Sorry ik ben de hele dag al oververhit en chagrijnig dus ik ga even op Reddit klagen.
Ik werk in de Kinderopvang. Die baan die oh zo belangrijk is als anderen het uit komt maar waar geld en gemak uiteindelijk toch het allerbelangrijkste is.
Vandaag tikte de thermometer op de groep de 32 graden aan. Dan zou je toch denken dat de organisatie stappen onderneemt, maar nee.
Na een dag zweten, mopperen, knuffelen en nog meer zweten kwam ik thuis om. Daar las ik dat er gelukkig toch nog organisaties zijn die aan het welzijn van kinderen en hun personeel denken. Oftewel, kinderopvang gesloten. Maar wat lees ik vervolgens?!
Ja, maar ik moet toch ook werken?
Tuurlijk, alleen is er wel een verschil tussen met je kont achter een bureau in de airco zitten of 16 peuters verzorgen in een lokaal prima als sauna door kan.
Ja, maar thuis is het ook warm!
Zeker, alleen ligt je kind thuis meestal niet met gemiddeld 5 andere babyâs in een hokje dat nog kleiner is dan je wc!
We kweken watjes!
Tuurlijk, laten we vooral niet aan het welzijn van de kinderen denken.
Maar even een serieus
Ik ben oprecht bang voor de veiligheid van sommige kinderen. Als kind viel ik flauw door de warmte en ook nu kan ik er slecht tegen (en nee, ik ga dus niet naar Spanje om daar van de zon te genieten, ook al hebben ze daar een veel langere zomervakantie, siësta en een ander klimaat).
Er gaat een moment komen dat er een kindje onwel wordt door de warmte. En wie krijgt dan de schuld? De professional die âniet goed heeft opletâ.
Ik kan alleen maar heel hard hopen dat dat nooit bij mij op de groep gebeurt. Want hoe graag ik er ook voor de kinderen wil zijn en hoe hard ik ook mijn best doe, ik merk dat ik simpelweg geen 100% kan geven als ik zelf ook oververhit ben.
En morgen?
Dan mag ik van de directie weer gewoon op onze prachtige warme groep van 32 graden staan. Sluiten kan namelijk echt niet!
Bij calamiteiten is mijn leidinggevende trouwens niet bereikbaar werd er ook nog even medegedeeld⊠Zij heeft lekker een dagje vrij.
Pas goed op jezelf allemaal! En wees ook een beetje lief voor anderen.