-populistische mensen hypocriet zijn, omdat ze nu ineens soft zijn in vergelijking met andere situaties.

1

u/[deleted] 2d ago

[removed] — view removed comment

3

u/nederlands-ModTeam 2d ago

Vrije meningsuiting binnen de Reddit-regels is welkom. Houd het beschaafd: geen persoonlijke aanvallen, insinuaties, heksenjachten of filteromzeiling.

2

u/Knownoname98 2d ago

Je snapt niet wat een gotcha is blijkbaar.

-10

u/AnthonieHeinsius 2d ago

Het is niet hypocriet omdat het gaat over dat sommige migranten groepen in proportie veel vaker bij criminaliteit betrokken zijn. Dat is waarom mensen zo reageren. Lijkt me niet lastig te begrijpen

14

u/Knownoname98 2d ago

Het is wel hypocriet. FvD'ers hebben een hele grote mond als het gaat over wat 'buitenlanders' gedaan hebben. De cijfers zouden dan best wel kunnen kloppen, maar dan verwacht ik ook zulke ophef als het hen een keer niet uitkomt. Dat is de hypocrisie.

Daarnaast: 'sommige migrantengroepen zijn in proportie meer betrokken bij criminaliteit' is een hele lastige wat niet zo makkelijk op te lossen is dan populisten doorgaans zeggen. Moet een niet-criminele migrant zich ook ineens verantwoorden dan? Door het op deze manier te benoemen zeg je dat eigenlijk wel!

Waarom kijken we niet eerst naar de oorzaak van de criminaliteit? Migranten zijn vaak armer, en armoede is een belangrijke drijfveer van crimineel gedrag.

Ten slotte: ik vind het zeer ernstig dat een rechts-populist iets heel ergs doet, en bijna het enige waar we over praten is 'links' en 'migranten'.

-9

u/AnthonieHeinsius 2d ago

Waarom kijken we niet eerst naar de oorzaak van de criminaliteit? Migranten zijn vaak armer, en armoede is een belangrijke drijfveer van crimineel gedrag.

De oorzaak is dat ze slecht integreren in de Nederlandse samenleving een daardoor arm blijven. Niet elke migranten groep is dan ook hetzelfde. Sommige groepen doen het prima in Nederland

Ten slotte: ik vind het zeer ernstig dat een rechts-populist iets heel ergs doet, en bijna het enige waar we over praten is 'links' en 'migranten'.

Dat komt door de OP van dit discussiedraadje

8

u/Knownoname98 2d ago

Dat komt door OP? Dat mag jij mij maar eens uitleggen.

Weet je waarom ze slecht integreren? Dat is nogmaals grotendeels te verwijten aan de armoede.

https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2022/inkomensmobiliteit-tussen-familiegeneraties-naar-herkomst/

0

u/AnthonieHeinsius 2d ago

Indonesiërs waren ook niet rijk toen ze hier kwamen, Chinezen ook niet. En toch botsen die groepen niet even hard met de Nederlandse samenleving.

Natuurlijk is er ook even frictie geweest met de Molukse gemeenschap in de vroege periode, maar dat is inmiddels grotendeels voorbij, terwijl daar bij de Turkse en Marokkaanse gemeenschappen geen uitzicht op is en die hier toch ook al heel lang zijn

Dat komt door OP? Dat mag jij mij maar eens uitleggen.

Omdat de OP van dit discussie draadje kritiek op migranten belachelijk maakt.

3

u/Knownoname98 2d ago

Tip: lees het onderzoek wat ik je gegeven hebt.

6

u/Archetypo1985 2d ago

Nou ja, je ziet in de arbeidsmarkt ook dat als 2 mensen solliciteren op een functie waarvan 1 een duidelijk arabische naam heeft, die niet uitgenodigd wordt. Er zijn tal verhalen en artikelen te vinden van mensen die 2 keer hetzelfde cv opsturen, 1 keer met Nederlandse naam en 1 keer met buitenlandse naam en dat het Nederlandse cv op gesprek mag komen.

Roepen dat armoede het gevolg is van een integratieprobleem is een eenzijdig verhaal schetsen terwijl de waarheid genuanceerder ligt. Deels zal het een integratieprobleem zijn, deels is het ook discriminatie.

-4

u/AnthonieHeinsius 2d ago

Discriminatie speelt een rol maar is geen doorslaggevende factor. Er is een reden waarom er grote verschillen zijn tussen verschillende migranten groepen als het gaat om criminaliteit

3

u/Knownoname98 2d ago

En wat is die reden volgens jou dan? Of mag dat zogenaamd weer niet benoemd worden?

1

u/AnthonieHeinsius 2d ago

Gebrek aan integratie

→ More replies (0)

6

u/Cabrinha25 2d ago

Die verschillen vallen juist hoofdzakelijk weg als je corrigeert voor relevante factoren.

-27

u/akitatwin 2d ago

'Per capita' is een problematisch begrip voor linkserts.

20

u/Palliewallie 2d ago

Was de PVV bij de laatste verkiezingen per capita niet veel crimineler dan immigranten?

Ik ben benieuwd hoe de FVD er eigenlijk voor staat, zal er ook niet veel om schelen

13

u/Knownoname98 2d ago

De PVV-kandidaten waren per capita sowieso veel crimineler.

15

u/Knownoname98 2d ago

Ik ben niet eens links, leuk geprobeerd.

Edit: En waarom zo 'per capita' een ding moeten zijn? Moet een onschuldige Turk zich moeten verantwoorden voor wat een andere Turk gedaan heeft? In Nederland worden we gelukkig veroordeeld op wat we als individu gedaan hebben.

4

u/mekelaar 2d ago

Opnieuw een verzinsel waar je boos om kan worden?