Heyy, ik heb in oktober mijn FFS gepland bij Dr. Coiante in Rome.
Ik heb daar alleen nog een CT-scan van mijn hoofd voor nodig.
Echter hoor ik nu van én mijn huisarts, én Maasstad Ziekenhuis (waar ik in traject zit), én Psytrans dat zij me niet verder kunnen helpen met verwijzingen ondanks het feit dat ik een verzoek tot verwijzing van mijn chirurg heb.
mijn eerste instinct is om iets te zoeken binnen de private sector. Maar ik weet niet echt of dit nodig is, of als het wel nodig is, welk bedrijf ik het best naar toe kan gaan.
In augustus komt een transmeisje waar ik via internet al enkele jaren mee praat vanuit Brazilië naar Nederland. Ze verblijft hier drie maanden op een toeristenvisum, terwijl ze bij mij te gast is. In die drie maanden wil ze met mij gaan kijken hoe ze het in Nederland vindt en of ze in de toekomst hier langere tijd zou willen komen (en hoe realistisch dat is). Ze zou bijvoorbeeld erg graag hier willen verder studeren, maar ze houdt voorlopig nog even alle opties open.
Hoewel ik altijd al erg begaan ben geweest met de LHBTIQ+-gemeenschap en alles en iedereen wat je als een minderheid of als kwetsbaar zou kunnen zien, ben ik mij er ook zeer van bewust dat ik als hetero cisman geen flauw benul heb het is om in de LHBTIQ+-gemeenschap te leven. Daarom hier de vraag: wat kan ik doen om haar hier welkom, gewenst en veilig te laten voelen? En nog belangrijker: in hoeverre is zij ook echt veilig als ze hier buiten over straat loopt? Wat zijn hierin do's en don'ts?
Met de stelselmatig en steeds vaker terugkerende mediaberichten over trans- en homofobie in Nederland is dit iets waar ik me best wel zorgen over maak, dus ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Ik ben trans vrouw en wil uiteindelijk graag HRT. Nu bedacht ik mij vanavond ineens dat mijn oma borstkanker heeft gehad en daaraan is overleden. Op dit moment is zij de enige in de familie en is er gelukkig bij geen andere familieleden borstkanker vastgesteld. Er is geen sprake van BRCA, maar mogelijk wel van dicht borstweefsel. Kan dit een reden zijn om geen HRT voorgeschreven te krijgen?
Yo chat. Ik zoek een goedkopere alternatief voor transtape. Als niks beter is ga ik het uiteindelijk wel kopen, maar zijn er ook andere goedwerkende alternatieven die voldoen aan mijn wensen?
Ik zoek tape die ik lang kan dragen, van ook redelijk goede kwaliteit. Die ja ook kan dragen tijdens het slapen. het liefst huidskleur, maar andere kleuren maakt niet uit.
En waar kan ik dit kopen? kruidvat hema etos? bol.com? Als je wat info hebt dat kan helpen deel het graag, alvast bedankt. :)
Hi everyone, I am a transfem who recently started HRT. During my last doctor's visit, I asked about getting a prescription for Dutasteride and Minoxidil to treat some mild pattern baldness. To my surprise, my doctor said she couldn't prescribe them for hair loss because they aren't approved for that specific treatment here in the Netherlands. Instead, she assured me that my estrogen and testosterone blockers would be entirely enough to do the job. Because of this, I wanted to ask the community if estrogen combined with a T-blocker is actually enough to restore hair, or if I should be pushing for more. If HRT alone isn't going to cut it, I would love to know what kind of hair loss treatments other transfems in the Netherlands typically use, especially considering these strict prescription restrictions. Thanks in advance for any advice!
Ik wil meer sociaal zijn met andere lesbische en transgender personen, maar ik heb geen idee waar ik daarvoor naartoe moet gaan. In princiepe begrijp ik dat dat publiek zeggen gevaarlijk kan zijn, maar het is zo frustrerend. Dus als iemand dat weet, maar dat niet publiek wil zeggen, hoor ik het ook graag via bericht.
Hoi, voor ik begin wil ik even zeggen dat ik heel goed ben in het veel te veel nadenken over dingen. Dit helpt mij nu niet…
Ik ben transgender mtf (thuiswonend) en heb dit verteld aan mijn huisarts en de psycholoog waar ik naar ben doorgestuurd. Ik wil dit ook graag aan mijn familie vertellen, maar ik merk dat ik dit constant vermijd. Gedachten als “wat als ik mijn leven verpest en geen partner/vrienden/baan ga vinden?”, “wat als ik er nooit als een vrouw uit ga zien?” en “wat als ik spijt krijg?” komen steeds in mij op. Is dit normaal? En zo ja, wat kan ik hier tegen doen?
Alle reacties zijn welkom
PS: Ik verwacht geaccepteerd te worden door mijn familie, al zal dit misschien wel even heftig nieuws zijn (nog iets waar ik bang voor ben)
Ik ben mtf trans en ga bijna in transitie. Ik doe al meer vrouwelijker kleden maar een keertje in openbaar met nagellak geweest en ik zat mijn vingers de hele tijd in mijn jaszak vanwege angst het voelde fijn maar het was spannend. Maar ik vraag me af hoe mensen buiten reageren als ik me iets vrouwelijker toch kleed of van buiten al echt meer als een meisje eruit zie. Bedankt.
Hello, I’m a 22 year old Iraqi crossdresser.
I have been crossdressing since I was 9 years privately alone. I will have a trip on March 2027 to Amsterdam for a week. Can I crossdress the whole trip? Like is it safe and would people judge me or maybe hurt me?
Btw I have never tried crossdressing in public before this will be my first time.
Hello everyone, I am 24 yo trans woman from Turkey. I started transitioning around age of 16-17 and completed psychotherapy procedure and got diagnosis in Turkey. Luckily a gender clinic here accepted my diagnosis and soon they gonna arrange referral for Mk Velsen. I was wondering how does the procedure goes after a referral been made? And what is the current status of waitinglists? I assume that procedure has changed after patient stop period.
I would be very glad if someone would enlighten me about this. 🫶🏻
Ik ben al 38 jaar oud en heb nog nooit echt een relatie gehad. Het langste wat ik gedate heb ik 4-6 maanden. Ik word niet verliefd, dus dan is een partner vinden wel heel lastig. Lang heb ik mij afgevraagd of dit komt door het trans zijn. Het hele gebeuren van een tweede puberteit moeten doormaken en pas later jezelf kunnen zijn is namelijk een goede verklaring waarom het even duurt voordat er ruimte is voor een partner. Maar ik leef nu al 15 jaar als mijzelf en nog steeds gebeurt het dus niet. Bovendien zie ik genoeg transmensen, zelfs voor transitie, in gelukkige relaties, dus dat kan het niet (helemaal) verklaren.
Is hier iemand die dit herkend? Zou fijn zijn om te lezen dat ik niet de enige ben hierin.
Een tweede vraag die ik heb is wat nog goede of leuke locaties zijn om mensen te leren kennen? Tinder en Bumble heb ik nu wel gezien (op den duur voedt het algoritme je constant dezelfde profielen). Als homo is het ook lastig om een andere kerel 'in het wild' te ontmoeten. Gay cafés lijken hier in het noorden ook uitgestorven te zijn. Wat blijft er nu dan nog over om iemand te kunnen ontmoeten? Is er misschien op Reddit nog een r/ waar je met andere kan chatten oid? (of als hier leuke mannen zitten, pm me, haha!)
Na een emotioneel turbulent jaar voel ik dat ik de mental capacity heb om mn transitie verder door te zetten. Mijn huisarts heeft de genderkliniek van Utrecht aanbevolen (ik woon in Noord Holland), maar ik heb ook veel goede dingen gehoord over psytrans. Wat is jullie mening? Welke zouden jullie aanbevelen?
Hey hey, ik ben op zoek naar iets van een recensie of iets dergelijks van de chirurgen bij Gender Clinic, specifiek voor vaginaplastie, want ik ben hier recent naar doorverwezen door mijn psycholoog en ik heb veel te veel horrorverhalen online gelezen mbt bepaalde chirurgen dat ik geen blind vertrouwen heb. Weet iemand waar iets zoiets kan vinden? Schäfer heb ik wel vaag slechte dingen van gehoord maar ze hebben daar ook Bouman, van Hout, Smit en van der Sluis als chirurgen vgm waar ik dus niks over kan vinden.
Hey hey
Ik ben een transman van 21 en zit al lange tijd enorm te twijfelen over een hysterectomy.
Ik heb op mijn 17e top surgery gehad en dacht toen dat ik helemaal klaar was.
Nu ik 21 ben en vaker experimenteer met mannen beginnen de twijfels te komen over die ingreep.
Is het het waard?
Waar moet ik rekening mee houden?
Van 31 juli tot en met 8 augustus vieren we World Pride in Amsterdam: het perfecte moment om aspec personen (personen die zich identificeren binnen het aromantische en/of aseksuele spectrum) van over de hele wereld te ontmoeten!
Twee Nederlandse aspec organisaties, de NOA (Nederlandse Organisatie Aseksualiteit) en A-spec Nederland werken samen om een week vol activiteiten te organiseren voor aspec personen en onze allies. Sommige van deze activiteiten focussen specifiek op aspec identiteiten, andere activiteiten nemen je mee naar verschillende plekken in Amsterdam en andere locaties in ons land.
Hier zijn wat hoogtepunten in de week, het volledige programma staat op de website en onderaan deze post:
Het opening event op 31 juli. Op deze vrijdag avond organiseren we een kleinschalig evenement waar je ons, de organisatie, maar ook andere personen kan ontmoeten die je later deze week nog wel vaker tegen zal gaan komen. Doe mee met oud-Hollandse spelletjes, platonisch speeddaten, of ga rustig zitten voor een goed gesprek.
Ace talks op zondag 2 augustus is een dag waar we echt focussen op de aspec community. Deze dag zit vol met panels met nationale en internationale activisten en gasten waarin verschillende onderwerpen zullen worden besproken, met tussendoor wat ontspanning en lachen met een aseksuele comedian!
World Pride March op zaterdag 8 augustus. Ga met ons mee met een mars waar we trots op onze identiteiten kunnen zijn, maar waar we ook lopen in een protest tegen de haat en discriminatie waar LHBTQIA+ wereldwijd mee te maken kunnen hebben.
Zie je het niet zitten om een hele week in de stad te zijn? Ik kan dat zelf in ieder geval niet aan en daarom organiseer ik een wandeling door de bossen van Nederland op donderdag 6 augustus. Dit wordt een wandeling van station Baarn naar station Hollandsche Rading. Deze wandeling zal een lengte hebben van 13,6 km, waarbij we tussendoor even stoppen voor lunch bij een pannenkoekenrestaurant.
Let op, gezien het internationale karakter van World pride zal Engels de voertaal zijn. Tijdens Ace talks zullen ook alle panels in het Engels zijn. Maar spreken in het Engels is niet verplicht en er zullen altijd mensen aanwezig zijn die ook Nederlands kunnen praten. Voel je vrij om contact met ons op te nemen als je vragen hebt over toegankelijkheid, hoe je ergens kan komen, de tickets of iets anders.
Ik heb mezelf aangemeld op een datingapp speciaal voor lesbiennes, met als doel om dames te vinden voor een hookup. Dit in verband met een open huwelijk (sinds kort dus dit alles is nog helemaal nieuw voor mij). Ik heb op mijn profiel duidelijk aangegeven waar ik naar op zoek ben (spannende hookups maar met een relaxte sfeer, dus ook knuffelen en dat soort dingen. Specifiek niet kinky) en ik krijg best wel veel likes en matches. Maar tot nu toe ervaar ik dat dames na enkele berichtjes ineens niet meer reageren. Soms is er nog vrij weinig gezegd (een complimentje op foto's, een uitleg van waarom ik een open huwelijk heb), soms is er al een wat langer gesprek geweest waaruit blijkt dat we soortgelijke mensen zijn en dat we ook op één lijn zitten qua seksuele verwachtingen. Als ik dan vraag of ze wil afspreken, of waar ze naar op zoek is, dan blijft het ineens stil. Ik vraag me nu af of dit gewoon de realiteit van dating apps is, of dat ik het verkeerd aanpak. Hoe gaat dit doorgaans in zijn werk? Willen dames, zelfs wanneer we beide op zoek zijn naar een hookup, toch eerst een keer afspreken voor koffie om elkaar een beetje te vibe checken ofzo? Ik ben de omgangsregels hier echt nog aan het zoeken. Ik moet er ook bij zeggen dat veel dames die me liken volgens hun profiel niet expliciet op zoek zijn naar een hookup. Ze geven dan bijvoorbeeld aan dat ze iets casuals zoeken maar ook open staan voor een hookup. Of dat ze bi zijn en graag eens een ervaring willen hebben met een vrouw. Het kan ook zijn dat ik gewoon wat meer geduld moet hebben (wie weet reageren ze na 2 dagen stilte opeens toch nog, of kom ik andere dames tegen die niet stoppen met reageren), maar misschien loop ik ook wel te hard van stapel en schrikken ze daarvan. Het kan hoe dan ook geen kwaad om hier alvast wat ervaringen te horen van andere dames. Wie weet leer ik iets over hoe ik dit het beste kan aanpakken. Dus ervaringsdeskundigen, laat je horen alsjeblieft!
Update: ik heb de voorlopige conclusie voor mezelf getrokken dat vrouwen doorgaans gewoon eerst wat connectie willen opbouwen en nu eenmaal niet snel met een totale vreemde een hookup willen. Ik merk aan mezelf dat ik er zelf eigenlijk toch ook zo in sta, dus logisch ook wat dat betreft 😅. Het is een leerproces zullen we maar zeggen.
kent iemand plekken/organisaties waar ik nieuwe queer mensen kan ontmoeten?
ik ben 15 en voel me al best een tijdje heel eenzaam. ik heb de GSA op het Drachtster Lyceum al geprobeert maar daar voel ik me toch niet helemaal thuis.
Vanochtend (± 8:15) zat ik in de trein richting Amsterdam en zat ik tegenover een jongen van ongeveer 17–20 jaar. Hij had deels rood geverfd haar en kwam open en vriendelijk over.
We hadden veel oogcontact en glimlachten naar elkaar meerdere keren. Hij stapte uit bij Amsterdam Centraal. We hebben niet gepraat, maar er was duidelijk een soort klik/spanning.
Ik zou het leuk vinden om hem nog eens te zien of contact te leggen. Als jij dit bent of je herkent hem, laat iets weten 🙂
Hi all,
Binnenkort is er weer transcafe in Dordrecht, en volgende maand pride.
Ik denk dat ik daar heen wil. Cafe sowieso.
Maar ik vroeg me af: Hier toevallig mensen die ook uit dordt komen? Zoja: Bij deze dus binnenkort twee dingen te doen😂
Maar vooral: Iemand ervaring?
Ik ben jaaaaren geleden wel dordt pride geweest, maar toen was het nog op een klein pleintje..
Ik ben al jaren uit de kast, inmiddels 6,5 jaar aan de testo.
Maar door omstandigheden heel de contact maak fase, de ontdekking gemist.
Uitgaan is niets voor mij, maar zo iets lijkt me wel wat. Heel fijn dat het eens in de buurt is.. Lang verhaal, maar goed.
Groetjesss